reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Viaplay wejdzie na 5 nowych rynków

dodano: 2021-09-22 10:38
autor: Anita Kaźmierska | źródło: NENT Group/satkurier.pl

Viaplay Nordic Entertainment Group (NENT Group) do końca 2023 roku uruchomi usługę streamingową Viaplay na pięciu nowych rynkach: w Wielkiej Brytanii w drugiej połowie 2022 roku, a następnie w Kanadzie, Niemczech, Austrii i Szwajcarii w 2023 roku. Viaplay będzie wówczas obecny w łącznie 16 krajach, w porównaniu z pierwotnym celem 15 krajów ogłoszonym w listopadzie 2020 roku. NENT Group zwiększyła również swój target jeśli chodzi o całkowitą liczbę subskrybentów Viaplay na koniec 2025 roku, z około 10,5 mln do około 12 mln, z czego około 6 mln ma pochodzić z rynków międzynarodowych, w porównaniu z pierwotnym celem około 4,5 mln.

Viaplay
Viaplay


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przyspieszona ekspansja Viaplay, w połączeniu z niedawnymi udanymi startami w Estonii, Litwie, Łotwie i Polsce oraz nadchodzącymi debiutami w Stanach Zjednoczonych i Holandii, ma przyczynić się do skumulowanego rocznego wzrostu sprzedaży organicznej Grupy w latach 2020-2025 w górnej części poprzednio podanego docelowego zakresu około 18-20 proc. Co więcej oczekuje się, że trwający pozytywny rozwój działalności Grupy w Skandynawii przyniesie skumulowany roczny wzrost sprzedaży organicznej w latach 2020-2025 w górnej granicy wcześniej podanego docelowego zakresu, wynoszącego około 13-15 proc., przy czym Viaplay ma rosnąć w skumulowanym rocznym tempie 23-25 proc. w regionie nordyckim.

Oczekuje się, że działalność skandynawska będzie miała znacznie wyższą marżę EBIT na poziomie około 15 proc. w 2025 r., a długoterminowy potencjał marży na poziomie 20 proc. Przyspieszone inwestycje NENT Group w nowe wejścia na rynek, prawa sportowe premium i oryginalne treści zwiększyły zarówno potencjał wzrostu przychodów i subskrybentów, jak i bazę kosztową dla operacji międzynarodowych. Oczekuje się, że te firmy będą nadal wnosić dodatni wkład EBIT w 2025 roku, a teraz oczekuje się, że osiągną marżę EBIT na poziomie około 15 proc. w 2026 roku, z długoterminowym potencjałem marży na poziomie 25 proc. Oczekuje się, że łączne skumulowane straty do progu rentowności dla operacji międzynarodowych wyniosą około 3,8 mld koron szwedzkich. Ekspansja Grupy jest w pełni finansowana po podniesieniu kapitału o 4,35 mld koron w lutym 2021 roku.
 

Zwiększyliśmy tempo i skalę międzynarodowej ekspansji Viaplay. Nabyliśmy praktycznie wszystkie międzynarodowe prawa sportowe, do których dążyliśmy, i dla wielu cykli w kilku przypadkach; dodaliśmy jeszcze jeden rynek do naszej ambicji wprowadzenia na rynek; podpisaliśmy innowacyjne umowy partnerskie i podnieśliśmy poprzeczkę jeśli chodzi o nasze inwestycje w oryginalne treści. W rezultacie zwiększamy cele wzrostu liczby subskrybentów i przychodów, a także docelowe poziomy rentowności. Inwestujemy więcej krótkoterminowo, aby stworzyć jeszcze wyższe długoterminowe zwroty ze względu na znaczną dźwignię operacyjną, którą to tworzy. Inwestujemy w ten wzrost już teraz, aby wykorzystać szansę, jaka powstała, gdy przejście na konsumpcję strumieniowego wideo nadal przyspiesza, a popyt na wysokiej jakości i trafną lokalną narrację wzrastają

- powiedział Anders Jensen, prezes i dyrektor generalny NENT Group.

Viaplay to sprawdzona historia sukcesu, z unikalną ofertą treści i jedną z najbardziej elastycznych i skalowalnych platform technologicznych na świecie. Viaplay jest już naszym największym generatorem przychodów i będzie odpowiadał za ponad połowę przychodów Grupy w ciągu kilku lat. Chcemy być najbardziej zróżnicowanym i wszechstronnym narratorem dzięki naszej niesamowitej gamie treści oryginalnych, nabytych, lokalnych i na żywo, które oferują coś wyjątkowego dla każdego. Podchodzimy do partnerstwa w sposób otwarty, aby zapewnić jak najszerszą dostępność Viaplay. To wyjątkowa historia tworzenia wartości.

Na początku oferta Viaplay na pięciu nowych rynkach będzie obejmować skandynawskie, lokalne i międzynarodowe seriale, filmy, dokumenty i treści dla dzieci, zarówno oryginalne, jak i nabyte. NENT Group jest wiodącym na świecie producentem seriali skandynawskich, a szeroka gama nagradzanych Viaplay Originals będzie podstawą oferty Viaplay na wszystkich rynkach. Nordycka narracja jest światowym fenomenem rozrywki i obejmuje wiele gatunków, od nordyckiego noir po komedię romantyczną. NENT Group może również w przyszłości dodać wybrane prawa sportowe do oferty Viaplay dla niektórych nowych terytoriów europejskich. Viaplay będzie dostępny na nowych rynkach bezpośrednio do konsumentów, a także poprzez partnerstwa z lokalnymi dystrybutorami.

Oczekuje się, że wskaźnik penetracji SVOD w Niemczech wśród 42 mln gospodarstw domowych wzrośnie do ponad 50 proc. w 2025 roku, przy ponad dwóch subskrypcjach SVOD na gospodarstwo domowe SVOD. 77 proc. z 28 mln gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii ma subskrypcje SVOD, a liczba subskrypcji na gospodarstwo domowe SVOD ma również wzrosnąć do ponad dwóch w nadchodzących latach. 80 proc. z 15 mln gospodarstw domowych w Kanadzie ma obecnie subskrypcję transmisji strumieniowej wideo, przy czym oczekuje się, że liczba subskrypcji SVOD na gospodarstwo domowe SVOD wzrośnie do prawie trzech w 2025 roku. Szwajcaria i Austria mają po 4 mln gospodarstw domowych, a wskaźniki penetracji SVOD wynoszą odpowiednio 48 proc. oraz 39 proc. i mają wzrosnąć w nadchodzących latach.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii VOD/OTT


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 2,5m

Najnowszy kabel HDMI o długości 2,5m w wersji v2.1 dla...

79 zł Więcej...

SAT Kurier abonament za 2021 rok

Roczna prenumerata magazynu SAT KURIER w 2021 r. z wysyłką...

89 zł Więcej...

Obejma kominowa mocna pojedyncza E863A - 5m

mocny uchwyt - obejma 5m na komin z pojedynczą opaską...

119 zł Więcej...