reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

CNN International o odrodzeniu branży lotniczej

dodano: 2021-12-18 09:55
autor: Łukasz Knapik | źródło: WarnerMedia

CNN W grudniowym odcinku „Marketplace Middle East” dziennikarki CNN Jomana Karadsheh i Salma Abdelaziz sprawdzają, jak linie lotnicze radzą sobie ze skutkami pandemii i jak branża zamierza wrócić do formy, dbając przy tym o zrównoważony rozwój. Premierowa emisja tego odcinka programu „Marketplace Middle East” odbędzie się w kanale CNN International w sobotę, 18 grudnia br. o godz. 17:00 CET.

CNN International


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Program zostanie także wyemitowany w niedzielę, 19 grudnia br. o godzinie 19:15 CET, w środę, 22 grudnia br. o godzinie 17:45 CET, w sobotę, 25 grudnia br. o godzinie 18:45 CET i w środę, 29 grudnia br. o godzinie 21:30 CET (więcej tutaj i tutaj).

Pandemia Covid-19 jest jednym z największych wyzwań, przed jakimi kiedykolwiek stała branża lotnicza. Nowe warianty stale utrudniają równomierną odbudowę sektora. CNN pochyla się nad regionalnymi przewoźnikami z Bliskiego Wschodu - ich zmianami strategii i radzeniem sobie z „nową rzeczywistością”.

Prezes Emirates Tim Clark mówi o wpływie wariantu Omicron na podróże w regionie:

- Byłem bardzo zaniepokojony konsekwencjami, jakie [nowe odmiany] mogą przynieść, w szczególności w kontekście przylotów samolotów Emirates do Dubaju i Zjednoczonych Emiratów Arabskich w tym miesiącu i w styczniu. Są one bardzo, bardzo poważne. Moim zdaniem kolejne warianty będą się nadal pojawiać. Należę jednak do tych, którzy uważają, że z czasem skutki występowania nowych mutacji będą mniej dotkliwe, ponieważ globalna populacja stanie się bardziej odporna.


Podczas „Dubai Airshow” ekipa CNN spotyka się z jego wysokością szejkiem Ahmedem bin Saeedem Al Maktoumem, dyrektorem generalnym Emirates Group. Wydarzenie organizowane jest od 1989 roku, a jego tegoroczna edycja była najbardziej spektakularna z dotychczasowych. Al Maktoum ma nadzieję, że to optymistyczny znak dla Dubaju:

- Kiedy mówimy o odbudowie, myślę, że kontynuacja programu ma na celu zapewnienie, że ludzie tu przybywający... będą bezpieczni. Będą zdrowi. Że dbamy o nich. To jest najważniejsze, i to naprawdę przekonało ludzi, że mogą przyjechać do Dubaju.


Pomimo niepowodzeń związanych z pandemią, Al Maktoum z nadzieją patrzy w przyszłość Emirates:

- Mogę powiedzieć, że od drugiego miesiąca kończącego się roku jesteśmy na plusie. Mam więc nadzieję, że tak pozostanie. Wierzę, że najgorsze jest już za nami. A teraz patrzymy w przyszłość, gotowi, aby zacząć od nowa i osiągnąć liczbę pasażerów i przychody, które odnotowywaliśmy dawniej.


Lotnisko w Stambue w Turcji ma stać się największym na świecie portem lotniczym wraz z końcem jego rozbudowy. Jomana Karadsheh rozmawia z prezesem lotniska Kadri Samsunlu, który twierdzi, że kluczem do ożywienia sektora turystycznego jest międzynarodowa współpraca.

- Wciąż brakuje nam ujednolicenia wymogów dotyczących podróżowania. Każdy kraj narzuca swoje własne wytyczne, co utrudnia podróżowanie. A jeśli nie jesteś przekonany do wszystkich zaleceń organizacji podróży, możesz rozważyć pozostanie w domu lub w swoim kraju i przemieszczanie się w obrębie jego granic.


Kadri Samsunlu uważa, że silny rynek krajowych podróży lotniczych, szybkie otwarcie Turcji na zagranicznych turystów i ścisła współpraca z Turkish Airlines pomogły lotnisku przetrwać trudny rok. Ma on nadzieję, że nowe warianty nie opóźnią tego postępu:

- Jeśli będziemy panikować za każdym razem, gdy pojawi się nowy wariant, to droga do odbudowy będzie bardzo trudna. Ale przede wszystkim zalecałbym trzymanie się środka zaradczego - mamy szczepionkę - promujmy szczepienia. Bylebyśmy nie cofnęli się do roku 2020.


W czasie, gdy branża przygotowuje się do odrodzenia, wiele przewoźników poszukuje bardziej zrównoważonych sposobów obsługi lotów. Możliwości wprowadzenia zasad zrównoważonego rozwoju bada Etihad Airways - od lekkich sztućców i roślinnych butelek na wodę, po silniki i systemy planowania trasy, które optymalizują start i lądowanie. Prezes Etihad, Tony Douglas, mówi o tym, jak pandemia przyspieszyła wdrażanie zrównoważonych praktyk:

- Uważam, że będziemy świadkami wzrostu popularności tych rozwiązań. Dzięki pandemii wielu przewoźników zdecyduje się na zakup bardziej nowoczesnych typów samolotów. Będziemy obserwować dostępność do ekologicznych paliw lotniczych, a w konsekwencji obniżenie ich kosztów.


Etihad Airways nawiązał współpracę z Boeingiem w celu testowania najnowszych technologii, w tym wykorzystania zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Douglas chwali korzyści płynące ze stosowania SAF, ale jednocześnie ostrzega przed ograniczeniami:

- Dostępność tego paliwa jest ogromnym wyzwaniem. Jest ono też trzy razy droższe. Więc nawet jeśli uda się je pozyskać, nie jest opłacalne z komercyjnego punktu widzenia. Nie powinniśmy jednak wybierać pomiędzy jednym a drugim, nie można być zrównoważonym lub opłacalnym. Trzeba być tym i tym jednocześnie.


„Marketplace Middle East” - emisja w CNN International.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Propozycje stacji TV i VOD


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-7/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-7/2023

12 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...