reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

41 proc. klientów Grupy Polsat Plus korzysta z usług pakietowych

dodano: 2022-05-11 17:33 | aktualizacja: 2022-05-12 12:49
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Grupa Polsat Plus/satkurier.pl

Grupa Polsat Plus W pierwszym kwartale 2022 roku Grupa Polsat Plus zwiększyła bazę klientów usług multiplay do blisko 2,5 mln, kanał Polsat był liderem oglądalności w grupie komercyjnej wśród kanałów głównych, a liczba użytkowników portali Grupy wzrosła do ponad 21 mln. Grupa intensyfikuje działania nakierowane na szybkie uruchomienie kolejnych źródeł produkcji czystej energii – m.in. ze słońca i wiatru – oraz kontynuuje przygotowania do rozpoczęcia produkcji zielonego wodoru – zeroemisyjnego paliwa przyszłości.

Grupa Polsat Plus
Grupa Polsat Plus


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba usług RGU (telewizja, telefonia, Internet)

Grupa Polsat Plus zakończyła pierwszy kwartał 2022 roku z 13,379 mln RGU dla usług kontraktowych B2C (business-to-consumer - segment klientów indywidualnych; 31.12.2021: 13,465 mln; spadek w pierwszym kwartale o 86 tys.).

Odnotowała również 2,832 mln usług przedpłaconych (31.12.2021: 2,667 mln; wzrost o 165 tys.), w tym 0,129 mln usług przedpłaconych telewizji (31.12.2021: 0,09 mln; wzrost o 39 tys.), 2,666 mln telefonii komórkowej (31.12.2021: 2,537 mln; wzrost o 129 tys.) oraz 0,037 mln Internetu mobilnego (31.12.2021: 0,039 mln; spadek o 2 tys.).

Jak informuje Grupa, duży wzrost liczby przedpłaconych RGU telefonii komórkowej związany jest z akcją wsparcia, polegającą na dystrybucji darmowych starterów umożliwiających bezpłatną komunikację dla nowoprzybyłych uchodźców z Ukrainy.

Liczba RGU dla usług kontraktowych B2C telewizji Grupy Polsat Plus wyniosła 5,177 mln (31.12.2021: 5,264 mln). W pierwszym kwartale 2022 roku spadła o 87 tys., natomiast w skali roku o 167 tys. Według Grupy, spadek spowodowany jest głównie repozycjonowaniem cenowym i zmianą strategii oferowania serwisów wideo online.

Ponadto Grupa świadczyła 6,205 mln usług kontraktowych B2C telefonii komórkowej (31.12.2021: 6,195 mln; wzrost o 10 tys.) oraz 1,998 mln internetu. (31.12.2021: 2,006 mln; spadek o 8 tys.). Jak informuje Grupa, wzrost liczby usług telefonii komórkowej to efekt skutecznej realizacji strategii dosprzedaży usług do pojedynczego klienta oraz skutecznego dbania o satysfakcję klientów. - Czynnikiem, który wspiera utrzymanie naszej bazy usług dostępu do Internetu, jest sukcesywnie poprawiająca się jakość naszej sieci telekomunikacyjnej na skutek prowadzonych przez nas inwestycji, czego wyrazem jest szybka rozbudowa sieci w technologii 5G i prowadzona sukcesywnie modernizacja należącej do nas sieci przewodowej - wyjaśnia Grupa.
 

Liczba klientów usług multiplay (pakietowych) wzrosła w pierwszym kwartale 2022 roku o 5 tys. do 2,462 mln. Liczba RGU posiadanych przez tych klientów wynosi 7,36 mln. Odsetek klientów korzystających z pakietów multiplay osiągnął poziom 41 proc.
 

– Mimo znaczącej zmiany w sytuacji geopolitycznej i makroekonomicznej skutecznie realizujemy naszą strategię multiplay. Na koniec marca z oferty usług łączonych korzystało już 2,5 mln naszych klientów. Dostarczamy o 200 tys. usług kontraktowych więcej niż rok temu. Wraz z rosnącą popularnością naszych taryf 5G przyczyniło się to do wzrostu średniego przychodu od klientów indywidualnych do blisko 70 zł. Niezmiennie na bardzo niskim poziomie 6,8% pozostaje wskaźnik rezygnacji z naszych usług, co świadczy o skuteczności naszych działań – mówi Maciej Stec, wiceprezes zarządu ds. strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus.


W raporcie ponownie nie podano liczby usług kontraktowanych B2B (business-to-business - w tej relacji klientami są podmioty gospodarcze). W związku z tym nie jest znana dokładna liczba wszystkich usług RGU świadczonych przez Grupę Polsat Plus.

