reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Grupa Polsat Plus: rośnie liczba usług kontraktowych

dodano: 2021-08-19 10:16 | aktualizacja: 2021-08-19 11:23
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Grupa Polsat Plus

Grupa Polsat Plus Grupa Polsat Plus opublikowała 19 sierpnia br. wyniki operacyjne i finansowe za II kwartał 2021 roku. Grupa zakończyła czerwiec br. z 18,023 mln RGU (31.03.2021: 18,094 mln), w tym 15,427 mln usług kontraktowych (31.03.2021: 15,358 mln) i 2,596 mln usług przedpłaconych (31.03.2021: 2,736 mln). Jednocześnie Grupa Polsat Plus informuje o rebrandingu swoich marek: Polsat Box zastępuje markę Cyfrowy Polsat, Polsat Box Go zastępuje Iplę i Cyfrowy Polsat Go, oraz powstaniu nowej marki Polsat Go.

Grupa Polsat Plus
Grupa Polsat Plus logo Plus Polsat 760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba RGU dla usług kontraktowych telewizji Grupy Polsat Plus wyniosła 4,961 mln (31.03.2021: 4,986 mln), a dla usług przedpłaconych telewizji 0,135 mln (31.03.2021: 0,225 mln), co dało łącznie 5,097 mln usług telewizji (31.03.2021: 5,21 mln). Grupa miała na koniec czerwca 2021 roku 5,473 mln klientów kontraktowych (31.03.2021: 5,505 mln, co oznacza spadek o 32 tys.).

Podsumowując, w drugim kwartale 2021 roku liczba RGU Grupy Polsat Plus spadła o 71 tys. (liczba usług kontraktowych wzrosła o 69 tys., a liczba usług przedpłaconych spadła o 140 tys.). W zakresie usług telewizyjnych liczba usług kontraktowych spadła o 24 tys., a przedpłaconych spadła o 89 tys., zatem sumarycznie liczba RGU dla telewizji Grupy Polsat Plus spadła o 113 tys.

Liczba klientów programu SmartDOM wzrosła w drugim kwartale 2021 roku o 19 tys. do 2,096 mln. Liczba użytkowników usługi telewizyjnej Multiroom wyniosła 1,203 mln (31.03.2021: 1,206 mln, co oznacza spadek o 3 tys.).

Grupa Polsat Plus może się poszczycić wieloma ważnymi osiągnięciami. Plus obejmuje zasięgiem 5G już 15 mln mieszkańców Polski, bije rekord Polski w szybkości komercyjnego Internetu 5G – ponad 1 Gb/s, wprowadza eSIM i elektroniczny podpis w salonach. Polsat Box (wcześniej Cyfrowy Polsat) to m.in. nowy dekoder 4K z pilotem Bluetooth, a od września nowa i nowoczesna aplikacja Polsat Box Go z ofertą dla wszystkich. Polsat ma nowe oprawy swoich kanałów i uruchamia aplikację Polsat Go. Rośnie pozycja Grupy w Internecie – ponad 20 mln realnych użytkowników. W sierpniu Grupa sfinalizowała przejęcie akcji Netii.

Grupa Polsat Plus w II kwartale br. zanotowała 10 proc. wzrost przychodów do blisko 3,2 mld zł, wzrost skorygowanego wyniku EBITDA o 14 proc. do 1,14 mld zł oraz zysku netto do poziomu 542 mln zł. Tak silne wyniki pozwoliły podjąć decyzję o wypłacie rekordowej dywidendy w wysokości 767 mln zł.
 

– W czerwcu rozpoczęliśmy wyjątkowy, strategiczny projekt harmonizacji naszych kluczowych marek. Aby ułatwić klientom i widzom identyfikację wszystkich oferowanych przez nas usług i produktów i zapewnić im łatwy wybór tego, czego potrzebują, wprowadzamy nowe logotypy naszych głównych marek, nową, spójną dla całej Grupy Polsat Plus identyfikację wizualną oraz przejrzystą i ujednoliconą komunikację marketingową – mówi Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.

