Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Orange: IPTV w górę, DTH w dół
Spółka
Orange Polska opublikowała raport wynikowy za pierwszy kwartał 2022 roku. Operator zakończył marzec z
978 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 737 tys. klientów IPTV i 241 tys. klientów telewizji satelitarnej (DTH).
W ciągu trzech miesięcy liczba klientów Orange TV spadła o 17 tys., przy czym liczba klientów IPTV wzrosła o 27 tys., a DTH zmniejszyła się o 44 tys. Tym samym nadal postępuje wyraźna tendencja w kierunku wzmocnienia własnej usługi IPTV Orange, na niekorzyść tej oferowanej we współpracy z CANAL+.
Na koniec marca 2022 roku
848 tys. klientów korzystało z oferty konwergentnej Orange Love z telewizją, czyli o 14 tys. mniej niż na koniec 2021 roku. Wszystkich użytkowników Orange Polska korzystających z pakietów łączonych było 1,563 mln (wzrost o 11 tys. w pierwszym kwartale).
Na koniec marca br. 67 proc. indywidualnych klientów dostępu szerokopasmowego było abonentami ofert konwergentnych. Wskaźnik ARPO z usług konwergentnych wyniósł 113,7 zł, co oznacza dalszy wzrost (+3,7 proc. w ujęciu rocznym).
Pierwszy milion Orange Światłowodu
Z
Orange Światłowodu na koniec marca br. korzystało
999 tys. klientów, o 54 tys. więcej niż na koniec 2021 roku. Dodatkowo blisko 60 tys. klientów korzystało z usług światłowodowych innych operatorów oferowanych na łączach Orange.
W zasięgu usług światłowodowych Orange Polska jest już niemal
6,2 mln domów i mieszkań w kraju. W pierwszych trzech miesiącach zwiększył się o 219 tys. gospodarstw domowych.
Udział klientów usług światłowodowych w całkowitej bazie klientów Internetu stacjonarnego osiągnął 36 proc. Wskaźnik ARPO z usług wyłącznie dostępu szerokopasmowego wzrósł o 3,7 proc. w ujęciu rocznym, do poziomu 61 zł.
Orange w obliczu wojny w Ukrainie
Orange Polska podjął w ostatnich miesiącach wiele działań wspierających osoby poszukujące schronienia w obliczu wojny w Ukrainie. Operator wzmocnił pojemność sieci na terenach przygranicznych i udostępnił darmowe Wi-Fi w punktach recepcyjnych.
W pierwszych dniach wojny obniżył o 80 proc. ceny połączeń na Ukrainę, by ułatwić osobom mieszkającym w Polsce kontakt z bliskimi, udostępnił też ukraińskim użytkownikom darmowe pakiety minut i internetu.
Przygotował startery z bezpłatnymi usługami dla osób przybywających z Ukrainy do Polski –
aktywowano ich już około 400 tys. W budynkach należących do Orange, zaadaptowanych na potrzeby przyjęcia uchodźców, od czasu wybuchu wojny znalazło schronienie
prawie 600 osób.
Z pomocą ruszyli także pracownicy –
1000 wolontariuszy z Orange zaangażowało się w ponad 130 projektów pomocowych. Fundacja Orange przygotowała
granty dla pracowników goszczących w swoich domach uchodźców. Przy wsparciu Fundacji Orange ruszyła także
szkoła online dla dzieci z Ukrainy.
– Miniony kwartał przyniósł nowe wyzwania. Wojna w Ukrainie i związana z nią fala uchodźców pokazała, jak ważna jest bezpieczna i niezawodna łączność. W czasie kryzysu operatorzy stanęli na wysokości zadania, sprawnie dostosowując istniejące zasoby do nowych potrzeb. Wspieramy naszych gości i rozumiemy, że mimo nadziei na szybkie zakończenie konfliktu, potrzeba tu długofalowego zaangażowania – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.
Wyniki finansowe Orange Polska
Przychody Orange Polska za pierwszy kwartał 2022 roku wzrosły o 0,4 proc. rok do roku i - jak informuje Orange Polska - jest to dynamika zgodna z oczekiwaniami.
Rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o 1,8 proc. rok do roku, co - według Orange - w obliczu bezprecedensowych podwyżek cen energii jest bardzo dobrym wynikiem.
Zysk netto w pierwszym kwartale 2022 roku wyniósł 125 mln zł, co stanowi znaczący wzrost wobec 39 mln zł w pierwszym kwartale 2021 roku. Przyczyniły się do tego wzrost EBITDAaL, niższa amortyzacja i wyższe zyski ze sprzedaży aktywów, informuje spółka.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.