Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
21 marca br. ruszyła możliwość składania wniosków w rządowym programie dofinansowania do zakupu odbiornika cyfrowego (dekodera lub telewizora). Wniosek o dofinansowanie można złożyć osobiście lub przez pełnomocnika za pośrednictwem:
Po złożeniu wniosku otrzymuje się specjalny
kod na podany w formularzu online adres e-mail lub w postaci wydruku przekazanego przez pracownika Poczty Polskiej, który będzie rejestrował wniosek w systemie.
Otrzymany kod z przyznanym świadczeniem można zrealizować w sklepach internetowych i stacjonarnych, które przystąpiły do programu. Obecnie w programie zarejestrowało się już
271 przedsiębiorców, co umożliwia realizacje świadczenia w
1500 punktach sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce.
Wyszukiwarka sklepów, w których można zrealizować świadczenie dostępna jest na stronie
dvbt2.gov.pl/wyszukiwarka
Jaka jest wysokość dofinansowania?
Obecnie dofinansowaniem w wysokości
100 zł jest objęty zakup dekodera lub telewizora zgodnego z zapisami rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla odbiorników cyfrowych, czyli takiego, który umożliwia poprawny odbiór sygnału telewizyjnego w nowym standardzie
DVB-T2/HEVC.
Planowana zmiana w kwocie dofinansowania do telewizora
W związku z nowelizacją ustawy regulującej rządowy program dofinansowania kwota dofinansowania do zakupu telewizora zostanie podniesiona do 250 zł. Wyższa kwota dofinansowania do zakupu telewizora będzie obowiązywać po wejściu ustawy w życie, co nastąpi w ciągu najbliższych tygodni.
Co to oznacza w praktyce?
Już dziś można złożyć wniosek o dofinansowanie, a przyznane świadczenie zrealizować w późniejszym terminie, decydując czy skorzysta się ze 100 zł dofinansowania do dekodera, czy z 250 zł do nowego telewizora. O wyborze rodzaju dofinansowania należy poinformować sprzedawcę w sklepie, w którym realizowane będzie świadczenie.
Zakup odbiornika cyfrowego za kwotę niższą niż wysokość dofinansowania nie będzie uprawniał do otrzymania zwrotu lub innego wykorzystania pozostałej kwoty dofinansowania. W przypadku zakupu odbiornika cyfrowego na wyższą kwotę niż wysokość dofinansowania obowiązek zapłaty pozostałej części ceny będzie trzeba uregulować we własnym zakresie.
Komu przysługuje dofinansowanie?
Dofinansowanie przysługuje na gospodarstwo domowe, które ze względu na swoją sytuację materialną nie może samodzielnie ponieść kosztów zakupu nowego sprzętu. Wniosek o przyznanie świadczenia może złożyć jedna osoba z gospodarstwa domowego. Aby otrzymać świadczenie, osoba składając wniosek będzie musiała złożyć oświadczenie, iż bez dofinansowania nie ma możliwości dostosowania sprzętu odbiorczego do zmiany standardu nadawania sygnału telewizyjnego.
Gdzie można złożyć wniosek?
Wniosek o dofinansowanie na zakup dekodera lub telewizora można złożyć osobiście lub przez pełnomocnika za pośrednictwem:
Co trzeba przygotować?
Jedną z poniższych rzeczy:
- login z hasłem do profilu zaufanego i telefon komórkowy,
- podpis kwalifikowany,
- e-dowód.
Dane potrzebne do wypełnienia wniosku:
- imię,
- nazwisko,
- numer PESEL,
- adres swojego gospodarstwa domowego,
- adres e-mail, na który otrzymasz kod dofinansowania,
- numer telefonu, na który otrzymasz SMS z kodem potwierdzającym płatność w sklepie.
Jeżeli działasz jako pełnomocnik, podaj:
- dane osoby, w której imieniu wnioskujesz,
- swoje imię i nazwisko
- numer PESEL.
W jaki sposób zostanie przekazane świadczenie?
Po złożeniu wniosku osoba uprawniona otrzyma specjalny
kod na podany w formularzu online adres e-mail lub w postaci wydruku przekazanego przez pracownika Poczty Polskiej, który będzie rejestrował wniosek w systemie.
Gdzie można zrealizować przyznane świadczenie?
Otrzymany kod z przyznanym świadczeniem można zrealizować w sklepach internetowych i stacjonarnych, które przystąpią do programu. Wyszukiwarka sklepów jest dostępna na
tej stronie.
Czy można wymienić przyznane świadczenie na pieniądze?
Przyznane świadczenie w żadnym wypadku nie jest wymienne na pieniądze.
Czy można zwrócić sprzedawcy zakupiony towar?
Zakupiony pełnowartościowy towar można zwrócić sprzedawcy zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2020 poz. 287 z późn. zm.). Zwrot towaru będzie rejestrowany przez sprzedawcę w dedykowanym systemie, co będzie skutkowało ponowną aktywacją kodu, na który zostało przyznane świadczenie.
Czy sprzedawca przetwarza dane osobowe osób, które dokonały zakupu przy pomocy świadczenia?
Żadne dane osobowe osób uprawnionych nie będą przetwarzane przez sprzedawców.
Do kiedy trwa program dofinansowania?
Program dofinansowania trwa
do 31 grudnia 2022 roku. Do tego czasu będzie można ubiegać się i zrealizować świadczenie.
Gdzie szukać dodatkowych informacji?
Więcej informacji o rządowym programie dofinansowania można znaleźć poniżej lub dzwoniąc na infolinię pod numer 42 253 54 30 / pisząc na skrzynkę kontaktową cyfrowaTV(małpa)coi.gov.pl. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 - 18:00 oraz w soboty w godzinach 10:00 - 18:00.
* Opłata za połączenie jest zgodna z posiadaną taryfą operatora, z sieci którego zostało wykonane połączenie.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.