W grudniu 2021 roku Bartosz Hojka, prezes firmy Agora, dołączył do składu rady nadzorczej World Association of News Publishers (WAN-IFRA), jednego z największych na świecie stowarzyszeń medialnych. Jako reprezentant spółki w czasie 2-letniej kadencji w radzie będzie „wspierać organizację w realizacji jej najważniejszych obecnie projektów na rzecz wolności prasy i niezależności dziennikarskiej, zrównoważonego rozwoju mediów oraz wprowadzania dalszych innowacji w branży medialnej”.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
World Association of News Publishers, czyli WAN-IFRA, to globalna organizacja non profit. Jej misją jest „ochrona praw dziennikarzy i wydawców na całym świecie, a także zapewnienie swoim członkom niezbędnej wiedzy i rozwiązań pozwalających im wprowadzać innowacje oraz prosperować w cyfrowym świecie”.
Stowarzyszenie WAN zostało założone w 1948 roku przez ocalałych z II wojny światowej przedstawicieli europejskiej prasy tajnej, którzy zawarli pakt na rzecz obrony wolności prasy na całym świecie. W lipcu 2009 roku połączyło się z IFRA (International Fragrance Association), organizacją zajmującą się badaniami i usługami dla branży wydawniczej, zmieniając nazwę na WAN-IFRA. Dziś zrzesza ponad 18 tys. tytułów prasowych z całego świata - ponad 3000 firm i instytucji z branży medialnej z ponad 120 krajów.
Bartosz Hojka, prezes Agory, został wybrany przez zgromadzenie ogólne do grona rady nadzorczej WAN-IFRA w grudniu 2021 roku. Dołączył do niej na dwuletnią kadencję.
Rada nadzorcza (Supervisory Board) WAN-IFRA składa się m.in. z przedstawicieli organizacji stowarzyszonych i firm medialnych. Decyduje o głównych kwestiach strategicznych dotyczących stowarzyszenia, m.in. wybiera jego zarząd, zatwierdza strategię i budżet. Jej celem jest pomoc w skoncentrowaniu się na działaniach, które najbardziej przyczyniają się do realizacji ogólnych celów WAN-IFRA. Członkowie rady nadzorczej wspierają i promują WAN-IFRA w ramach trzech filarów działań organizacji - są nimi: wolność prasy i niezależność dziennikarska, zrównoważony rozwój mediów oraz innowacje medialne. Zadaniem rady jest też pozyskiwanie funduszy oraz nowych członków, przekazywanie informacji z poszczególnych krajów i regionów, a także reprezentowanie interesów lokalnych wydawców.
Bartosz Hojka jest prezesem Agory od marca 2014 roku. Obecnie nadzoruje segmenty „Radio” i „Prasa”, zespół sprzedaży korporacyjnej oraz Dział Komunikacji Korporacyjnej i Dział Audytu Wewnętrznego. Jest członkiem rad nadzorczych Helios, AMS, Yieldbird i Goldenline. Wchodzi w skład rady głównej Konfederacji Lewiatan - jest w niej przedstawicielem Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Bartosz Hojka w radzie nadzorczej World Association of News Publishers, foto: Michał Mutor
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.