reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Będą żużlowe SGP, SGP2, SGP3 i SGP4 [wideo]

dodano: 2021-10-01 17:53
autor: Jerzy Kruczek | źródło: Discovery

Speedway Grand Prix SGP Discovery Sports Events Fédération Internationale de Motocyclisme (FIM) i Discovery Sports Events - nowy globalny promotor żużla, którzy zawarli porozumienie w październiku 2020 roku na okres 10 lat począwszy od 2022 roku, przedstawili teraz swoją wizję rozwoju tego sportu. Zaprezentowali nową identyfikację SGP, obejmującą wszystkie poziomy rywalizacji, a także nowy format i kalendarz wydarzeń dla sezonu 2022 i późniejszych.

Discovery
Speedway Grand Prix SGP Discovery Sports Events


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Discovery Sports Events, jako nowy globalny promotor żużla, po raz pierwszy w historii skupi wszystkie międzynarodowe rozgrywki tej dyscypliny pod jednym parasolem. Od 2022 roku wszystkie poziomy rywalizacji będą ujednolicone pod wspólną marką SGP. Obejmie ona:
  • SGP (FIM Speedway Grand Prix),
  • SGP2 (FIM Speedway U21 World Championship),
  • SGP3 (FIM Speedway U16 World Championship),
  • SGP4 - nowy międzynarodowy poziom.

Kalendarz uzupełnią coroczne wydarzenia - SON (FIM Speedway of Nations) i SWC (FIM Speedway World Cup), powracające po raz pierwszy od 2017 roku. Pozwoli to zbudować silniejsze, połączone struktury sportowe obejmujące zarówno spotkania młodzieżowe i szkoleniowe, jak i wydarzenia na najwyższym światowym poziomie.
 

- Ujednolicenie marki jest jednym z pięciu priorytetów nowej wizji żużla, która obejmuje budowanie długofalowej narracji, w centrum której są żużlowcy i podnoszenie ich rozpoznawalności. Nowe podejście przyczyni się do rozszerzenia dystrybucji na platformach telewizyjnych i cyfrowych, zwiększenia zaangażowania fanów poprzez wzbogacenie ich doświadczenia zarówno na stadionie, jak i przed ekranem oraz poszerzenie zasięgu żużla poprzez wprowadzenie nowych lokalizacji, wydarzeń i rozbudowę kalendarza. Jest to także wsparcie dla juniorów i połączenie nowego pokolenia żużlowców z doświadczonymi mistrzami - czytamy w komunikacie.

Nowy format wydarzeń SGP i kalendarz na 2022 rok

Od 2022 roku sezon SGP będzie dłuższy, obejmie 12 rund rozgrywanych na dwóch kontynentach. W stawce znajdzie się 15 zawodników oraz 1 żużlowiec z „dziką kartą” przyznawaną lokalnie w każdej lokalizacji. Aby zwiększyć zaangażowanie fanów i podnieść emocje, rywalizacja podczas każdej rundy będzie skumulowana w trakcie jednego dnia. 20 biegów eliminacyjnych, półfinały i finał rozgrywane będą w sobotnie wieczory, a tego samego dnia po południu odbywać się będą treningi i kwalifikacje.
 

Nowy kalendarz ma pozwolić zwiększyć zainteresowanie fanów i dostarczyć im jeszcze więcej emocji. W trakcie trwającego od kwietnia do listopada sezonu rozgrywane będą trzy rundy SGP2 (maj, lipiec, październik), jedne zawody SGP3 (sierpień), a także lipcowe serie SON i SWC organizowane naprzemiennie.
 
Fot. Discovery

Po wspólnej prezentacji zorganizowanej przed finałowymi zawodami FIM Speedway Grand Prix Polski w Toruniu, prezydent FIM Jorge Viegas powiedział:
 

Po 20 latach współpracy z BSI chciałbym podziękować im za profesjonalizm i łączącą nas przyjaźń.

Równocześnie, spoglądając w przyszłość, chcę powitać nowego promotora FIM Speedway Grand Prix Discovery Sports Events. Przedstawili nam długofalową wizję rozwoju tej spektakularnej dyscypliny w ciągu następnej dekady. Mamy pełną wiarę w ten projekt. Żużel ma ogromny potencjał rozwojowy, zarówno jeśli chodzi o przyciąganie nowych utalentowanych zawodników, jak również docieranie do nowych rynków poza Europą.

Życzę wszystkiego najlepszego wszystkim osobom zaangażowanym w tę nową podróż i zapewniam, że będziemy pracować ramię w ramię z nowym promotorem, aby wspólnie rozwijać żużel.

