Grupa Polsat Plus opublikowała 9 listopada br. wyniki operacyjne i finansowe za III kwartał 2021 roku, po raz pierwszy prezentując dane operacyjne uwzględniające działalność Netii i Premium Mobile, których została wyłącznym właścicielem. Zabrakło jednak w tych danych dokładnej liczby RGU dla segmentu B2B oraz - co za tym idzie - dokładnej liczby świadczonych przez Grupę Polsat Plus usług (RGU). Grupa informuje jedynie o przekroczeniu liczby 20 mln usług. Nadal można zapoznać się z łączną liczbą RGU dla B2C i B2B, bez uwzględnienia wyników Netii i Premium Mobile.
Grupa Polsat Plus
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- W nowych KPI podajemy tylko liczbę klientów B2B, bo ten parametr jest bardziej miarodajny dla tego segmentu i lepiej go opisuje. Nie podajemy osobno liczby usług dla B2B. Natomiast łączna liczba wszystkich usług świadczonych przez Grupę przekracza 20 mln. Z racji pełnej integracji Netii nie chcemy też już wydzielać osobnej liczby usług dla tej spółki, bo naszym celem jest pokazywanie obrazu działalności całej Grupy - informuje satkurier.plOlga Zomer, rzecznik prasowy Cyfrowego Polsatu.
Segment usług B2C i B2B, z uwzględnieniem wyników Netii i Premium Mobile
Grupa Polsat Plus zakończyła wrzesień br. z 13,494 mln RGU dla usług kontraktowych B2C (30.06.2021: 13,188 mln). Odnotowała również 2,773 mln usług przedpłaconych (30.06.2021: 2,596 mln).
Liczba RGU dla usług kontraktowych telewizji B2C Grupy Polsat Plus wyniosła 5,306 mln (30.06.2021: 5,332 mln), a dla usług przedpłaconych telewizji 0,145 mln (30.06.2021: 0,136 mln). W raporcie nie podano liczby usług kontraktowanych telewizji B2B.
Grupa miała na koniec września 2021 roku 6,069 mln klientów kontraktowych B2C (30.06.2021: 5,932 mln, co oznacza wzrost o 137 tys.) oraz 68,8 tys. klientów kontraktowych B2B (30.06.2021: 68,3 tys., co oznacza wzrost o 0,5 tys.). Sumarycznie miała 6,138 mln klientów kontraktowych B2C i B2B.
W trzecim kwartale 2021 roku liczba RGU dla usług kontraktowych telewizji B2C Grupy Polsat Plus spadła o 32 tys., a dla usług przedpłaconych telewizji wzrosła o 9 tys.
Liczba klientów usług multiplay wzrosła w trzecim kwartale 2021 roku o 30 tys. do 2,445 mln.
Segment usług B2C i B2B, bez uwzględnienia wyników Netii i Premium Mobile (stara metoda raportowania)
Grupa Polsat Plus zakończyła wrzesień br. z 18,121 mln RGU (30.06.2021: 18,023 mln), w tym 15,490 mln usług kontraktowych (30.06.2021: 15,427 mln) i 2,631 mln usług przedpłaconych (30.06.2021: 2,596 mln).
Liczba RGU dla usług kontraktowych telewizji Grupy Polsat Plus wyniosła 4,922 mln (30.06.2021: 4,961 mln), a dla usług przedpłaconych telewizji 0,145 mln (30.06.2021: 0,136 mln), co dało łącznie 5,067 mln usług telewizji (30.06.2021: 5,097 mln). Grupa miała na koniec września 2021 roku 5,446 mln klientów kontraktowych (30.06.2021: 5,473 mln, co oznacza spadek o 27 tys.).
Podsumowując, w trzecim kwartale 2021 roku liczba RGU Grupy Polsat Plus wzrosła o 98 tys. (liczba usług kontraktowych spadła o 39 tys., a liczba usług przedpłaconych o 35 tys.). W zakresie usług telewizyjnych liczba usług kontraktowych spadła o 39 tys., a przedpłaconych wzrosła o 9 tys., zatem sumarycznie liczba RGU dla telewizji Grupy Polsat Plus spadła o 30 tys.
Liczba użytkowników usługi telewizyjnej Multiroom wyniosła 1,199 mln (30.06.2021: 1,203 mln, co oznacza spadek o 4 tys.).
Podsumowanie III kwartału 2021 roku w Grupie Polsat Plus:
rozpoczęła wypłatę rekordowej dywidendy za 2020 rok w wysokości 767 mln zł.
