reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg




Ekstraklasa szykuje się do sprzedaży praw od sezonu 2023/24

dodano: 2021-10-07 11:55 | aktualizacja: 2021-10-07 14:10
autor: Jerzy Kruczek | źródło: Ekstraklasa/satkurier.pl

PKO Ekstraklasa Jagiellonia Białystok Ekstraklasa poinformowała, że przygotowuje się do nowego przetargu na sprzedaż krajowych praw mediowych od sezonu 2023/24. Obejmie on prawa do transmisji rozgrywek Ekstraklasy, ale niewykluczone, że będą oferowane także relacje z meczów Fortuna 1. Ligi oraz wybrane spotkania piłkarskiej Ekstraligi kobiet. Sprzedażą praw po stronie Ekstraklasy zajmuje się zespół ekspercki zbudowany przez prezesa spółki, Marcina Animuckiego.

Ekstraklasa
Ekstraklasa Live Park


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W ramach rozpoczynanego procesu sprzedaży przedstawiciele Ekstraklasy biorą udział w targach Sportel, organizowanych w dniach 5-7 października br. w Monako. To najważniejsza międzynarodowa impreza w branży biznesu sportowego i praw mediowych. Polska Ekstraklasa jest jedną z niewielu lig, które samodzielnie prowadzą sprzedaż praw i mają swoje stoiska na targach Sportel. W analogiczny sposób działają niemiecka Bundesliga czy hiszpańska LaLiga.
 

- W Monako spotykają się ligi z różnych dyscyplin, nadawcy, platformy cyfrowe, firmy technologiczne i dostawcy rozwiązań przeznaczonych do zarządzania treściami sportowymi. Rok temu targi zostały odwołane z powodu pandemii, ale teraz zjechali na nie wszyscy, którzy liczą się w międzynarodowym świecie biznesu sportowego. W trakcie trzech dni odbyliśmy ponad 40 spotkań z zagranicznymi nadawcami i innymi firmami mediowymi. Dyskutowaliśmy o trendach i ważnych zmianach w temacie produkcji, innowacji i praw międzynarodowych. Budujemy obraz tego, czego oczekuje od nas rynek w temacie praw krajowych. Stanie się to podstawą do stworzenia odpowiedniej pakietyzacji - opowiada Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy SA.

Obecnie krajowe prawa mediowe do rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy posiadają CANAL+ i Telewizja Polska (CANAL+ transmituje wszystkie mecze, a TVP jeden mecz w kolejce). Ich umowy obejmują jeszcze obecny sezon i następny. Przetarg dotyczący sezonu 2023/24 i kolejnych lat Ekstraklasa chce rozstrzygnąć najpóźniej do końca 2022 roku. Na harmonogram prac będą miały wpływ takie czynniki, jak konkurencyjność rynku, czy też inne przetargi dotyczące istotnych praw mediowych do wydarzeń sportowych. Zespół mediowy ligowej spółki ma pomysły, jak uatrakcyjnić kontent, który będzie przedmiotem przetargu.
 

- Sukces poprzedniego przetargu mediowego opierał się m.in. na wyjściu poza dotychczasowy schemat myślenia o pakietach mediowych. To, co sprzedajemy, nie jest po prostu prawami do pokazywania spotkań na żywo. To cały zestaw odpowiednio skrojonych pakietów dla kanałów telewizyjnych, internetowych, w tym social mediów i cyfrowych platform nadawców, a także system dystrybucji skrótów meczowych i innych form wideo. Świat mediów i potrzeby widowni się zmieniają, a my wychodzimy tym trendom naprzeciw. Chcemy zaoferować partnerom nadawczym jak najlepszy i najatrakcyjniejszy kontent. Jednym z nowych pomysłów jest włączenie do pakietów mediowych Ekstraklasy także meczów Fortuna 1. Ligi i spotkań coraz ciekawiej rozwijającej się ligi kobiecej – po wygaśnięciu ich kontraktów mediowych. Rozmowy na ten temat już się toczą - mówi prezes spółki.

W ramach podnoszenia atrakcyjności pakietów Ekstraklasa inwestuje także w jakość transmisji meczowych, które samodzielnie produkuje poprzez swoją spółkę Ekstraklasa Live Park. W technologie i know-how produkcji wideo Ekstraklasa zainwestowała w ostatnich latach ok. 30 mln zł. Jako pierwsza w Polsce kupiła nowoczesny wóz transmisyjny, który umożliwia nadawanie sygnału w 4K. Wśród europejskich nadawców jest duże zapotrzebowanie na treści na tym poziomie jakości i wciąż relatywnie niewielu ich dostawców. Ekstraklasa, produkując ok. 100 meczów rocznie w 4K UHD HDR, wyróżnia się pod tym względem na tle Europy. Partnerem, który docenił technologiczne kompetencje Ekstraklasy, jest m.in. skandynawska NENT Group i należąca do niej polska platforma Viaplay, dla której Ekstraklasa Live Park produkuje treści sportowe.

Innym ważnym projektem technologicznym Ekstraklasy jest własna platforma streamingowa, dzięki której kibice za granicą mogą oglądać mecze topowych polskich drużyn na żywo, a w Polsce mają także dostęp do skrótów meczowych. Ekstraklasa.TV została uruchomiona jako jedna z pierwszych tego typu platform w europejskim futbolu, po serwisach OTT UEFA czy hiszpańskiej LaLigi, i jest cały czas rozwijana.

Dodajmy, iż prawa do transmisji meczów Fortuna 1. Ligi są do końca sezonu 2023/24 są w posiadaniu Telewizji Polsat. Natomiast prawami mediowymi do Ekstraligi kobiet dysponuje TVP (do 2022/23).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Piłka nożna


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...

SAT Kurier - 7-8/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...