dodano: 2022-04-25 13:29 | aktualizacja:
2022-04-25 20:05
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Vivendi/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wbrew oczekiwaniom, w komunikacie
Vivendi z 25 kwietnia zabrakło wyników dotyczących
liczby abonentów Grupy CANAL+. Padło jedynie stwierdzenie: -
Przychody z działalności na rynkach międzynarodowych wzrosły o 6,2 proc. przy stałej podstawie walutowej w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 roku, ponownie dzięki znacznemu wzrostowi liczby abonentów. - W chwili publikacji tego artykułu niedostępna do pobrania była również prezentacja wynikowa.
Przypomnijmy, że na koniec 2021 roku
Grupa CANAL+ miała 23,706 mln abonentów (indywidualnych i zbiorowych) w porównaniu z 22,126 mln na koniec grudnia 2020 roku (wzrost o 1,58 mln). Całkowita baza abonentów we Francji kontynentalnej osiągnęła poziom 9,051 mln abonentów, a poza nią liczyła na koniec grudnia 2021 roku 14,655 mln abonentów.
Już od dłuższego czasu Vivendi nie podaje liczby abonentów CANAL+ w Polsce.
Najważniejsze wydarzenia I kwartału 2022 roku w Grupie CANAL+:
24 stycznia CANAL+ podpisał nową umowę, która pozwala mu na emisję filmów we Francji
sześć miesięcy po ich premierze kinowej, w porównaniu z dwunastoma miesiącami w 2018 roku.
15 lutego Grupa CANAL+ i ViacomCBS ogłosiły długoterminowe partnerstwo strategiczne oparte na dwóch filarach:
- dystrybucja
Paramount+ do końca roku i
9 kanałów ViacomCBS przez Grupę CANAL+ we Francji i Szwajcarii. Grupa CANAL+ będzie jedynym graczem na rynku we Francji, który będzie integrował Paramount+ ze swoimi ofertami komercyjnymi (w „twardym pakiecie”);
- nabycie ekskluzywnych treści premium dla kanałów i usług Grupy CANAL+, na ponad 30 terytoriów. Grupa CANAL+ wyemituje w szczególności filmy Paramount jako ekskluzywne premiery na CANAL+ we Francji i Szwajcarii sześć miesięcy po ich premierze kinowej.
15 marca Grupa CANAL+ weszła na rynek austriacki, uruchamiając platformę streamingową we współpracy z A1 Telekom Austria.
17 marca Grupa CANAL+ sfinalizowała przejęcie 70 proc. SPI International, globalnej grupy medialnej obsługującej 42 kanały telewizyjne i wiele produktów cyfrowych w ponad 60 krajach.
29 marca do oferty CANAL+ we Francji dołączyła wzbogacona oferta
Arte.tv.
6 kwietnia Grupa CANAL+ i Formuła 1 ogłosiły nową umowę na wyłączną transmisję F1 w CANAL+ do 2029 roku, która uzupełnia ofertę sportów motorowych o MotoGP do 2029 roku i WRC do 2030 roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.