– Nasza Grupa nie zwalnia tempa i pozostaje liderem technologii 5G, mając w jej zasięgu już ponad 17 mln osób. Zapewniamy najlepsze, najszybsze i jedyne prawdziwe 5G w Polsce. Tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zasięg naszej sieci 5G objął kolejne 2 mln mieszkańców Polski, a takie tempo rozwoju jest możliwe m.in. dzięki partnerstwu z Cellnex Telecom – mówi Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus. – Trzeci kwartał to także zmiany wizerunkowe Grupy Polsat Plus. Wdrożyliśmy nową identyfikację wizualną naszych kluczowych marek i nową strategię komunikacji marketingowej.
Sieć 5G Plusa
Sieć 5G Plusa jest już dostępna w ponad 700 miejscowościach dla ponad 17 mln osób. Liczba stacji obsługujących sieć 5G Plusa wzrosła do ponad 2700. Nowe nadajniki pojawiły się zarówno w lokalizacjach, w których sieć 5G była już dostępna, jak i w blisko 200 nowych miejscowościach. Uruchomiona w maju 2020 roku sieć 5G Plusa oferuje maksymalną szybkość technologiczną 600 Mb/s. Jako jedyna sieć 5G w kraju działa w paśmie 2600 MHz TDD, wydzielonym tylko na potrzeby tej technologii.
Grupa Polsat Plus się zmienia
Grupa Polsat Plus wprowadziła nową identyfikację wizualną najważniejszych marek Grupy, ze wspólnym hasłem „Ty rządzisz. Wybierz swoje wszystko”. Nowe, spójne graficznie logotypy otrzymały marki Plus i Polsat, marka Polsat Box zastąpiła markę Cyfrowy Polsat, serwisy Ipla i Cyfrowy Polsat Go zostały połączone w jeden serwis o nowej nazwie Polsat Box Go, a Telewizja Polsat uruchomiła zupełnie nowy, bezpłatny (w modelu reklamowym) serwis Polsat Go z treściami Telewizji Polsat.
Zielona energia
Grupa Polsat Plus aktywnie angażuje się w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego i klimatu. W październiku we współpracy z ZE PAK uruchomiła największą w Polsce elektrownię słoneczną w Brudzewie – o mocy 70 MWp – i już korzysta z tej czystej zielonej energii.
Konsolidacja wyników operacyjnych Netii i Premium Mobile
W lipcu Grupa została wyłącznym właścicielem Netii oraz operatora MVNO Premium Mobile. W związku z tym od III kw. wyniki finansowe i operacyjne tych spółek zaczęła raportować łącznie w ramach Grupy Polsat Plus. Biznes Netii opiera się w dużym stopniu o klientów B2B, których specyfika istotnie różni się od segmentu B2C. Aby dostarczać przejrzysty i miarodajny obraz rezultatów realizowanej strategii, Grupa wydzieliła i będzie raportować odrębnie wyniki operacyjne segmentu B2B.
Skuteczna realizacja strategii multiplay
W nowym ujęciu, uwzględniając dane Netii i Premium Mobile, Grupa Polsat Plus świadczy łącznie ponad 20 mln usług, a ponad 2,4 mln jej klientów korzysta z usług multiplay. Liczba usług kontraktowych, które świadczy klientom indywidualnym, zwiększyła się o ponad 400 tys. rok do roku. Średni przychód od tych klientów wzrósł o 6% rok do roku, do czego przyczyniają się cieszące się rosnącą popularnością taryfy 5G. Niezmiennie na niskim poziomie 6,9% pozostaje wskaźnik rezygnacji z usług wśród klientów indywidualnych.
Jednocześnie Grupa ma silną pozycję w segmencie usług B2B, do czego przyczynia się niezmiennie bardzo dobra współpraca z Netią. Łączna liczba klientów B2B Grupy utrzymuje się na stabilnym poziomie ok. 70 tys., a każdy z nich generuje średniomiesięcznie blisko 1,4 tys. zł przychodu.
Z bardzo dobrym odbiorem spotkały się nowe serwisy Polsat Go i Polsat Box Go, informuje Grupa. - Dwa flagowe pakiety serwisu Polsat Box Go – Premium i Sport cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników, a platforma systematycznie rozbudowuje swoje biblioteki, ostatnio m.in. udostępniła kanały CANAL+ Ssport 3 i 4 z PKO BP Ekstraklasą i wszystkie mecze Tauron Ligi w siatkówce kobiet - kontynuuje.
– Zainicjowanie strategicznego partnerstwa z Cellnex Telecom umożliwia nam kontynuowanie inwestycji w technologię 5G, jak również finalizację projektów akwizycyjnych. W lipcu br. staliśmy się wyłącznym właścicielem Netii oraz szybko rozwijającego się operatora MVNO Premium Mobile. Jednocześnie mogliśmy rozpocząć prace nad opracowaniem strategii dalszego rozwoju Grupy Polsat Plus, o szczegółach której będziemy chcieli poinformować w nadchodzących tygodniach – mówi Maciej Stec, wiceprezes zarządu ds. strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus.
