reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Netflix traci subskrybentów i przewiduje dalszy spadek

dodano: 2022-04-20 11:06 | aktualizacja: 2022-04-20 18:10
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Netflix/satkurier.pl

Netflix Netflix poinformował 19 kwietnia, że na koniec pierwszego kwartału 2022 roku miał 221,641 mln subskrybentów w porównaniu z 221,844 mln na koniec 2021 roku, co oznacza uszczuplenie jego bazy o 203 tys. Jest to dla niego pierwszy spadek liczby subskrybentów od 10 lat, od czasu rozpoczęcia międzynarodowej ekspansji. Co więcej, Netflix przewiduje na drugi kwartał tego roku kolejny, rekordowy spadek na poziomie aż 2 mln subskrybentów.

Netflix
Netflix


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Prognozowano wzrost o 2,5 mln subskrybentów a odnotowano spadek o 0,2 mln

Netflix prognozował w styczniu, że w pierwszym kwartale 2022 roku wzrost globalnej bazy subskrybentów wyniesie 2,5 mln. Zawieszenie usługi w Rosji doprowadziło do redukcji liczby subskrybentów o 0,7 mln, co w połączeniu z sumarycznym wzrostem w innych regionach na poziomie zaledwie 0,5 mln (czyli i tak znacznie mniej niż przewidywano) dało wynik -0,2 mln.
 

- Głównym wyzwaniem dla wzrostu liczby subskrybentów jest ciągły łagodny wzrost akwizycji we wszystkich regionach. Wskaźnik odejść również był nieco wyższy w stosunku do naszej prognozy, choć nadal pozostaje na bardzo dobrym poziomie (uważamy, że należy do najniższych w branży). Ostatnie zmiany cen są w dużej mierze zgodne z naszymi oczekiwaniami i mają znacząco dodatni wpływ na nasze przychody - poinformował Netflix w liście do akcjonariuszy.

W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) liczba subskrybentów spadła w pierwszym kwartale br. o 0,3 mln. Gdyby nie zawieszenie usług w Rosji, byłby to wzrost o 0,4 mln. Tak właściwie Netflix zyskał subskrybentów tylko w regionie Azji o Pacyfiku (+1 mln).
 

- W EMEA w marcu zaobserwowaliśmy spowolnienie naszej działalności w Europie Środkowo-Wschodniej, zbiegające się z inwazją Rosji na Ukrainę - poinformował Netflix. - Liczba subskrybentów w Ameryce Łacińskiej spadła o 0,4 mln. Wierzymy, że przeszkodą dla naszego wzrostu było połączenie osłabienia makroekonomicznego ze zmianą cen. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie spadek wyniósł 0,6 mln i był w dużej mierze wynikiem zmiany cen, co jest zgodne z naszymi oczekiwaniami i ma znacząco dodatni wpływ na nasze przychody. Robimy duże postępy w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie obserwujemy znaczny wzrost na różnych rynkach, w tym w Japonii, Indiach, Filipinach, Tajlandii i Tajwanie.

Netflix prognozuje, że w drugim kwartale 2022 roku liczba jego subskrybentów spadnie o 2 mln, w porównaniu z wzrostem o 1,5 mln w analogicznym okresie poprzedniego roku.
 

- Nasza prognoza obejmuje utrzymanie obecnych trendów (takich jak powolny wzrost akwizycji i krótkoterminowy wpływ zmian cen) oraz typową sezonowość (wzrost liczby subskrybentów w drugim kwartale zwykle jest mniejszy niż w pierwszym kwartale) - poinformował Netflix.

Spowolnienie wzrostu przychodów

Przychody Netflixa za pierwszy kwartał 2022 roku wyniosły 7,868 mld dol., co oznacza wzrost o 9,8 proc. rok do roku. Jest to spore spowolnienie, ponieważ analogiczny wzrost trzy miesiące wcześniej wyniósł 16 proc.

Netflix przewiduje, że w drugim kwartale przychody wzrosną o około 10 proc. rok do roku, czyli prognozuje dalsze spowolnienie. Jednocześnie nadal dąży do osiągnięcia marży operacyjnej na poziomie 19-20 proc. za cały rok 2022.

Po ogłoszeniu wyników za pierwszy kwartał, Netflix odnotował spadek notowań akcji w handlu pozasesyjnym o około 25 proc.
 
Źródło: Google Finanse

Monetyzacja współdzielenia kont

Netflix szacuje, że jego usługa jest współdzielona z ponad 100 mln dodatkowych gospodarstw domowych, w tym ponad 30 mln w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Współdzielenie konta jako procent jego subskrypcji podobno nie zmienił się zbytnio na przestrzeni lat. Netflix ma prowadzić dalsze działania mające na celu ukrócenie procederu współdzielenia kont.
 

- Jak przewidywaliśmy, streaming wygrywa z telewizją linearną, a tytuły Netflixa są bardzo popularne na całym świecie. Jednak nasz stosunkowo wysoki wskaźnik penetracji - przy uwzględnieniu dużej liczby gospodarstw domowych dzielących konta - w połączeniu z rosnącą konkurencją, stanowią przeszkodę dla wzrostu przychodów. Duży boom na streaming podczas pandemii zaciemniał obraz do niedawna. W czasie gdy pracujemy nad ponownym przyspieszeniem wzrostu naszych przychodów - poprzez ulepszenie naszych usług i bardziej efektywną monetyzację współdzielenia kont - utrzymamy naszą marżę operacyjną na poziomie około 20 proc.- poinformował Netflix.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV w sieci


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...

SAT Kurier abonament za 2022 rok

Roczna prenumerata magazynu SAT KURIER w 2022 r. z wysyłką...

109 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle Q + TelevioTV 3m-ce

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

289 zł Więcej...