dodano: 2022-04-21 21:42 | aktualizacja:
2022-04-21 23:11
autor: Łukasz Knapik |
źródło: satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spółka RIX Media wnioskiem z dnia 27 grudnia 2021 roku wystąpiła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego pod nazwą
STARnowa.tv w sieci telekomunikacyjnej operatora Multimedia Polska (grupa Vectra) na obszarze Tarnowa, Brzeska, Bochni i Dąbrowy Tarnowskiej. 5 kwietnia 2022 roku decyzja została wydana na podstawie uchwały Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 17 marca 2022 roku.
Koncesja STARnowa.tv obowiązuje od dnia 5 kwietnia 2022 roku i wygasa z dniem 4 kwietnia 2032 roku.
Wnioskodawca wystąpił o koncesję na rozpowszechnianie programu telewizyjnego pod nazwą STARnowa.tv o charakterze wyspecjalizowanym - informacyjno-publicystycznym. Program STARnowa.tv będzie - zgodnie z założeniami wniosku - rozpowszechniany nie mniej niż 1 godzinę na dobę 1 raz w tygodniu i adresowany do kobiet i mężczyzn od 12 do 100 lat. W projektowanym programie wnioskodawca zaplanował następujące rodzaje audycji i ich minimalny udział procentowy w tygodniowym czasie nadawania programu w godzinach 6:00-23:00 (nie mniej niż): audycje informacyjne - 30 proc. (w całości realizujące specjalizację i w całości poświęcone tematyce lokalnej), audycje publicystyczne - 40 proc. (w całości realizujące specjalizację i w 20 proc. poświęcone tematyce lokalnej), dokument - 5 proc. (w całości poświęcony tematyce lokalnej, nie realizujący specjalizacji) oraz inne rodzaje audycji - 5 proc. (w całości poświęcone tematyce lokalnej, nie realizujące specjalizacji). Udział audycji realizujących specjalizację programu wyniesie nie mniej niż 70 proc. w tygodniowym i miesięcznym czasie nadawania programu w godzinach 6:00-23:00.
Wyspecjalizowany charakter programu wnioskodawca będzie realizował poprzez: audycje informacyjne: serwisy informacyjne, relacje z wydarzeń, transmisje obrad organów samorządowych, informacje o podejmowanych przez lokalne władze działaniach, informacje sportowe, prognoza pogody, informacje kulturalne i zaproszenia na imprezy, informatory i ogłoszenia, jak komunikaty epidemiologiczne, informacje o bezpieczeństwie na drogach, komunikaty służb miejskich, policji i straży pożarnej, urzędów i instytucji o awariach, wypadkach itp.; audycje publicystyczne: wywiady i debaty na tematy lokalne, lokalna publicystyka samorządowa, kulturalna, sportowa i społeczna, rozmowy z mieszkańcami miasta.
Tematyka lokalna dotycząca miasta i gminy Tarnów w tygodniowym czasie nadawania programu w godzinach 6:00-23:00 wyniesie nie mniej niż 60 proc. Obok wcześniej wymienionych audycji informacyjnych i publicystycznych tematyka lokalna będzie także obecna w filmach dokumentalnych (filmy i reportaże o historii miasta i jego mieszkańcach) oraz innych rodzajach audycji (audycje edukacyjne o tematyce lokalnej, konkursy dla widzów, inne audycje wynikające z potrzeb odbiorców).
Audycje powtórkowe zajmą około 50 proc. tygodniowego czasu nadawania programu. Wnioskodawca przewiduje, że audycje wytworzone pierwotnie w języku polskim mają wypełnić 80 proc. i audycje europejskie również 80 proc. kwartalnego czasu nadawania programu. Zadeklarowany przez wnioskodawcę wcześniej wymieniony udział procentowy jest zgodny z wymaganiami „Ustawy o radiofonii i telewizji” w tym zakresie. Przewidywany procentowy udział w dobowym czasie nadawania programu audycji i innych przekazów niepochodzących od wnioskodawcy, to jest niewytworzonych przez wnioskodawcę ani na jego wyłączne zamówienie, ani we współdziałaniu z innymi nadawcami wyniesie 10 proc.
Zgodnie z załączoną do wniosku listą wspólników spółki RIX Media, wspólnikami spółki są Elżbieta Anna Starzec i Andrzej Kudrański, obywatele polscy.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.