Szef Discovery Sports Events, François Ribeiro dodał:
 

Cieszymy się, że po 20 miesiącach przygotowań możemy rozpocząć naszą misję jako promotor żużla w ramach długofalowego partnerstwa Discovery Sports Events i FIM. Żużel oparty jest na bardzo solidnych fundamentach, ma szeroką bazę oddanych kibiców i ogromny potencjał wzrostu. Nie zamierzamy zmieniać nic w istocie tego sportu. Żużel będzie w 2023 roku obchodził setne urodziny, ale jest przy tym niezwykle nowoczesny, spektakularny, rozgrywany w 100% na stadionach w sobotnie wieczory. To coś zupełnie wyjątkowego w świecie motorsportu.

Po raz pierwszy w historii międzynarodowy speedway na wszystkich poziomach będzie miał jednego promotora, od początkujących, aż po zawodowców. W ostatnich latach Dorna i FIM zbudowały Moto 2 i Moto 3 jako rozgrywki dostarczające talenty do MotoGP, dlatego połączymy mistrzostwa juniorów SGP2 i SGP3 pod wspólnym parasolem SGP. Chcemy dzięki temu szkolić najlepszych zawodników i dać im perspektywy rozwoju i awansu.

Discovery Sports Events wykorzysta globalną skalę Discovery Sports, aby zwiększyć widownię żużlową. Serwis discovery+ stanie się miejscem pierwszego wyboru dla fanów żużla na rynkach międzynarodowych. Wykorzystamy także Eurosport i należące do Discovery kanały i serwisy na kluczowych rynkach, takich jak Wielka Brytania, Szwecja, Dania, Polska i Niemcy. Naszą ambicją jest dalszy rozwój żużla i pięciokrotne zwiększenie obecnej globalnej oglądalności SGP w ciągu najbliższych 3 lat.

Nowy ambasador juniorskiego żużla

Podczas piątkowej prezentacji FIM i Discovery Sports Events ogłosiły również, że legenda żużla Tony Rickardsson zostanie pierwszym Globalnym Ambasadorem SGP. 6-krotny mistrz świata FIM SGP i najbardziej utytułowany żużlowiec w historii wniesie w projekt swoje niezrównane doświadczenie. Rickardsson będzie doradzać Discovery Sports Events i wspierać rozwój projektu, od SGP aż po rozgrywki juniorskie.

Ambasador SGP Tony Rickardsson podkreślił:
 

Cieszę się, że mogę dać sportowi, który kocham coś od siebie, a także wspierać Discovery Sports Events w nowej roli. Moim celem jest ułatwienie dostępu do żużla młodym zawodnikom i uczynienie SGP jeszcze bardziej pasjonującą rywalizacją. Chcę wykorzystać doświadczenie, energię i entuzjazm, aby wprowadzać speedway w nową, złotą erę.

Innowacje na żużlu

Przed startem sezonu 2022 wprowadzone zostanie wiele innowacji, mających na celu przeniesienie kibiców – zarówno na stadionie, jak i oglądających transmisje – w samo centrum akcji. Podczas rund wykorzystane zostaną najnowsze technologie produkcji telewizyjnej i organizacji wydarzeń sportowych, w tym:
  • nowy park maszyn,
  • nowa scena w samym centrum akcji,
  • studia telewizyjne,
  • strefy Kibica SGP,
  • aplikacja SGP pozwalająca na śledzenie żużla w każdym miejscu.

Nowe długoterminowe partnerstwo

W październiku 2020 r. FIM ogłosiło długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Discovery Sports Events będzie promować wydarzenia z cyklu FIM Speedway na całym świecie przez następne 10 lat. Nowa umowa wchodzi w życie w 2022 r. i jest kolejnym etapem współpracy trwającej od 2015 roku i dotyczącej promowania FIM Endurance World Championship (EWC) od 2015 r.
 

- Discovery Sport Events wykorzysta swoje wieloletnie doświadczenie w promocji sportów motorowych oraz globalną skalę Discovery, aby rozwijać żużel na całym świecie. Firma będzie nadzorować wszystkie aspekty operacyjne i komercyjne, w tym zarządzanie prawami na wielu platformach i ich dystrybucję, produkcję transmisji, strategię dotyczącą praw sponsorskich oraz pełny pakiet działań marketingowych. Będzie również współpracować z lokalnymi organizatorami w zakresie promocji, sprzedaży biletów, gości specjalnych i zaangażowania fanów - czytamy w komunikacie.

We wrześniu 2021 roku Discovery Sports Events zastąpiło Eurosport Events jako marka zajmująca się promocją i zarządzaniem wydarzeniami sportowymi w ramach Discovery. Organizacja może się poszczycić 15-letnim doświadczeniem w rozwoju jednych z najpopularniejszych serii motorowych na świecie, w tym WTCR – FIA World Touring Car Cup i PURE ETCR. Od 2023 r. będzie również promować FIA Electric GT Championship.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Motosport


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 11-12/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2022

12 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...