dodano: 2022-01-18 13:28 | aktualizacja:
2022-01-28 21:57
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Power2Drive Europe
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W dniach 11-13 maja 2022 r. w Monachium odbędą międzynarodowe targi Power2Drive Europe, na których spotka się rozwijająca się branża elektromobilności.
Nowo zarejestrowane samochody osobowe z silnikami napędzanymi alternatywnie zwyciężyły w Niemczech w 2021 r.:
- 325 449 samochodów hybrydowych typu plug-in (+62,3% w porównaniu z poprzednim rokiem) osiągnęło udział na poziomie 12,4%.
- 355 961 samochodów z napędem elektrycznym (BEV) zwiększyło swój udział aż o 83% do 13,6%.
W sumie udział pojazdów elektrycznych (PHEV i BEV) wynosi 26%.
W ciągu ostatniego roku udział pojazdów całkowicie elektrycznych (BEV) w rejestracji nowych samochodów osobowych w Niemczech stale rósł, np. w styczniu 2021 r. stanowiły 9,6%, a w grudniu 2021 r. 21,3%.
Z kolei konwencjonalne silniki spalinowe nadal traciły na popularności na rynku samochodów osobowych w Niemczech:
- samochody z silnikami benzynowymi stanowiły zaledwie 37% (2021: 46,7%)
- samochody z silnikami wysokoprężnymi tylko 20% (2021: 28,1%) udziału w rynku
W ubiegłym roku w Niemczech sprzedano łącznie 2,62 mln nowych pojazdów – o 10%. mniej niż w 2020 r. (po 20% spadku w pierwszym roku pandemii).
Jedną z głównych przyczyn tego stanu rzeczy są wciąż niedobory chipów na poziomie producenta.
Infrastruktura ładowania w Niemczech wysoko dotowana
Elektromobilność rozwija się w Niemczech dzięki premii dla kupujących pojazdy elektryczne (premia środowiskowa), ulgom podatkowym, rosnącej liczbie oferowanych aut elektrycznych, ich lepszym osiągom i zasięgowi, a także rozbudowie infrastruktury ładowania . Infrastruktura ładowania w Niemczech rozwija się, nie tylko ze względu na dotacje rządowe.
Na przykład do końca roku 200 000 dotowanych prywatnych punktów ładowania działało już w ramach samego programu
„Stacja ładowania samochodów elektrycznych – budynki mieszkalne”, według Narodowego Centrum Infrastruktury Ładowania.
Łącznie w ramach programu na instalację 900 000 prywatnych punktów ładowania trafi 800 mln euro.
Prawie 40% dotowanych punktów ładowania dostarcza energię elektryczną do stacji ładowania z własnej instalacji fotowoltaicznej, podczas gdy prawie 1/5 korzysta z własnego systemu magazynowania z akumulatorów. Ponadto
rząd Niemiec przekaże około 2 mld euro na „niemiecką sieć”, ogólnokrajową infrastrukturę szybkiego ładowania dla ruchu średnio- i dalekobieżnego.
Ma powstać nawet 1000 stacji szybkiego ładowania w Niemczech, w tym na autostradach – przetarg na to już trwa.
Ponadto na międzynarodowej wystawie
Power2Drive Europe w dniach 11-13 maja 2022 r. w Messe München będą dostępne informacje o rozwiązaniach do ładowania, pojazdach elektrycznych i usługach mobilności. Producenci, dostawcy, instalatorzy, zarządcy floty i energii, dystrybutorzy i start-upy będą mogli na bieżąco i nawiązywać cenne kontakty biznesowe na wystawie, forum wystawienniczym i towarzyszącej im Konferencji Power2Drive.
Power2Drive Europe odzwierciedla również inteligentną integrację elektromobilności z systemem energii odnawialnej, ponieważ odbywa się na platformie innowacji The smarter E Europe równolegle z targami energetycznymi
Intersolar Europe, ees Europe i EM-Power Eu.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.