reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Rosyjski rynek pay-tv utknął

dodano: 2021-11-18 20:17
autor: RO | źródło: TMT Consulting

Pay-tv Rosja russia płatna telewizja 360px.jpg Według wyników z III kwartału 2021 r., liczba abonentów płatnej telewizji w Rosji wzrosła jedynie o 0,1% (o 90 tys.) i wyniosła 46,3 mln. Penetracja usług utrzymała się na poziomie 82%. Takie dane pochodzą z raportu TMT Consulting.

pay-tv-platna-telewizja-760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Co ciekawe, wcześniej opublikowany raport Telecom Daily potwierdza stagnację rynku, jednak zawarte w nim liczby są nieco inne. Zgodnie z raportem, baza abonencka płatnej telewizji płatnej telewizji wzrosła o 116 tys. do 45,2 mln gospodarstw domowych. Penetracja usług wyniosła 81%.

Jak wyliczyli analitycy TMT Consulting, przychody operatorów ze świadczenia usług pay-tv nie wzrosły w porównaniu do II kwartału i ponownie wyniosły 26,5 mld rubli. Po raz pierwszy odnotowano brak wzrostu w III kwartale, wcześniej tylko w I kwartale tradycyjnie nastąpił spadek przychodów z powodu sezonowości w segmencie satelitarnym.

Wskaźnik ARPU nieznacznie spadł o 0,4 rubla i pozostał na poziomie 191 rubli. Według Telecom Daily, średni przychód na użytkownika to 194 ruble.

Dodatnią dynamikę odnotowano jedynie w segmencie IPTV. W porównaniu do poprzedniego roku, liczba gospodarstw domowych korzystających z tej technologii wzrosła o 700 tys.

W ostatnim kwartale nie odnotowano wzrostu w segmencie telewizji satelitarnej. Liczba abonentów telewizji kablowej zmniejszyła się o 300 tys. użytkowników.

Prawie cały wzrost w trzecim kwartale (89 tys.) przypadł operatorom z największej piątki: Trikolor, Rostelekom, MTS, Er-Telekom i Orion. Ten sam ranking liderów przedstawił Telecom Daily. Liderem rynku pod względem tempa wzrostu pozostaje MTS - w ciągu kwartału operatorowi udało się przyciągnąć 48 tys. abonentów, zarówno w technologii internetowej, jak i satelitarnej.

Baza abonentów Rostelekom wzrosła o 34 tys. Operator w dalszym ciągu zwiększa udział dzięki usługom IPTV i szerokopasmowego dostępu do Internetu.

Całkowita baza abonencka operatorów, którzy nie znaleźli się w TOP 5, pozostała prawie bez zmian. Odpływ abonentów w segmencie telewizji kablowej został zrekompensowany wzrostem w IPTV.

W Moskwie liczba abonentów nadal spada (-0,2% w III kwartale). Stolica Rosji pozostaje największym rynkiem płatnej telewizji, stanowiąc 12% całkowitej bazy abonentów kraju i 13% przychodów. Pozycja operatorów na rynku metropolitarnym nie zmieniła się w III kwartale. MTS tradycyjnie stał się najszybciej rozwijającym się operatorem ze wzrostem 7 tys. abonentów.

Pomimo nasycenia rynku, potencjał wzrostu pozostaje zarówno dzięki wprowadzaniu nowych mieszkań i usług komunalnych w miastach oraz indywidualnemu budownictwu mieszkaniowemu, jak i dzięki wszechobecności technologii IPTV. Zmienność rynku może stymulować przepływ w ramach istniejącej bazy między operatorami do tych, którzy oferują bardziej interesujące usługi pod względem treści i  oraz atrakcyjne pod względem kosztów kompleksowe rozwiązania.

Źródło: cableman.ru 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 749 zł Więcej...

Złącze F PCT 6,8 mm Kompresyjne

Specjalne złącze kompresyjne dla kabla satelitarnego. Złącze to zostało tak...

2 zł Więcej...

Antena sat kempingowa 60 cm ze statywem

stalowa antena 60 cm przenośna ze statywem

219 zł Więcej...