dodano: 2022-04-21 20:24 | aktualizacja:
2022-04-22 16:17
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: CNN/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wizja poprzedniego zespołu zarządzającego dotycząca
CNN+ jest sprzeczna z planem dyrektora generalnego
Warner Bros. Discovery,
Davida Zaslava, aby zgromadzić wszystkie marki firmy w jednej usłudze streamingowej.
- Na złożonym rynku serwisów streamingowych konsumenci oczekują prostoty i kompleksowej usługi, która zapewnia lepsze wrażenia i większą wartość niż osobne oferty, a dla firmy bardziej zrównoważony model biznesowy, który napędza nasze przyszłe inwestycje w doskonałe dziennikarstwo i opowiadanie historii - poinformował J.B. Perrette, prezes i dyrektor generalny Discovery.
J.B. Perrette i
przyszły dyrektor generalny CNN, Chris Licht, powiadomili pracowników o decyzji na spotkaniu w czwartek, 21 kwietnia. Setki pracowników CNN+ mogą stracić pracę. Licht zaznaczył w wewnętrznym komunikacie, że
„wszyscy pracownicy CNN+ będą nadal otrzymywać wynagrodzenie i świadczenia przez następne 90 dni, podczas gdy badane będą możliwości dalszej współpracy w ramach CNN, CNN Digital i na innych posadach w rodzinie Warner Bros. Discovery”. Dodał, że pracownicy, którzy nie zostaną zaangażowani nigdzie indziej w firmie, otrzymają co najmniej 6-miesięczną odprawę.
Licht powiedział na temat debiutu CNN+, że
„był to niezwykle udany start”, ale po prostu niezgodny z planami nowo połączonej firmy. Usługa streamingowa CNN+ została uruchomiona zaledwie dwa tygodnie przed zamknięciem fuzji WarnerMedia-Discovery, ku irytacji kierownictwa Discovery, które miało inną strategię, ale nie mogło legalnie komunikować się z kierownictwem CNN przed oficjalną transakcją.
Wiceprezes wykonawczy odpowiedzialny za CNN+ i wszystkie cyfrowe biznesy CNN,
Andrew Morse, odejdzie z firmy po okresie przejściowym. W notatce do pracowników Morse opisał swoje dziewięć lat w CNN jako
„niesamowitą przejażdżkę” i dodał:
„Kiedy firma wkracza w ekscytujący okres zmian, jasne jest, że wizja przyszłości nowego kierownictwa jest inna niż ta, jaką już mieliśmy. W porządku. To wszystko jest częścią zmian”. Licht powiedział na spotkaniu, że chce, aby Morse pozostał w firmie, ale uszanował tę decyzję.
Alex MacCallum, szef produktu i dyrektor generalny CNN+, będzie kierował CNN Digital i współpracował z Lichtem
„w celu określenia przyszłej strategii przywództwa”, podała firma w komunikacie prasowym.
CNN wydało setki milionów dolarów na nową aplikację streamingową i zwabiło do niej największe talenty z innych sieci, w tym Kasie Hunt z NBC i Chrisa Wallace z Fox News. Usługa oferowała godziny codziennych programów na żywo i cotygodniowych programów. Subskrypcja kosztowała 5,99 dol. miesięcznie lub 59,99 dol. rocznie.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.