reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Awarie podczas streamingu sportu na żywo

dodano: 2022-04-15 10:35 | aktualizacja: 2022-04-15 16:58
autor: Anita Kaźmierska | źródło: satkurier.pl

error błąd awaria To nie był dobry tydzień dla użytkowników platform streamingowych interesujących się sportem. Najpierw awaria podczas wtorkowych meczów Ligi Mistrzów UEFA w aplikacji Polsat Box Go (Bayern Monachium - Villarreal i Real Madryt - Chelsea), a następnie dwie awarie Viaplay: w środę około południa oraz w czwartek wieczorem podczas meczu ćwierćfinałowego Ligi Europy UEFA FC Barcelona - Eintracht Frankfurt. O ile dla Polsat Box Go (wcześniej Ipla) była to pierwsza od długiego czasu awaria, o tyle w przypadku Viaplay to jedna z kilku tego typu sytuacji w ostatnim czasie.

Polsat Box Go Viaplay


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kiedy tylko w jakiejś platformie streamingowej wystąpi awaria, szczególnie jeśli dotyczy to sportu na żywo, natychmiast sprawa jest szeroko komentowana w mediach społecznościowych oraz na branżowych forach. Tak było i tym razem. Użytkownicy forum.satkurier.pl błyskawicznie zaraportowali problem zarówno w przypadku awarii Polsat Box Go, jak i Viaplay.

Awaria aplikacji Polsat Box Go podczas rewanżowych meczów 1/4 finału Ligi Mistrzów UEFA

We wtorek, 12 kwietnia br. wieczorem około godz. 21:00, czyli w czasie pierwszego gwizdka meczów ćwierćfinałowych Ligi Mistrzów, użytkownicy Polsat Box Go zaczęli zgłaszać, że aplikacja całkiem przestała działać. Dotyczyło to zarówno wersji przeglądarkowej na komputery, jak i wszystkich pozostałych urządzeń. Problem został rozwiązany dopiero po około dwóch godzinach.

Jeszcze tego samego dnia operator usługi - Cyfrowy Polsat, opublikował oświadczenie, w którym przeprosił użytkowników serwisu za niedogodności. - Z przyczyn, które szczegółowo badamy, występowały nieprawidłowości w działaniu serwisu Polsat Box Go. Za wszelkie niedogodności bardzo Państwa przepraszamy. Jednocześnie zapewniamy, że serwis działa już poprawnie - poinformował operator w mediach społecznościowych.



Transmisje Bayern Monachium - Villarreal i Real Madryt - Chelsea można było bez problemów oglądać w kanałach linearnych Polsat Sport Premium.

Dwie Awarie Viaplay - jedna podczas meczu Ligi Europy UEFA FC Barcelona vs Eintracht Frankfurt

Pierwsza w tym tygodniu awaria Viaplay wystąpiła w środę około południa i trwała kilka godzin. Podczas próby uruchomienia jakiegoś materiału, pokazywał się komunikat: „Nie można uruchomić tego materiału wideo. Nie udało się pobrać tej treści. Postaramy się jednak jak najszybciej naprawić ten problem”.

Jednocześnie na Viaplay pojawił się pasek z informacją: „Niektórzy użytkownicy mogą napotykać problemy z usługą. Szukamy rozwiązania”. Awaria miała charakter międzynarodowy, tzn. podobne problemy zgłaszali w tym czasie także użytkownicy z innych krajów, gdzie obecna jest usługa Viaplay.

Druga awaria Viaplay miała miejsce w czwartek, 14 kwietnia około godz. 21:00 - wraz z rozpoczęciem rewanżowego meczu ćwierćfinałowego Ligi Europy UEFA FC Barcelona - Eintracht Frankfurt. Polegało to zacinaniu, pikselizacji, a nawet całkowitym braku transmisji. Ponownie użytkownikom Viaplay ukazał się pasek „Niektórzy użytkownicy mogą napotykać problemy z usługą. Szukamy rozwiązania”. Dotyczyło to również użytkowników w innych krajach.

W Polsce było to o tyle problematyczne, że mecz można było oglądać wyłącznie w streamingu - brak transmisji w telewizji linearnej. Ewentualnie osoby z antenami ustawionymi na Astrę 19,2°E mogli oglądać mecz z niemieckim komentarzem na kanale RTL.
 
Jeszcze przed północą głos w sprawie awarii zabrał sam Viaplay, informując w mediach społecznościowych, że „ze względu na drobny problem techniczny niektórzy z klientów niestety doświadczyli problemów z zacinaniem się transmisji tej nocy”. - Przepraszamy za niedogodności, które mogło to spowodować - poinformował operator.
 
Wielu użytkowników zarówno Polsat Box Go, jak i Viaplay, którzy doświadczyli wspomnianych awarii, domaga się w związku z tym rekompensat. Część z nich wprost deklaruje anulowanie subskrypcji. Cyfrowy Polsat poinformował, że reklamacje są rozpatrywane indywidualnie. Natomiast Viaplay zachęca do kontaktu z obsługą klienta: „Przykro nam, że doświadczyłeś problemów z usługą. Nasz dział techniczny przygląda się sytuacji i pracuje nad rozwiązaniem problemu”. „Przepraszamy za wszelkie niedogodności”. „Jeżeli doświadczyłeś problemów z transmisją, proszę, skontaktuj się z naszą obsługą klienta! Chętnie pomożemy”.

Trudno jest wyrokować, jaka była przyczyna awarii podczas streamingu meczów Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA. Można się jedynie domyślać, że miało to związek z dużym zainteresowaniem po stronie kibiców i co za tym idzie - przeciążeniem serwerów.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy streamingowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...