93 proc. sprzedawanych w Niemczech telewizorów to smart TV
dodano: 2021-10-14 11:21
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Deutsche TV-Plattform/satkurier.pl
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 roku udział smart TV i telewizorów UHD w całym niemieckim rynku uległ wzrostowi. Według GfK SE, w tym czasie sprzedano w Niemczech łącznie około 4 mln sztuk telewizorów. Około 3,7 mln z nich to smart TV, które umożliwiają korzystanie z aplikacji oraz bibliotek multimedialnych za pośrednictwem Internetu. Odpowiada to udziałowi na poziomie 93 proc. - o cztery punkty procentowe więcej niż w pierwszych trzech kwartałach 2020 roku (89 proc.).
Deutsche TV-Plattform
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Używane technologie
W przypadku urządzeń Ultra HD udział w niemieckim rynku wzrósł o pięć punktów procentowych do 75 proc. (3 mln urządzeń) (I-III kw. 2020 roku: 70 proc.). Odsetek telewizorów UHD obsługujących co najmniej jeden standard High Dynamic Range (HDR) nieznacznie wzrósł do 98 proc. Urządzenia te mogą wyświetlać treści ze znacznie większym zakresem kontrastu i bardziej naturalnymi kolorami w drobniejszych gradacjach. 79 proc. (2,3 mln sztuk) telewizorów HDR obsługuje nie tylko statyczne standardy HDR10 i HLG (Hybrid Log Gamma), lecz także dynamiczne, jak Dolby Vision lub HDR10+.
Wielkość ekranu ma znaczenie
Wciąż modne są telewizory o przekątnej ekranu 55 cali i większej. Przy prawie 2,2 mln sprzedanych sztuk grupa ta stanowi 54 proc. całego rynku. Najbardziej zauważalny skok nastąpił w przypadku największych ekranów: co piąty sprzedany płaski ekran miał przekątną ekranu co najmniej 65 cali.
Większość Niemców nie wyrzuca starych telewizorów
Według badania konsumenckiego przeprowadzonego przez ZVEI, konsumenci zachowują się w sposób odpowiedzialny jeśli chodzi o stare urządzenia. Przy zakupie nowego telewizora, w połowie przypadków poprzednie urządzenie pozostaje w użyciu we własnym domu. Jeśli nie jest już potrzebne, często jest przekazywane dalej lub sprzedawane. Ogólnie trzy czwarte urządzeń będzie nadal używanych po zakupie nowego telewizora.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.