dodano: 2021-06-23 17:19 | aktualizacja:
2021-06-23 20:44
autor: RO |
źródło: dwdl.de
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nowa spółka medialna zaoferuje najnowocześniejsze, adresowalne możliwości reklamowe i rozwinie Videoland, wiodącą krajową usługę przesyłania strumieniowego dla holenderskich widzów.
John de Mol, właściciel
Talpa Network, przypomniał, że założył
Talpa, aby zbudować silną holenderską firmę medialną, zdolną do konkurowania z globalnymi graczami. Planowana fuzja to duży krok na tej drodze. Ponadto pozwoli mu w pełni tworzyć i rozwijać nowe, innowacyjne treści.
Zarządy
RTL Group i
Talpa Network zgodziły się na transakcję, więc jeszcze musi być tylko zatwierdzona przez urzędy ochrony konkurencji. Oczekuje się, że umowa może zostać sfinalizowana w pierwszej połowie 2022 roku.
W przyszłej firmie
Talpa Network wprowadzi aktywa telewizyjne, radiowe, drukowane, cyfrowe, e-commerce i inne, a w zamian otrzyma 30% rozszerzonego
RTL Nederland. W przyszłości
RTL Group będzie posiadać 70% połączonej grupy i nadal będzie w stanie zespolić
RTL Nederland w skonsolidowanych sprawozdaniach finansowych. Dyrektor generalny
RTL Nederland, Sven Sauvé, ma pozostać na stanowisku nawet po zamknięciu transakcji, a następnie stanąć na czele połączonych grup.
Obecny dyrektor generalny
Talpa Network, Pim Schmitz, przejdzie w międzyczasie do nowej rady nadzorczej
RTL Nederland.
Fakt jest taki, że nowa firma to prawdziwy zawodnik wagi ciężkiej. W 2020 r. wygenerowałaby sprzedaż na poziomie 909 mln euro i zysk operacyjny 84 mln euro.
Talpa Network to właściciel takich stacji telewizyjnych, jak
SBS6,
Net5,
Veronica i
SBS9.
RTL Nederland ma m.in.
RTL 4,
RTL 5,
RTL 7,
RTL 8,
RTL Z.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.