– Oferta modelowa samochodów z napędem elektrycznym poszerza się bardzo dynamicznie. Jak wynika z najnowszej edycji opracowanego przez PSPA raportu „Polish EV Outlook” w połowie 2021 r. osoby i firmy zainteresowane nabyciem pojazdów tego typu w Polsce mogły wybierać spośród 68 modeli BEV (55 osobowych i 13 dostawczych) oraz 82 modeli PHEV. Co bardzo istotne samochody elektryczne są już dostępne praktycznie w każdym segmencie rynku: od aut miejskich i kompaktowych, przez coraz bardziej popularne SUVy i crossovery aż po luksusowe limuzyny
– mówi Jan Wiśniewski, Kierownik Centrum Badań i Analiz Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).
– Wybierając samochód elektryczny, klienci zazwyczaj biorą pod uwagę dwa najistotniejsze czynniki: zasięg oraz dostępność ładowania. Ważne jest więc, aby przed zakupem elektryka określić, czy będziemy korzystać z samochodu raczej do poruszania się po mieście, na krótszych dystansach, czy też na dłuższych trasach. Uprzednio powinniśmy również określić, jak zamierzamy ładować nasz samochód: w domu, czy też na stacjach ładowania. W obu przypadkach znaczenie ma również szybkość (moc) ładowania
– mówi Marcin Wlazło, PR Specialist Hyundai Motor Poland.
– Ważnym czynnikiem, na który warto zwrócić uwagę, wybierając samochód elektryczny są warunki serwisowania i gwarancji. Istotne jest, aby oferta producenta zapewniała nam spokojną i bezpieczną podróż. Przykładowo, wszystkie modele elektryczne Hyundai objęte są 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów, a dodatkowo akumulator litowo-jonowy wysokiego napięcia objęty jest gwarancją na 8 lat lub 160 000 km, w zależności od tego, co wystąpi wcześniej
– dodaje Wlazło.
– Rynek samochodów elektrycznych jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się segmentów motoryzacji. Rosnące zainteresowanie klientów przekłada się na coraz szerszą ofertę producentów. Kluczowe staje się więc precyzyjne zdefiniowanie parametrów użytkowych charakterystycznych dla pojazdów elektrycznych. Pojemność baterii przekładająca się na zasięg i maksymalna moc ładowania wpływająca na potencjalny czas „tankowania” to kluczowe dane techniczne, które należy dostosować do charakteru planowanej eksploatacji. Nieuzasadnione z punktu widzenia całkowitych kosztów użytkowania staje się „przeinwestowanie” w powyższych obszarach. Warto również pamiętać, iż w procesie szacowania wartości rezydualnej pojazdu istotne znaczenie mają udział w rynku oraz opinie o marce i modelu
– tłumaczy Cezary Spychała, Specjalista ds. TCO w Info-Expert.
– Proces wyboru samochodu elektrycznego musi wiązać się z doprecyzowaniem naszych oczekiwań. Dlatego warto określić, czy bardziej zależy nam na dużym i pojemnym akumulatorze, czy np. na czasie jego ładowania. Warto zwrócić uwagę na to, jak często będziemy mogli ładować samochód i w jakich okolicznościach. Najlepsze modele oferują nie tylko pojemne akumulatory, ale i możliwość bardzo szybkiego ładowania. Przy wyborze samochodu elektrycznego powinniśmy przyjrzeć się także m.in. oferowanym przez niego technologiom (w tym z zakresu bezpieczeństwa)
– podpowiada Hubert Niedzielski, Kierownik PR marki Volkswagen.
- Coraz więcej klientów przy zakupie samochodu zwraca uwagę na informacje dotyczące jego produkcji – tego, czy i w jakim stopniu obciążą ona środowisko naturalne. Nasze modele elektryczne z rodziny ID. produkowane w sposób neutralny pod względem bilansu emisji CO2
– dodaje Hubert Niedzielski.
Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m
Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...
35 zł Więcej...SAT Kurier - 1-2/2023 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 1-2/2023
12 zł Więcej...Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC
Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...
429 zł Więcej...