Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Do słabych wyników przyczynił się spadek przychodów i usług z
3,27 mld euro w 2019 r. do
2,88 mld euro w 2020 r. Na obroty wpłynęło zmniejszenie przychodów z abonamentu (-178 mln euro), przychodów z instalacji i wynajmu sprzętu (-44 mln euro), a także spadek przychodów z reklam (-171 mln euro). W tym samym okresie zadłużenie finansowe netto wzrosło z 1,26 mld euro do 1,63 mld euro.
Według
La Repubblica negatywny wynik obniżył kapitał zakładowy włoskiego operatora płatnej telewizji, zmuszając macierzystą spółkę Sky Italian Holdings (część Comcast Corp.) do zapewnienia 1,34 mld euro dodatkowego finansowania.
Co prawda nie podano oficjalnych danych dotyczących liczby abonentów, ale z nieoficjalnych informacji włoskich mediów wynika, że z pewnością spadła
poniżej 4,5 mln, ale
nie ma oznak wielkich rezygnacji z subskrypcji po przejściu całej ligi piłkarskiej Serie A do DAZN. Przypomnijmy, że
we wrześniu 2020 r. pisaliśmy, że liczba abonentów platformy Sky Italia spadła do 4,6 mln, co w porównaniu z 4,9 mln abonentów w okresie przed Covid-19 jest ogromną stratą, a teraz wynika z tych informacji, że ta strata jeszcze wzrośnie. Ciekawe jest jedno, że platformy, które tracą abonentów zwykle nie publikuje takich danych i wydaje się ich właścicielom, że w XXI wieku nikt się nie dowie.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.