Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Inicjatywa przewiduje zmianę w ustawie „O reklamie”, a w szczególności ograniczenie pokazywania reklam podczas emisji programów i filmów fabularnych w godzinach 18:00-23:00.
Powodem wprowadzenia zakazu są przeprowadzone badania opinii publicznej, które wskazują na niski poziom zadowolenia Rosjan z reklam telewizyjnych. Tylko 5% respondentów uważa, że ilość reklam w telewizji mieści się w normie, a większość (89%) twierdzi, że jest ich za dużo.
Według deputowanych, niskie zadowolenie telewidzów z reklam świadczy nie tylko o potrzebie poprawy jakości transmisji telewizyjnych, ale także o potrzebie ograniczenia nadmiernej reklamy i jej prawnego uregulowania.
Aktualnie zakaz reklamy obejmuje programy religijne i inne trwające nie krócej niż 15 minut.
Wyjątkiem są reklamy sponsorowane na początku i końcu programu trwające nie dłużej niż 30 sekund. Ograniczenia dotyczą także nadawania audycji telewizyjnych o działalności władz publicznych oraz w dniach żałoby w Rosji
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.