reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BBC News, DW i VoA zakazane w Afganistanie

dodano: 2022-03-28 15:45
autor: Jerzy Kruczek | źródło: BBC/DW/voanews

DW BBC VOA logo 360px Telewizyjna sieć informacyjna BBC, ale także DW (Deutsche Welle) i VoA (Voice of America) mają zakaz nadawania w Afganistanie. Brytyjski nadawca publiczny potwierdził, że talibowie, którzy przejęli kontrolę nad krajem po wycofaniu się USA na początku tego roku, zabronili emisji w trzech głównych językach używanych w Afganistanu: paszto, dari (perskim) i uzbeckim. Flagowe, informacyjne programy radiowe BBC dla afgańskich słuchaczy były retransmitowane na żywo przez krajową afgańską stację radiową Radio Television Afganistan (RTA).

VOA
VOA afganistan strona internetowa paszto dari 760px


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Media afgańskie nie mogą już wykorzystywać treści programowych Deutsche Welle (DW) w swoich programach telewizyjnych. Dotyczy to również innych zagranicznych mediów, brytyjskiej BBC i amerykańskiego zagranicznego nadawcy Voice of America (VoA). 

BBC podała, że ​​jej informacje docierały do ponad 6 mln Afgańczyków tygodniowo.

W oświadczeniu opublikowanym przez BBC, Tarik Kafala, szef działu językowego, BBC World Service powiedział:

- Programy informacyjne telewizyjne BBC w paszto, perskim i uzbeckim zostały usunięte w Afganistanie po tym, jak talibowie nakazali naszym partnerom telewizyjnym usunięcie międzynarodowych nadawców z ich fal radiowych.

 - To niepokojący rozwój sytuacji w czasach niepewności i zawirowań dla ludności Afganistanu. Ponad 6 milionów Afgańczyków co tydzień ogląda w telewizji niezależne i bezstronne dziennikarstwo BBC i ważne jest, aby nie odmówiono im dostępu do niego w przyszłości. Wzywamy talibów do cofnięcia swojej decyzji i umożliwienia naszym partnerom telewizyjnym natychmiastowego powrotu programów informacyjnych BBC na ich fale radiowe.

Amerykański nadawca VoA przygotowuje półgodzinny biuletyn informacyjny w języku paszto i dari, dwóch głównych językach używanych w Afganistanie, 5 dni w tygodniu dla swoich afgańskich partnerów, wiadomości TOLO i Shamshad TV.

Transmisje za pośrednictwem fal krótkich i Internetu
Deutsche Welle wcześniej pokazywała program polityczny w dwóch afgańskich językach w jednym kanale informacyjnym i magazynie naukowym w innym kanale telewizyjnym. Niemiecki nadawca za granicą może obecnie nadal rozpowszechniać swoje treści za pośrednictwem własnych kanałów w Afganistanie: radia na falach krótkich, własnej strony internetowej i mediów społecznościowych.

Talibowie niedawno rozpoczęli rozprawę z afgańskimi mediami, między innymi za nadawanie seriali zagranicznych.
Po powrocie talibów do władzy wielu afgańskich dziennikarzy uciekło. Wiele mediów zostało zamkniętych głównie z powodu problemów ekonomicznych. Wielu dziennikarzy, którzy nadal przebywają w Afganistanie, nie czuje się już w stanie otwarcie informować, ponieważ obawiają się represji. Centrum Dziennikarzy Afgańskich poinformowało w poniedziałek, że lokalna stacja radiowa w Kandaharze została napadnięta i aresztowano co najmniej 3 pracowników.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena sat kempingowa 60 cm z przyssawką

stalowa antena 60 cm przenośna na przyssawkę.

199 zł Więcej...

Modulator cyfrowy DVB-T HD Edision Lite Quad

4-kanałowy modulator cyfrowy DVB-T/MPEG-4 HD Edision. Ma on 4 wejścia...

1 750 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...