Zmiany w portfolio marek Grupy Polsat Plus

Kluczowe i strategiczne marki to: Plus, czyli komunikacja - „connectivity” oraz Polsat odpowiadająca za treści - „content”. Polsat i Plus mają nową identyfikację wizualną, a Polsat Box jest nową marką, która zastępuje Cyfrowy Polsat. Serwisy i aplikacje Ipla i Cyfrowy Polsat GO zmienią się w jeden serwis i aplikację Polsat Box Go, dostępną bez reklam, w modelu płatnym. Polsat Go to nowy, bezpłatny serwis w modelu z reklamami z treściami Telewizji Polsat.
 

Sieć 5G

Plus objął zasięgiem sieci 5G już ponad 15 mln osób z niemal 500 miejscowości. Dzięki temu w zasięgu najlepszej, największej i najszybszej sieci 5G w Polsce znajduje się już ponad 40% mieszkańców Polski.

Plus pobił też rekord Polski szybkości komercyjnej sieci 5G – ponad 1 Gb/s.

Transakcja z Cellnex i akcje Netii

Na początku lipca nastąpiło rozliczenie transakcji dotyczącej sprzedaży Polkomtel Infrastruktura na rzecz Cellnex Telecom za kwotę ok. 7,1 mld zł.
W pierwszych dniach sierpnia Grupa Polsat Plus sfinalizowała przejęcie akcji Netii, stając się jej jedynym akcjonariuszem.

Działania prośrodowiskowe

Działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego i klimatu są ważnym elementem działalności społecznej Grupy Polsat Plus. Przy zaangażowaniu spółki ESOLEO z Grupy Polsat Plus w Brudzewie na działkach o powierzchni ok. 100 ha finalizowana jest budowa największej farmy fotowoltaicznej w Polsce.

eSIM i podpis elektroniczny w Plusie

Klienci sieci Plus mogą już podpisywać umowy w formie elektronicznej, za pomocą podpisu składanego na tablecie. To rozwiązanie zapewni przede wszystkim szybkość i wygodę obsługi klientów oraz oszczędność ich czasu. Przynosi także korzyści związane z ochroną środowiska – mniejsze zużycie papieru, a więc i wyciętych drzew. W najbliższym czasie Plus uruchomi również usługę eSIM, czyli cyfrową wersję karty SIM.

Kolejny bardzo dobry kwartał konsekwentnie realizowanej strategii multiplay
 

– To kolejny bardzo dobry kwartał segmentu B2C i B2B dla naszej Grupy. Mamy prawie 2,1 mln klientów w ramach naszej strategii multiplay. Sprzedaliśmy prawie 450 tys. dodatkowych usług kontraktowych rok do roku. Dynamicznie budujemy wartość naszych klientów. Średni przychód od klienta wzrósł o 5,7% i 5 zł, osiągając poziom 91,4 zł. Na bardzo niskim poziomie pozostaje wskaźnik rezygnacji, który w najlepszy sposób opisuje zadowolenie i satysfakcję klientów z naszych usług – mówi Maciej Stec, wiceprezes zarządu ds. strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.

Wiodąca pozycja Grupy Polsat-Interia na rynku wydawców internetowych
 

– Kanały Grupy Telewizji Polsat pozostają w czołówce najchętniej wybieranych, a ich łączne wyniki oglądalności kształtują się na wysokim poziomie ponad 24%. Wraz z odbudowującym się rynkiem reklamy osiągnęliśmy bardzo dynamiczny wzrost przychodów w drugim kwartale, a w całym półroczu nasze przychody z reklamy TV rosły o 5 p.p. szybciej niż cały rynek. Rozwijamy nasze portale internetowe, m.in. wykorzystując obszerny kontent produkowany w naszej Grupie. Dziś portale naszej Grupy, na czele z Interia.pl, odwiedza ponad 20 mln użytkowników miesięcznie – mówi Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat.

Dynamiczny wzrost przychodów Grupy Polsat Plus
 

– Zdrowa kondycja ARPU i rosnące przychody detaliczne przyczyniły się do wyraźnego wzrostu wyniku EBITDA segmentu usług B2C i B2B. Dzięki odbudowującemu się rynkowi reklamy telewizyjnej oraz konsolidacji wyników Interia.pl przychody segmentu mediowego rosły dwucyfrowo. Bardzo dobra kondycja finansowa Grupy pozwala nam kontynuować bieżące projekty, realizować wszystkie zaplanowane inwestycje i jednocześnie przygotować się do wypłaty dywidendy w rekordowej wysokości – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.