Silna pozycja na rynku TV i wydawców internetowych
Kanał główny Polsat i grupa wszystkich kanałów Telewizji Polsat pozostają w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej, a osiągane wyniki są zgodne z długoterminową strategią nadawcy. Przychody Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu rosły szybciej niż cały rynek reklamy TV, dzięki czemu zwiększyła udział w rynku do blisko 29%.
– Bardzo dobrze oceniamy wyniki rozpoczętego czwartego kwartału i podtrzymujemy prognozy dotyczące dwucyfrowej dynamiki rynku reklamy TV w całym roku – mówi Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat, Grupa Polsat Plus. – To już piąty kwartał działalności Interii w naszej Grupie. Zrealizowaliśmy zapowiadane synergie, Interia rozwija się, istotnym jej wzmocnieniem jest kontent Telewizji Polsat, przez co jej wyniki rosną. Liczba realnych użytkowników portali naszej Grupy zwiększyła się do blisko 20 mln, a średniomiesięczna liczba odsłon wynosi 2 mld – podkreśla.
Stabilne przychody i wynik EBITDA
W trzecim kwartale br. Grupa Polsat Plus zanotowała ponad 2,5%1) wzrost przychodów do ponad 3 mld zł. Skorygowany wynik EBITDA2) wyniósł 904 mln zł, a wolne przepływy pieniężne rosną, osiągając wysoki poziom ponad 1,4 mld zł w ujęciu 12-miesięcznym. Wskaźnik całkowitego zadłużenia zmniejszył się do poziomu 0,65x (dług netto/EBITDA LTM) w wyniku sfinalizowania transakcji z Cellnex Telecom.
– Nasza Grupa jest w bardzo dobrej kondycji finansowej. Obydwa segmenty rozwijają się i przynoszą wyniki zgodne z naszymi oczekiwaniami. Mając ten komfort, rozpoczęliśmy wypłatę dywidendy za zeszły rok w rekordowej wysokości, a także podjęliśmy decyzję o intensywnej kampanii marketingowej związanej z wdrożeniem nowej strategii marek – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus. – Jednocześnie przedłużyliśmy wieloletnią umowę sponsoringową siatkówki, alokowaliśmy dodatkowe środki na jesienną ramówkę i zdecydowaliśmy o inwestycjach w prawa sportowe na kolejne lata, m.in. do Ligi Mistrzów UEFA – dodaje.
Najważniejsze dane operacyjne za III kwartał 2021 roku dla segmentu usług B2C i B2B:
Łącznie Grupa Polsat Plus świadczy ponad 20 mln usług płatnej telewizji, Internetu i telefonicznych.
Liczba klientów usług multiplay wzrosła o 105 tys. r/r (4%) do 2,44 mln.
Liczba usług kontraktowych u klientów B2C wzrosła o 410 tys. (3,1%) r/r do 13,5 mln.
Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C wzrósł do 68,6 zł (+5,7% r/r).
Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) jest na niezmiennie niskim poziomie 6,9% w skali roku.
Wzrosła liczba usług prepaid – do 2,77 mln oraz ich ARPU – o 3,1% r/r, do poziomu 16,4 zł.
Klienci Cyfrowego Polsatu i Plusa przetransferowali w ciągu 9 miesięcy ok. 1303 PB danych (wzrost o 19% r/r).
Łączna liczba klientów B2B wynosi ok. 70 tys., a każdy z nich generuje średniomiesięcznie blisko 1,4 tys. zł przychodu.
Najważniejsze dane operacyjne za III kwartał 2021 dla segmentu mediowego:
Kanały Grupy Telewizji Polsat były w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 24,3% w III kw. (8,7% kanału głównego oraz 15,6% kanałów tematycznych) i 24,2% w pierwszych dziewięciu miesiącach roku (9% kanału głównego oraz 15,3% kanałów tematycznych).
Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły szybciej niż cały rynek reklamy TV. Zwiększyły się o 6,1% r/r do 267 mln zł w III kw., a udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do 28,8%. W pierwszych trzech kwartałach br. przychody Grupy wzrosły o 19,5% do 869 mln zł, a udział w rynku reklamy telewizyjnej zwiększył się do 28,8%.
Wiodąca pozycja Grupy Polsat-Interia na rynku wydawców internetowych – 19,9 mln użytkowników miesięcznie oraz średniomiesięcznie ponad 2 mld odsłon serwisów internetowych Grupy.
1) Zmiana r/r skorygowana o deltę IC. 2) EBITDA z pominięciem w 3Q’20 EBITDA NetCo oraz jednorazowych kosztów związanych z COVID-19 (w tym darowizn) w wysokości 3,3 mln zł oraz w 3Q21 jednorazowego efektu sprzedaży NetCo.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.