reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Popularność tradycyjnej telewizji spada w Kazachstanie

dodano: 2021-10-28 21:25
autor: RO | źródło: cableman.ru

Kazachstan Oglądalność telewizji w Kazachstanie w porównaniu do wskaźników sprzed pandemii wzrosła o 13% w 2020 roku. Jednocześnie coraz więcej użytkowników woli oglądać treści wideo w Internecie. W porównaniu do marca 2019 roku, ranking mierzonych kanałów telewizyjnych wzrósł o 29% jesienią 2020 roku. Stało się to w szczytowym momencie kwarantanny. Wzrost oglądalności odnotowano zarówno w dni powszednie (+34%), jak i w weekendy (+23%).

https://frontnews.eu/contents/news/34328/images/resize_IaVHgLfMmkAvt0DERNFu9wzTUSyCXPo7_980x590.JPEG
Kazachstan


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Podczas samoizolacji, mieszkańcy Kazachstanu aktywnie oglądali telewizję. Wielu operatorów skorzystało na tym trendzie. Kazakhtelekom uruchomił usługę TV+, Beeline zaoferował dostęp do BeeTV dla abonentów wszystkich operatorów. Wartość usług z dystrybucji programów osiągnęła kwotę 33 mld tenge (+13,8%).

Jednak od 2021 r. oglądalność telewizji gwałtownie spadła. Analitycy uważają, że coraz więcej Kazachów ma telewizory Smart TV, które pozwalają na oglądanie treści w Internecie. Według danych portalu Kaspi.kz, wydatki na elektronikę w Kazachstanie wzrosły o 172% w porównaniu do 2019 roku.

Powodem gwałtownego spadku popularności tradycyjnej telewizji była również duża liczba akcji promocyjnych ze strony platform streamingowych, które szczególnie rozkwitły w okresie wrzesień-październik 2020 roku. Operator ivi ogłosił partnerstwo z Amediateka, po czym zaoferował użytkownikom duże rabaty na subskrypcje. Liczba subskrypcji Yandex Plus potroiła się w czasie kwarantanny. W tym samym czasie zaczął działać rosyjskojęzyczny interfejs Netflix dla krajów WNP, co również wpłynęło na szybki wzrost odbiorców usług streamingowych.

Rosnąca popularność mediów społecznościowych z treściami wideo również przyczynia się do spadku oglądalności tradycyjnej telewizji. Z samej usługi TikTok korzysta 30% mieszkańców Kazachstanu. Analitycy uważają, że kazachskim widzom brakuje treści rozrywkowych, które praktycznie nie są pokazywane w telewizji. Ich zdaniem, jeżeli nadawcy zaczną tworzyć więcej lokalnych formatów rozrywkowych, to jest szansa, że odpływ widowni nie będzie taki szybki.

Według prognoz J’son & Partners Consulting, liczba abonentów płatnej telewizji w Kazachstanie przekroczy ledwo 2 miliony. Firma dodaje, że do 2022 r. udział abonentów telewizji kablowej spadnie do 60% w 2022 roku z 64% w 2017. Za to rośnie baza abonentów mobilnego Internetu - z 15,9 mln we wrześniu 2020 r. do 16,3 mln w 2021.

Źródło: cableman.ru 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

369 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

759 zł Więcej...