dodano: 2021-08-19 10:16 | aktualizacja:
2021-08-19 11:23
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Grupa Polsat Plus
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba RGU dla usług kontraktowych telewizji
Grupy Polsat Plus wyniosła
4,961 mln (31.03.2021: 4,986 mln), a dla usług przedpłaconych telewizji
0,135 mln (31.03.2021: 0,225 mln), co dało łącznie
5,097 mln usług telewizji (31.03.2021: 5,21 mln). Grupa miała na koniec czerwca 2021 roku
5,473 mln klientów kontraktowych (31.03.2021: 5,505 mln, co oznacza spadek o 32 tys.).
Podsumowując, w drugim kwartale 2021 roku liczba RGU Grupy Polsat Plus spadła o 71 tys. (liczba usług kontraktowych wzrosła o 69 tys., a liczba usług przedpłaconych spadła o 140 tys.). W zakresie usług telewizyjnych liczba usług kontraktowych spadła o 24 tys., a przedpłaconych spadła o 89 tys., zatem sumarycznie liczba RGU dla telewizji Grupy Polsat Plus spadła o 113 tys.
Liczba klientów programu
SmartDOM wzrosła w drugim kwartale 2021 roku o 19 tys. do
2,096 mln. Liczba użytkowników usługi telewizyjnej
Multiroom wyniosła
1,203 mln (31.03.2021: 1,206 mln, co oznacza spadek o 3 tys.).
Grupa Polsat Plus może się poszczycić wieloma ważnymi osiągnięciami. Plus obejmuje zasięgiem 5G już 15 mln mieszkańców Polski,
bije rekord Polski w szybkości komercyjnego Internetu 5G – ponad 1 Gb/s,
wprowadza eSIM i elektroniczny podpis w salonach.
Polsat Box (wcześniej Cyfrowy Polsat) to m.in.
nowy dekoder 4K z pilotem Bluetooth, a
od września nowa i nowoczesna aplikacja Polsat Box Go z ofertą dla wszystkich.
Polsat ma nowe oprawy swoich kanałów i
uruchamia aplikację Polsat Go. Rośnie pozycja Grupy w Internecie – ponad 20 mln realnych użytkowników. W sierpniu Grupa sfinalizowała przejęcie akcji Netii.
Grupa Polsat Plus w II kwartale br. zanotowała
10 proc. wzrost przychodów do blisko 3,2 mld zł, wzrost skorygowanego wyniku EBITDA o 14 proc. do 1,14 mld zł oraz
zysku netto do poziomu 542 mln zł. Tak silne wyniki pozwoliły podjąć decyzję o wypłacie rekordowej
dywidendy w wysokości
767 mln zł.
– W czerwcu rozpoczęliśmy wyjątkowy, strategiczny projekt harmonizacji naszych kluczowych marek. Aby ułatwić klientom i widzom identyfikację wszystkich oferowanych przez nas usług i produktów i zapewnić im łatwy wybór tego, czego potrzebują, wprowadzamy nowe logotypy naszych głównych marek, nową, spójną dla całej Grupy Polsat Plus identyfikację wizualną oraz przejrzystą i ujednoliconą komunikację marketingową – mówi Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.
Zmiany w portfolio marek Grupy Polsat Plus
Kluczowe i strategiczne marki to:
Plus, czyli komunikacja - „connectivity” oraz
Polsat odpowiadająca za treści - „content”. Polsat i Plus mają nową identyfikację wizualną, a
Polsat Box jest nową marką, która zastępuje Cyfrowy Polsat. Serwisy i aplikacje Ipla i Cyfrowy Polsat GO zmienią się w jeden serwis i aplikację
Polsat Box Go, dostępną bez reklam, w modelu płatnym.
Polsat Go to nowy, bezpłatny serwis w modelu z reklamami z treściami Telewizji Polsat.
Sieć 5G
Plus objął zasięgiem sieci 5G już ponad 15 mln osób z niemal 500 miejscowości. Dzięki temu w zasięgu najlepszej, największej i najszybszej sieci 5G w Polsce znajduje się już ponad 40% mieszkańców Polski.
