Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec 2021 roku
862 tys. klientów korzystało z oferty konwergentnej
Orange Love z telewizją, czyli o 9 tys. mniej niż w trzecim kwartale. Wszystkich użytkowników Orange Polska korzystających z pakietów łączonych było
1,552 mln (wzrost o 21 tys. w czwartym kwartale i o 69 tys. w skali roku).
Z
Orange Światłowodu na koniec grudnia ub.r. korzystało
945 tys. klientów, o 65 tys. więcej niż na koniec września ub.r. W skali roku to wzrost o 220 tys. klientów. W zasięgu usług światłowodowych Orange Polska jest już niemal 6 mln domów i mieszkań.
Orange Polska osiągnął dobre wyniki finansowe: przychody wzrosły o 3,6 proc. w porównaniu z 2020 rokiem, a rentowność operacyjna EBITDAaL o niemal 6 proc. rok do roku.
Firma podtrzymuje wszystkie cele przedstawione w strategii .Grow do roku 2024. Zarząd rekomenduje wypłatę w 2022 dywidendy w wysokości 0,25 zł na akcję.
– Miniony rok był dla Orange Polska bardzo udany. Kontynuujemy wzrostowy trend, a jednocześnie zmieniamy się jako firma, coraz mocniej stawiając na cyfrowe i zrównoważone rozwiązania. W 2021 roku po raz pierwszy przekroczyliśmy próg 1 mld zł przychodów z usług ICT dla biznesu. Niezmiennie jesteśmy największym operatorem światłowodowym w kraju i wiodącym dostawcą usług dla domu. Aby lepiej czerpać wartość z wielomiliardowych inwestycji, które prowadzimy, szerzej otwieramy się na współpracę hurtową. Jesteśmy o krok bliżej realizacji ambitnych planów, jakie postawiliśmy sobie w nowej strategii – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.
Przewidywania na rok 2022
Priorytety
Orange Polska na najbliższy rok to kontynuacja działań we wszystkich filarach nowej strategii:
konwergencja i światłowód pozostają siłą napędową w dziedzinie usług dla domu, a
ICT w usługach dla biznesu.
Inwestycje skupią się na budowie
sieci 5G – po przeprowadzeniu i sfinalizowaniu procedury przydziału
pasma 3,6 GHz, na które oczekuje cały rynek. 5G stworzy nowe perspektywy rozwoju, szczególnie rozwiązań dla firm.
Operator będzie podejmować kolejne działania związane z cyfryzacją procesów biznesowych, a także poszukiwać kolejnych możliwości zapewnienia dostaw zielonej energii na potrzeby swojej działalności.
Rok 2022 przyniesie także wyzwania wynikające z otoczenia gospodarczego – m.in. związane z rosnącą inflacją oraz cenami energii. Firma spodziewa się, że te czynniki spowolnią dynamikę wzrostu rentowności operacyjnej.
Zarząd Orange Polska przewiduje, że EBITDAaL utrzyma się na poziomie 2021 roku, lub odnotuje niski, jednocyfrowy wzrost. Firma oczekuje również, że na przychody niekorzystnie wpłyną decyzje regulacyjne w postaci obniżek stawek zakańczania połączeń.
Wyniki i osiągnięcia pierwszego roku realizacji nowej strategii .Grow są mocnym fundamentem dla osiągniecia wszystkich przedstawionych w niej długoterminowych celów i ambicji, ocenia Orange Polska.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.