reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Platformy DISH i DirecTV ponownie rozmawiają o fuzji?

dodano: 2022-01-12 11:35
autor: Janusz Sulisz | źródło: New York Post

Dish Network Dwie największe, amerykańskie platformy satelitarne DirecTV AT&T i DISH Network Charliego Ergena podobno wznowiły rozmowy dotyczące połączenia swoich operacji DTH. Ich umowa o fuzji może być bliska. New York Post twierdzi, że wiadomo o tym, że znowu są odbywają się spotkania na ten temat i to pomimo ostatnich obaw, że urząd antymonopolowy nie pozwoli na taką fuzję, bo powstałby podmiot monopolistyczny na rynku pay-tv w USA.

DirecTV


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
New York Post twierdzi, że 2 lata temu podobne rozmowy zostały utrudnione, gdy Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych przekonał obu operatorów, że wprowadzenie 5G ułatwi życie, a fuzja – ostatecznie – będzie łatwiejsza.

Teraz podobno przedstawiciele obu operatorów płatnej telewizji są znacznie bardziej optymistyczni. Podobno fuzja może przejść procedurę regulacyjną, biorąc pod uwagę, że wpływ i pozycja rynkowa obu amerykańskich operatorów platform znacząco osłabły.

Istnieje również znaczny nacisk ze strony domu inwestycyjnego TPG (dawnego Texas Pacific Group), który obecnie jest właścicielem 20 proc. DirecTV, bo chce uzyskać zwrot z tej inwestycji.

Sugeruje się też, że prezes DISH, Charlie Ergen, „ociąga się” z taką transakcją i szuka opcji zdobycie większej części ewentualnego pakietu akcji.

Pozycja i wpływy obu nadawców kurczą się z roku na rok - koniec platform DTH w USA?
DirecTV stracił 10 mln abonentów, bo liczba abonentów spadła z 25 mln w 2017 roku do zaledwie 15 mln obecnie.
Dish TV ma około 8,4 mln abonentów, w porównaniu z 13 mln abonentów w 2017. Strata 4,6 mln jest ogromna!

Najśmieszniejsze jest to, że uzyskanie zatwierdzenia fuzji będzie łatwiejsze, bo konkurencja, a jest nią teraz OTT jest szeroko rozpowszechniona i popularna dzięki takim firmom jak Netflix, Amazon Prime, Disney+, Hulu, HBO Max, Starz i YouTube. Nawet nowy gracz na amerykańskim rynku pay-tv - Peacock firmy Comcast, też podkrada abonentów z DirecTV i DISH.

Przedstawiciele platform oraz inwestora TPG odmówili komentarza.

 

Źródło: nypost.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...