reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Disney nie rezygnuje z linearności… jeszcze

dodano: 2022-04-03 09:01
autor: RO | źródło: digitaltveurope.com

Disney+ Jak The Walt Disney Company ogłosił zamknięcie swoich kanałów liniowych w Wielkiej Brytanii pod koniec 2020 roku, nie ukrywał, że skoncentruje się głównie na usługach przesyłania strumieniowego. Niecałe 12 miesięcy temu dyrektor generalny Bob Chapek ogłosił plany zamknięcia ponad 100 kanałów liniowych na całym świecie do końca 2021 r. w ramach intensywnego ograniczania tradycyjnej działalności telewizyjnej. Przed tym ogłoszeniem firma zamknęła 18 kanałów w Azji, kontynuując zwiększanie dystrybucji Disney+ w regionie.

The Walt Disney Company


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Disney koncentruje się na transmisji strumieniowej, ale najwyraźniej nie jest gotowy do całkowitej rezygnacji z telewizji liniowej, co będzie mile widzianą ulgą dla operatorów płatnej telewizji.

W minionym tygodniu Disney podpisał umowę z Vodafone w Hiszpanii na odnowienie dystrybucji swoich kanałów w tym kraju. Choć na wielu rynkach, takie kanały jak Disney Channel i National Geographic zniknęły, to hiszpańscy widzowie nadal będą mieli do nich dostęp.

W centrum uwagi jest streaming, ale pieniądze mówią same za siebie.
W stosunkowo krótkim czasie Disney stał się jednym z najlepszych operatorów transmisji strumieniowych na świecie. Tylko w pierwszym kwartale 2022 r. firma dodała 11,8 mln subskrybentów Disney+, co dało globalną liczbę 129,8 mln subskrybentów. Znacząca część tych osiągów pochodzi od usługi Disney+ Hotstar, która działa w Indiach i ma 45,9 mln abonentów.

I to nie wspominając o Hulu i ESPN+, które między sobą dodają dodatkowe 75+ mln subskrybentów.

To wszystko przekłada się na przychody. W I kwartale 2022 r. Disney osiągnął 4,7 mld dolarów z bezpośredniej działalności konsumenckiej. To wzrost o 34% w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku.

Choć niewątpliwy nacisk kładzie się na szybką ekspansję strumieniową, to faktem jest, że Disney wciąż zarabia na działalności linearnej pomimo zamknięcia ponad 100 kanałów. Przychody na koniec I kwartału wyniosły 7,7 mld dolarów, ale wpływy z segmentu były tylko o kilkaset tys. wyższe niż 12 miesięcy temu.

Najnowsza umowa w Hiszpanii z Vodafone przewiduje dalsze rozpowszechnianie kanałów linearnych Disneya, ale obejmuje również usługi transmisji strumieniowej FOXNOW i National Geographic Now.

Źródło: digitaltveurope.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

669 zł Więcej...