Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Analizy wskazują, że
popyt na telewizory jest ograniczany przez wzrost liczby szczepień na całym świecie oraz
rosnące ceny detaliczne telewizorów.
Oczekuje się, że kwartalna sprzedaż telewizorów w 4. kwartale 2021 r. wyniesie
59,13 mln sztuk, co oznacza wzrost o 12,6% kwartał do kwartału, ale spadek o 10,3% rok do roku. W związku z tym wysyłka telewizorów na 2. półrocze będzie prawdopodobnie jedną z najniższych w historii w porównaniu do wolumenów przesyłek w drugiej połowie poprzednich lat.
W raporcie zauważono, że
OLED stał się preferowanym wyborem technologii dla marek telewizyjnych, które w 2021 r. stanęły przed szeregiem wyzwań związanych z produkcją.
Oczekuje się, że
dostawa telewizorów OLED w 2021 r. wyniesie 6,8 mln sztuk, co oznacza wzrost o 72,8% r/r. Ten znaczący wzrost jest w dużej mierze spowodowany zwiększeniem zdolności produkcyjnych linii produkcyjnej LG w Kantonie i zmniejszeniem różnicy w kosztach między panelami LCD i OLED. Liderem produkcji TV ma być LG, drugie miejsce zajmie Sony, a trzecie Panasonic.
Producenci telewizorów skupią się również na telewizorach średniej i dużej wielkości, przy czym te ostatnie po raz pierwszy mają przekroczyć
20% udziału w rynku. Telewizory średniej wielkości (modele od 40 do 59 cali) pozostaną na
55% rynku udział.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.