reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

0,25 mln subskrybentów Viaplay w Polsce?

dodano: 2021-10-26 14:45 | aktualizacja: 2021-10-27 07:20
autor: Anita Kaźmierska | źródło: NENT Group/satkurier.pl

Viaplay Poland 26 października br. NENT Group ogłosiła wyniki operacyjne i finansowe za trzeci kwartał 2021 roku. W przedstawionym raporcie podała liczbę subskrybentów własnej platformy streamingowej Viaplay. W skali roku liczba subskrybentów Viaplay na wszystkich obsługiwanych rynkach wzrosła o 795 tys. (28 proc.) do 3,608 mln. Natomiast w samym trzecim kwartale zwiększyła się o 322 tys.

NENT Group
Viaplay liczba subskrybentów Q3 2021


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ilu subskrybentów ma Viaplay w Polsce?

Subskrybent Viaplay jest definiowany w raporcie NENT Group jako „klient, który ma dostęp do Viaplay i dla którego udostępniona została metoda płatności. NENT Group raportuje tylko opłacone subskrypcje, w przypadku których płatność została otrzymana bezpośrednio od klienta końcowego lub od organizacji partnerskiej”.

Na koniec trzeciego kwartału serwis Viaplay miał 3,296 mln subskrybentów w krajach nordyckich oraz 313 tys. subskrybentów w Polsce i krajach bałtyckich.

Spośród 322 tys. nowych subskrybentów Viaplay na wszystkich rynkach w trzecim kwartale 2021 roku, 36 tys. pochodziło z krajów nordyckich (Dania, Finlandia, Islandia, Norwegia, Szwecja), a 286 tys. z Polski i krajów bałtyckich (Estonia, Litwa, Łotwa).

Dodajmy, iż w krajach bałtyckich platforma Viaplay wystartowała 9 marca br., natomiast w Polsce 3 sierpnia br. Oznacza to, że liczba 286 tys. zawiera wszystkich subskrybentów Viaplay w Polsce plus nowych subskrybentów w krajach bałtyckich. Nie wiadomo jednak, jak kształtował się wzrost liczby subskrybentów w samych krajach bałtyckich w trzecim kwartale (na koniec drugiego kwartału było ich 27 tys.), dlatego nie da się dokładnie określić, ilu subskrybentów ma Viaplay w Polsce. Można szacować, na podstawie poprzedniego wzrostu w krajach bałtyckich, że około 250 tys.

Cena za miesiąc dostępu do Viaplay w Polsce wynosi 34 zł (pierwszy miesiąc bezpłatnie). Zobacz, jakie prawa sportowe ma Viaplay w Polsce.
 

- ​​​​​​Trzeci kwartał był kolejnym ważnym krokiem na drodze do naszych 5-letnich celów jako międzynarodowego rywala w zakresie streamingu. Osiągnęliśmy szereg nowych kamieni milowych, w tym ważny debiut Viaplay w Polsce, naszym dziewiątym i największym dotychczas rynku. Uruchomienie zakończyło się sukcesem i nawiązaliśmy silne lokalne partnerstwa dystrybucyjne, przyczyniając się do łącznej liczby 313 tys. międzynarodowych subskrybentów Viaplay na koniec trzeciego kwartału. W połączeniu z naszym wzrostem w krajach nordyckich przełożyło się to na wzrost o 28 proc. w skali roku do ponad 3,6 mln subskrybentów - powiedział Anders Jensen, prezes i dyrektor generalny NENT Group.

Viaplay na kolejnych rynkach

Następny po debiucie w Polsce jest debiut Viaplay w Stanach Zjednoczonych w grudniu br., początkowo z ofertą treści głównie ze Skandynawii, za pośrednictwem platform partnerskich. Następnie, w pierwszym kwartale 2022 roku, Viaplay wkroczy do Holandii, gdzie ma zapewnić najszerszą i najsilniejszą do tej pory ofertę treści. Potem Viaplay zadebiutuje w Wielkiej Brytanii (w drugiej połowie 2022 roku), a następnie w Kanadzie, Niemczech, Austrii i Szwajcarii w 2023 roku.

Celem NENT Group na koniec 2022 roku jest posiadanie 6,5 mln subskrybentów Viaplay, w tym 4,3 mln w krajach nordyckich i 2,2 mln na rynkach międzynarodowych (w Polsce, Estonii, Litwie, Łotwie, Stanach Zjednoczonych, Holandii i Wielkiej Brytanii). Z kolei celem na koniec 2025 roku jest posiadanie 12 mln subskrybentów Viaplay, w tym 6 mln w krajach nordyckich i 6 mln na rynkach międzynarodowych.
 

- Zaktualizowaliśmy nasze cele strategiczne podczas ostatniego Dnia Rynków Kapitałowych i ogłosiliśmy, że Viaplay wejdzie na 5 nowych rynków do końca 2023 roku, zwiększając ich łączną liczbę do 16, a celem jest posiadanie 12 mln subskrybentów do końca 2025 roku. Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego celu na koniec roku, jakim jest dodanie łącznie co najmniej 400 tys. nordyckich i 500 tys. międzynarodowych subskrybentów w 2021 roku. Nasz 10 proc. organiczny wzrost przychodów grupy był głównie napędzany przez Viaplay, który jest obecnie naszą największą jednostką generującą przychody, a także trwające ożywienie w wydatkach na reklamę - powiedział Anders Jensen.

Inwestycje w Viaplay Originals

Łączna liczba minut oglądania oryginalnych treści Viaplay wzrosła o 38 proc. rok do roku, podczas gdy transmisje z niemieckiej Bundesligi, angielskiej Premier League, rozgrywek UEFA i Formuły 1 podniosły poziom zainteresowania sportem, informuje NENT Group.
 

- Zwiększyliśmy nasze ambicje związane z Viaplay Originals do co najmniej 50 produkcji w tym roku i ponad 60 w przyszłym oraz zapewniliśmy kilka ważnych nowych praw sportowych na nadchodzące lata - powiedział Anders Jensen.

Jak pandemia wpłynęła na działalność NENT Group?
 

- Z pandemii można wyciągnąć wiele lekcji. Wprowadziliśmy hybrydowe i elastyczne nowe sposoby pracy, ponieważ stopniowo ponownie otwieraliśmy nasze obiekty, a z pewnością jest więcej do nauczenia się, podczas gdy nadal rozwijamy naszą kulturę opartą na wartościach i sprawną organizację. Pandemia wyraźnie zwiększyła zainteresowanie serwisami streamingowymi i zapotrzebowanie na treści wysokiej jakości, obojętnie w jakim języku. Wszystkie te trendy nie znikną, a my pozostaniemy zaangażowani w dostarczanie najlepszych możliwych doświadczeń wszystkim naszym interesariuszom - powiedział prezes i dyrektor generalny NENT Group.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy streamingowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...