Plus pobił też rekord Polski szybkości komercyjnej sieci 5G – ponad 1 Gb/s.
Transakcja z Cellnex i akcje Netii
Na początku lipca nastąpiło rozliczenie transakcji dotyczącej sprzedaży Polkomtel Infrastruktura na rzecz Cellnex Telecom za kwotę ok. 7,1 mld zł.
W pierwszych dniach sierpnia Grupa Polsat Plus sfinalizowała przejęcie akcji Netii, stając się jej jedynym akcjonariuszem.
Działania prośrodowiskowe
Działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego i klimatu są ważnym elementem działalności społecznej Grupy Polsat Plus. Przy zaangażowaniu spółki ESOLEO z Grupy Polsat Plus w Brudzewie na działkach o powierzchni ok. 100 ha finalizowana jest budowa największej farmy fotowoltaicznej w Polsce.
eSIM i podpis elektroniczny w Plusie
Klienci sieci Plus mogą już podpisywać umowy w formie elektronicznej, za pomocą podpisu składanego na tablecie. To rozwiązanie zapewni przede wszystkim szybkość i wygodę obsługi klientów oraz oszczędność ich czasu. Przynosi także korzyści związane z ochroną środowiska – mniejsze zużycie papieru, a więc i wyciętych drzew. W najbliższym czasie Plus uruchomi również usługę eSIM, czyli cyfrową wersję karty SIM.
Kolejny bardzo dobry kwartał konsekwentnie realizowanej strategii multiplay
– To kolejny bardzo dobry kwartał segmentu B2C i B2B dla naszej Grupy. Mamy prawie 2,1 mln klientów w ramach naszej strategii multiplay. Sprzedaliśmy prawie 450 tys. dodatkowych usług kontraktowych rok do roku. Dynamicznie budujemy wartość naszych klientów. Średni przychód od klienta wzrósł o 5,7% i 5 zł, osiągając poziom 91,4 zł. Na bardzo niskim poziomie pozostaje wskaźnik rezygnacji, który w najlepszy sposób opisuje zadowolenie i satysfakcję klientów z naszych usług – mówi Maciej Stec, wiceprezes zarządu ds. strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.
Wiodąca pozycja Grupy Polsat-Interia na rynku wydawców internetowych
– Kanały Grupy Telewizji Polsat pozostają w czołówce najchętniej wybieranych, a ich łączne wyniki oglądalności kształtują się na wysokim poziomie ponad 24%. Wraz z odbudowującym się rynkiem reklamy osiągnęliśmy bardzo dynamiczny wzrost przychodów w drugim kwartale, a w całym półroczu nasze przychody z reklamy TV rosły o 5 p.p. szybciej niż cały rynek. Rozwijamy nasze portale internetowe, m.in. wykorzystując obszerny kontent produkowany w naszej Grupie. Dziś portale naszej Grupy, na czele z Interia.pl, odwiedza ponad 20 mln użytkowników miesięcznie – mówi Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat.
Dynamiczny wzrost przychodów Grupy Polsat Plus
– Zdrowa kondycja ARPU i rosnące przychody detaliczne przyczyniły się do wyraźnego wzrostu wyniku EBITDA segmentu usług B2C i B2B. Dzięki odbudowującemu się rynkowi reklamy telewizyjnej oraz konsolidacji wyników Interia.pl przychody segmentu mediowego rosły dwucyfrowo. Bardzo dobra kondycja finansowa Grupy pozwala nam kontynuować bieżące projekty, realizować wszystkie zaplanowane inwestycje i jednocześnie przygotować się do wypłaty dywidendy w rekordowej wysokości – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.
Najważniejsze dane operacyjne* za II kwartał 2021 roku dla segmentu usług B2C i B2B:
- Łącznie Grupa Polsat Plus świadczy 18 mln usług płatnej telewizji, Internetu i telefonicznych, a ich liczba wzrosła o 3% r/r.
- Liczba klientów usług multiplay, świadczonych m.in. w ramach flagowego programu smartDOM, wzrosła o 67 tys. r/r (3%) do 2,1 mln.
