W Polsce treści discovery+ są obecne w ramach platformy Player (od 8 grudnia 2020 roku), natomiast HBO Max zadebiutował w naszym kraju 8 marca br., zastępując HBO GO. Kosztuje 29,99 zł miesięcznie (w promocji 19,99 zł miesięcznie). Gunnar Wiedenfels nie udzielił wskazówek dotyczących tego, ile łączona platforma streamingowa mogłaby kosztować, ani jak mogłaby się nazywać.- Jednym z najważniejszych elementów jest to, że wierzymy w połączony produkt, a nie w pakiet... Wierzymy, że głębia i zakres tej oferty treści będzie fenomenalną propozycją dla konsumentów - powiedział Gunnar Wiedenfels, CFO Discovery i w przyszłości Warner Bros. Discovery (za Variety.com). - Problem jest taki, że aby dojść do tego punktu i zrobić to w sposób, który będzie naprawdę satysfakcjonujący dla naszych subskrybentów, zajmie to trochę czasu. Powtarzam, że to nic, co wydarzy się w ciągu kilku tygodni – miejmy nadzieję, że nie w ciągu kilku lat, a w kilka miesięcy – natomiast w międzyczasie zaczniemy tworzyć tymczasowe rozwiązanie. Tak więc od samego początku pracujemy nad przygotowaniem pakietu, może z jednym kontem, może kopiując treści pomiędzy produktami, itp., abyśmy mogli zacząć odnosić pewne korzyści już na wczesnym etapie. Jednak głównym celem będzie harmonizacja platformy technologicznej. Stworzenie jednego bardzo, bardzo mocnego, połączonego produktu i platformy skierowanej bezpośrednio do konsumenta zajmie trochę czasu.
Transakcja Discovery-WarnerMedia o wartości 43 mld dol. ma zostać zamknięta na początku drugiego kwartału tego roku. Informatorzy „Variety” podają nawet konkretny przedział czasowy: 11-28 kwietnia.- Biznes direct-to-consumer jest teraz wyraźnie dalej niż to, co mieliśmy cztery lata temu - powiedział Wiedenfels (za Variety.com). - Zatem istnieje teraz większe ryzyko, kiedy chce się to zrobić dobrze. Biorąc pod uwagę te dwa produkty przeznaczone bezpośrednio dla konsumentów, w momencie finalizacji transakcji blisko 100 mln ludzi będzie dotkniętych zmianami. Będzie to więc wymagało bardzo, bardzo szczegółowego i zdyscyplinowanego planowania.
Mówiąc o globalnych perspektywach nowej firmy, Wiedenfels dodał: - Ważne jest, aby pamiętać, że DTC na arenie międzynarodowej będzie dla nas wykładniczo lepszym biznesem niż telewizja linearna.- Połączenie nie może mieć większego sensu niż to, co tutaj robimy - powiedział Wiedenfels. - Mamy HBO Max, z pozycjonowaniem bardziej premium, do męskiej widowni, oraz discovery+ skierowane głównie do kobiet. Mamy codzienne zaangażowanie w discovery+, w przeciwieństwie do opartego na wydarzeniach charakteru treści HBO Max. Biorąc to razem, nie mam wątpliwości, że stworzymy jeden z najbardziej kompletnych, w rodzaju czterech ćwiartek, produktów: old-young-male-female (do młodych, starszych, mężczyzn i kobiet - przyp. red.). I naprawdę jestem tym podekscytowany. Nie mogę się doczekać, aż zobaczę pierwsze połączone wskaźniki direct-to-consumer, ponieważ teoretycznie siła akwizycji HBO Max w połączeniu z siłą utrzymywania treści discovery+, jak sądzę, stworzy wystrzałowy produkt DTC, a także to z pewnością powinno prowadzić do bardzo zdrowego wzrostu przychodów w nadchodzących latach.