Najważniejsze dane operacyjne* za II kwartał 2021 roku dla segmentu usług B2C i B2B:
  • Łącznie Grupa Polsat Plus świadczy 18 mln usług płatnej telewizji, Internetu i telefonicznych, a ich liczba wzrosła o 3% r/r.
  • Liczba klientów usług multiplay, świadczonych m.in. w ramach flagowego programu smartDOM, wzrosła o 67 tys. r/r (3%) do 2,1 mln.
  • Przyrost liczby usług kontraktowych – o 447 tys. (3%) r/r do 15,43 mln.
  • Wzrost średniego miesięcznego przychodu od klienta kontraktowego (ARPU) o blisko 5 zł r/r do 91,4 zł.
  • Wskaźnik odejść klientów (churn) na niezmiennie niskim poziomie – 7% w skali roku.
  • Wzrost liczby usług prepaid oraz ich ARPU – 2,6 mln usług z wysokim ARPU na poziomie 22 zł (wzrost o 2,8% r/r).
  • Klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i Plusa przetransferowali ok. 431 PB danych (wzrost o 23% r/r).
  • Najważniejsze dane operacyjne za II kwartał 2021 dla segmentu mediowego:
  • Kanały Grupy Telewizji Polsat były w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 24,4% w II kw. (8,9% kanału głównego oraz 15,5% kanałów tematycznych) i 24,2% w całym pierwszym półroczu (9,1% kanału głównego oraz 15,1% kanałów tematycznych).
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu zwiększyły o 55,2% r/r do 330 mln zł w II kw. (niski punkt odniesienia efektem pierwszego lockdownu z wiosny 2020 r.), a udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do poziomu 28,6%. W całym pierwszym półroczu przychody Grupy Telewizji Polsat wzrosły o 26,6% r/r do 602 mln zł, a ich dynamika przewyższała tę rynkową, w efekcie czego udział Grupy w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł do 29%.
  • Wiodąca pozycja Grupy Polsat-Interia na rynku wydawców internetowych – 20,3 mln użytkowników oraz średniomiesięcznie ponad 2 mld odsłon serwisów internetowych Grupy.

Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus

W drugim kwartale br. Grupa Polsat Plus zanotowała dynamiczny, ponad 10% wzrost przychodów do kwoty 3,16 mld zł. Skorygowany wynik EBITDA wzrósł o 14% do ok. 1,14 mld zł, a zysk netto do wysokości 541,7 mln zł. Wolne przepływy pieniężne pozostają na wysokim poziomie ok. 1,4 mld zł. Wskaźnik całkowitego zadłużenia zmniejszył się do poziomu 2,77x (dług netto/EBITDA LTM) pomimo rozliczenia zakupu pakietu akcji spółki eObuwie.pl i nabywania akcji Netii.
 
Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus

mln PLN

II kwartał 2021

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

3 160

+10,4%

Skorygowana EBITDA1)

1 141

+13,9%

Marża EBITDA skorygowana

36,1%

+1,1 p.p.


1) EBITDA z pominięciem jednorazowych kosztów w 2Q’20 związanych z COVID-19 (w tym darowizn) w wysokości 41,5 mln zł
 
Wyniki finansowe segmentu usług B2C i B2B

mln PLN

II kwartał 2021

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

2 661

+6%

EBITDA

952

+8%2)

Marża EBITDA

35,8%

+0,9 p.p.2)



2) Zmiana wyniku EBITDA r/r w odniesieniu do skorygowanego wyniku EBITDA Q2’20, tj. z pominięciem jednorazowych kosztów związanych z COVID-19 (w tym darowizn)
 
Wyniki finansowe segmentu mediowego: telewizja i online

mln PLN

II kwartał 2021

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

570

+38%

EBITDA

189

55%2)

Marża EBITDA

33,2%

3,5 p.p.2)


2) Zmiana wyniku EBITDA r/r w odniesieniu do skorygowanego wyniku EBITDA Q2’20, tj. z pominięciem jednorazowych kosztów związanych z COVID-19 (w tym darowizn)


* Bez uwzględnienia danych operacyjnych Grupy Netia, które są publikowane oddzielnie od wyników Grupy Cyfrowy Polsat.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polsat Box


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

829 zł Więcej...

Przepust dachowy średnicy 48mm

Przepust dachowy do kabli średnicy 48mm

89 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...