- Przyrost liczby usług kontraktowych – o 447 tys. (3%) r/r do 15,43 mln.
- Wzrost średniego miesięcznego przychodu od klienta kontraktowego (ARPU) o blisko 5 zł r/r do 91,4 zł.
- Wskaźnik odejść klientów (churn) na niezmiennie niskim poziomie – 7% w skali roku.
- Wzrost liczby usług prepaid oraz ich ARPU – 2,6 mln usług z wysokim ARPU na poziomie 22 zł (wzrost o 2,8% r/r).
- Klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i Plusa przetransferowali ok. 431 PB danych (wzrost o 23% r/r).
- Najważniejsze dane operacyjne za II kwartał 2021 dla segmentu mediowego:
- Kanały Grupy Telewizji Polsat były w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 24,4% w II kw. (8,9% kanału głównego oraz 15,5% kanałów tematycznych) i 24,2% w całym pierwszym półroczu (9,1% kanału głównego oraz 15,1% kanałów tematycznych).
- Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu zwiększyły o 55,2% r/r do 330 mln zł w II kw. (niski punkt odniesienia efektem pierwszego lockdownu z wiosny 2020 r.), a udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do poziomu 28,6%. W całym pierwszym półroczu przychody Grupy Telewizji Polsat wzrosły o 26,6% r/r do 602 mln zł, a ich dynamika przewyższała tę rynkową, w efekcie czego udział Grupy w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł do 29%.
- Wiodąca pozycja Grupy Polsat-Interia na rynku wydawców internetowych – 20,3 mln użytkowników oraz średniomiesięcznie ponad 2 mld odsłon serwisów internetowych Grupy.
Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus
W drugim kwartale br. Grupa Polsat Plus zanotowała dynamiczny, ponad 10% wzrost przychodów do kwoty 3,16 mld zł. Skorygowany wynik EBITDA wzrósł o 14% do ok. 1,14 mld zł, a zysk netto do wysokości 541,7 mln zł. Wolne przepływy pieniężne pozostają na wysokim poziomie ok. 1,4 mld zł. Wskaźnik całkowitego zadłużenia zmniejszył się do poziomu 2,77x (dług netto/EBITDA LTM) pomimo rozliczenia zakupu pakietu akcji spółki eObuwie.pl i nabywania akcji Netii.
Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus
mln PLN
|
II kwartał 2021
|
zmiana r/r
|
Przychody ze sprzedaży
|
3 160
|
+10,4%
|
Skorygowana EBITDA1)
|
1 141
|
+13,9%
|
Marża EBITDA skorygowana
|
36,1%
|
+1,1 p.p.
|
1) EBITDA z pominięciem jednorazowych kosztów w 2Q’20 związanych z COVID-19 (w tym darowizn) w wysokości 41,5 mln zł
Wyniki finansowe segmentu usług B2C i B2B
mln PLN
|
II kwartał 2021
|
zmiana r/r
|
Przychody ze sprzedaży
|
2 661
|
+6%
|
EBITDA
|
952
|
+8%2)
|
Marża EBITDA
|
35,8%
|
+0,9 p.p.2)
|
2) Zmiana wyniku EBITDA r/r w odniesieniu do skorygowanego wyniku EBITDA Q2’20, tj. z pominięciem jednorazowych kosztów związanych z COVID-19 (w tym darowizn)
Wyniki finansowe segmentu mediowego: telewizja i online
mln PLN
|
II kwartał 2021
|
zmiana r/r
|
Przychody ze sprzedaży
|
570
|
+38%
|
EBITDA
|
189
|
55%2)
|
Marża EBITDA
|
33,2%
|
3,5 p.p.2)
|
2) Zmiana wyniku EBITDA r/r w odniesieniu do skorygowanego wyniku EBITDA Q2’20, tj. z pominięciem jednorazowych kosztów związanych z COVID-19 (w tym darowizn)
* Bez uwzględnienia danych operacyjnych Grupy Netia, które są publikowane oddzielnie od wyników Grupy Cyfrowy Polsat.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.