reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Operator Play finalizuje przejęcie UPC Polska

dodano: 2022-03-10 20:32
autor: Jerzy Kruczek | źródło: Play/satkurier.pl

Play plafon logo 2021 360px Komisja Europejska wyraziła zgodę na nabycie przez P4 spółki UPC Polska, stwierdzając, że nie budzi to zastrzeżeń dotyczących konkurencji. Transakcja, w ramach której operator sieci Play przejmuje UPC Polska, opiewa na kwotę 7 mld zł. Sfinalizowanie umowy ma nastąpić 1 kwietnia 2022 roku.

UPC Polska


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przypomnijmy, że we wrześniu 2021 roku spółka P4, będąca częścią Grupy iliad, podpisała umowę nabycia UPC Polska, będącej częścią Liberty Global, w ramach transakcji o wartości 7 mld zł. Dzisiejsza zgoda Komisji Europejskiej jest kluczowym warunkiem pozwalającym na sfinalizowanie umowy w przybliżonej dacie 1 kwietnia 2022 roku, zgodnie z ustaleniami stron.
 

- Pozytywna decyzja Komisji Europejskiej daje zielone światło do sfinalizowania transakcji i stworzenia zupełnie nowej jakości dzięki połączeniu najlepszych usług mobilnych, stacjonarnych i telewizyjnych na polskim rynku telekomunikacyjnym. Koncentrujemy się na przygotowaniu integracji Play i UPC oraz bardzo cieszymy się na współpracę z zespołem UPC. W tych trudnych i niepewnych czasach Play i UPC już pokazały, że łączą siły, aby wspierać obywateli Ukrainy. A wkrótce wykorzystamy potencjał obu organizacji do realizacji naszego strategicznego celu, jakim jest stworzenie silnego operatora konwergentnego w Polsce - powiedział Jean Marc Harion, prezes zarządu P4 Sp. z o.o.

W następstwie otrzymanej decyzji, strony transakcji pracują nad podpisaniem finalnej umowy i dokonaniem rozliczeń finansowych w możliwie najkrótszym czasie, zgodnie z umową SPA.

Nabycie przez P4 UPC Polska, największej pod względem przychodów spółki Liberty Global w Europie Środkowo-Wschodniej, otwiera nowe możliwości w obszarze usług konwergentnych dedykowanych klientom indywidualnym i biznesowym na polskim rynku. Transakcja realizuje także chęć przyspieszenia inwestycji w sieci światłowodowe oraz przyczynia się do wdrożenia wizji i ambicji spółki w zakresie inwestowania w najnowocześniejsze sieci, usługi mobilne oraz szerokopasmowe.

Na koniec 2021 roku UPC Polska miało 1 569 400 klientów, którzy korzystali z 3 346 300 usług (RGU), w tym 1 397 200 usług telewizji, 1 350 500 usług internetu, 598 600 usług telefonii i 121 300 usług mobilnych. W zasięgu internetu 1Gb/s od UPC jest już 3 054 005 gospodarstw domowych. Własna sieć UPC obejmuje już 3 703 400 gospodarstw domowych.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polskie kablówki


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022

12 zł Więcej...

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

119 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini

Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...

99 zł Więcej...