dodano: 2021-11-15 19:42 | aktualizacja:
2021-11-15 22:52
autor: RO |
źródło: adindex.ru/tvnews.by
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Star to międzynarodowa marka, pod którą The Walt Disney Company rozwija własną platformę multimedialną. Flagowy serwis Disney+ został utworzony dwa lata temu i od tego czasu czasu zyskał 118,1 mln abonentów. Obecnie działa w 60 krajach w ponad 20 językach. W ubiegłym roku firma wprowadziła platformę Disney+ Hotstar na rynki Indii i Indonezji, a latem 2021 r. stała się dostępna dla użytkowników w Malezji i Tajlandii.
Pod koniec sierpnia usługa
Star+ pojawiła się w Ameryce Łacińskiej. Platformy
Hotstar i
Star wyróżniają się skromniejszymi przychodami na użytkownika, ponieważ ich odbiorcy mieszkają w rozwijających się regionach. Jednocześnie widzom są oferowane nie tylko ogólne treści rozrywkowe - filmy i seriale produkcji
Disney Television Studios,
FX,
20th Century Studios,
20th Television, ale także projekty lokalne. Publikacja
Variety nazywa usługę
Star odpowiednikiem
Hulu, skierowaną nie do odbiorców rodzinnych i fanów franczyzy, ale do widzów dorosłych.
Komentując wyniki IV kwartału finansowego, dyrektor generalny
Disneya, Bob Chapek, potwierdził swoje ambitne plany na 2022 rok. Do końca obecnego roku platforma wideo zacznie działać w Korei Południowej, Hongkongu i na Tajwanie, w przyszłym roku liczba nowych rynków wyniesie 50.
Disney+ i Star+ pojawią się w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Republiki Południowej Afryki.
Do końca 2023 r.
Disney planuje zwiększyć liczbę rynków do 160. Do końca 2024 r. usługa Disney+ powinna osiągnąć rentowność, a liczba płacących abonentów powinna wynieść 230-260 mln. W finansowym 2024 r. gigant medialny wyda na produkcję treści od 8 do 9 mld dolarów i liczba ta będzie tylko rosła. Przede wszystkim
Disney jest zainteresowany produkcją lokalnych projektów, podkreślił Chapek. Powiedział, że w ciągu zaledwie roku ilość treści kluczowych marek (
Disney,
Marvel,
Pixar,
Star Wars,
National Geographic), prezentowanych w serwisie wideo, wzrosła dwukrotnie.
Przed sezonem świątecznym, dyrekcja wiąże duże nadzieje z głośnymi premierami. W obchodzone corocznie przez fanów platformy święto
Disney+ Day, w serwisie pojawiły się nowe produkcje
„Home Sweet Home Alone” (remake kultowego filmu
„Kevin sam w domu”),
„Shang-Chi i legenda dziesięciu pierścieni”,
„Wyprawa do dżungli”, krótkometrażowe filmy
„Simpsonowie” i drugi sezon
„Świat według Jeffa Goldbluma” z
National Geographic. W końcu listopada planowana jest premiera miniserialu
„Hawkeye” i filmu dokumentalnego
„The Beatles: Get Back”, a w grudniu wyjdzie serial
„Księga Boby Fetta”, osadzony w świecie Gwiezdnych wojen.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.