reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Rynek reklamy ucieka z Rosji

dodano: 2022-03-13 11:34
autor: RO | źródło: obob.tv/kommersant.ru

Pepsi i Coca-cola Według publikacji dziennika Kommersant, rosyjskie kanały telewizyjne mogą w najbliższym czasie stracić połowę przychodów z reklam z powodu odmowy umieszczania treści reklamowych przez zagranicznych reklamodawców. Kommersant zauważa, że najwięksi reklamodawcy w rosyjskiej telewizji zgłaszają zawieszenie swojej działalności w Rosji z powodu prowadzonej przez ich władze operacji wojskowej na Ukrainie.

VGTRK
VGTRK


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Takie oświadczenia złożyły już firmy PepsiCo (marki Pepsi, Mirinda, 7up, Lay's, Agusza, Czudo, Lubimyj i innych), Procter & Gamble (marki Tide, Ferry, Pampers), L’Oreal Groupe i Unilever (marki Dove, Axe, Rexona, Czystaja linia). O wstrzymaniu swojej pracy ogłosiła też Coca-Cola (marki Coca-Cola, Sprite, Fanta, Dobryj).

PepsiCo zajmuje trzecie miejsce na rosyjskim rynku reklamy telewizyjnej z rocznym budżetem 4 mld rubli. Procter & Gamble jest na 6. miejscu z budżetem 3,1 mld rubli.

Pierwsze miejsce zajmuje szwajcarskie przedsiębiorstwo Nestlé, które również ogłosiło zamiar nie umieszczania reklam w rosyjskich kanałach telewizyjnych, wynika z oddzielnego raportu rosyjskiej agencji informacyjnej Interfax.

Jak wskazuje Kommersant, rosyjskie stacje telewizyjne mają nadzieję, że przez pewien czas będą w stanie utrzymać swoje budżety reklamowe z kar, które otrzymają od zagranicznych reklamodawców za zerwanie kontraktów reklamowych. Potem cała nadzieja będzie leżała we wpływach z reklam od lokalnych firm. Jednak mało jest prawdopodobne, aby udało się w pełni zrekompensować utracone budżety, a dla firm z małym budżetem telewizja pozostanie zbyt drogą technologią do reklamowania swoich produktów i usług.

W okresie styczeń - wrzesień 2021 r. sprzedaż reklam telewizyjnych w Rosji wyniosła 134 mld rubli. Największe firmy medialne Gazprom Media, Narodowa Medialna Grupa i VGTRK odmówiły komentarza.

 

Źródło: obob.tv  kommersant.ru 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...