Liczba klientów

Grupa miała na koniec pierwszego kwartału 2022 roku 6,012 mln klientów kontraktowych B2C (31.12.2021: 6,047 mln, co oznacza spadek o 35 tys.) oraz 68,9 tys. klientów kontraktowych B2B (31.12.2021: 68,9 tys.; bez zmian). Sumarycznie miała 6,081 mln klientów kontraktowych B2C i B2B (31.12.2021: 6,116 mln).

Wybrane inne wskaźniki B2C

ARPU na klienta B2C wzrosło w pierwszym kwartale o 0,70 zł do 69,8 zł. Wskaźnik odejść churn wyniósł 6,8%. Według operatora, przyczyną tego niezmiennie niskiego poziomu churn jego jego strategia multiplay. Średnio jeden klient B2C posiadał 2,23 usługi RGU (bez zmian).

Budowa nowego segmentu działalności – Czysta Energia

Nowym obszarem działalności Grupy Polsat Plus obok segmentu Telekomunikacji pod marką Plus oraz Kontentu pod marką Polsat jest produkcja Czystej Energii – w szczególności ze słońca, wiatru, biomasy i termicznej obróbki odpadów – oraz budowa pełnego, ogólnokrajowego łańcucha wartości zielonego wodoru.

Wspólnie z ZE PAK Grupa Polsat Plus chce stać się wiodącym w Polsce producentem zielonej energii i zielonego wodoru, dlatego przystąpiła do szybkiej implementacji kolejnych działań mających na celu sprawną budowę nowego segmentu działalności.

Wśród działań zrealizowanych w I kw. br. znalazły się:
  • Skonstruowany przez polskich inżynierów autobus wodorowy uzyskał homologację europejską i wkrótce zostanie zaprezentowany. Produkcja autobusów wodorowych ma ruszyć w 2023 roku.
  • Trwają prace nad zawarciem umowy na budowę fabryki autobusów wodorowych zlokalizowanej w Świdniku.
  • Dostawa pierwszego elektrolizera jest potwierdzona na III kw. br. (2,5 MW; 1000 kg zielonego wodoru dziennie).
  • Uzyskano przyłącze dzielone dla instalacji fotowoltaicznych i gazowych, które będą zlokalizowane w Przykonie.
  • Wykonawcy farm wiatrowych Miłosław i Kazimierz Biskupi (łącznie 27 MW) potwierdzili, że wojna w Ukrainie nie wpłynie na terminowość realizacji tych inwestycji, planowanych na III kw. 2023 r. Prace nad kolejnymi projektami również przebiegają zgodnie z planem.
 
Kliknij, aby powiększyć

Sieć 5G Plusa

W zasięgu sieci 5G od Plusa jest już ponad 19 mln osób, czyli więcej niż połowa mieszkańców Polski. Liczba stacji 5G Plusa wynosi ok. 3000, zapewniając zasięg 5G w 800 miejscowościach.

Wiodąca pozycja Grupy Polsat Plus na rynku TV i wydawców internetowych

W I kwartale br. w związku z większym zainteresowaniem widzów bieżącymi informacjami wyraźny wzrost oglądalności odnotowały kanały informacyjne Telewizji Polsat – udział w oglądalności stacji Polsat News wzrósł do 2,17%, a kanału Wydarzenia 24 – do 0,63%. Udział w oglądalności wszystkich kanałów Grupy Polsat Plus wyniósł 23,2%.

Średniomiesięczna liczba użytkowników wszystkich portali i serwisów należących do Grupy Polsat-Interia osiągnęła poziom 21,2 mln, co oznacza wzrost o 1 mln użytkowników w skali roku. Średnia liczba odsłon wszystkich portali wyniosła 2,2 mld miesięcznie.
 

– Konsekwentnie tworzymy i dostarczamy w ramach 39 kanałów TV, różnymi technologiami i na wszystkie urządzenia naszych widzów atrakcyjne treści, których oczekują. W I kw. stacja Polsat była liderem oglądalności w grupie komercyjnej, a udział całej Grupy Telewizji Polsat w oglądalności wyniósł 23,2%, co jest zgodne z naszymi założeniami strategicznymi. Nasze przychody z reklamy TV rosły zgodnie z rynkiem – mówi Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat, Grupa Polsat Plus. – Kontynuujemy budowę silnej pozycji na rynku wydawców internetowych, liczba użytkowników naszych portali wzrosła w ciągu roku o 1 mln, do ponad 21 mln – dodaje.

Stabilne przychody i przyspieszenie realizacji projektów z obszaru OZE

Całkowite przychody Grupy Polsat Plus wzrosły o 3,1%1) do 2,987 mld zł. Skorygowany wynik EBITDA2) wyniósł 801 mln zł (z wyłączeniem wyniku NetCo i kosztów wsparcia Ukrainy w wysokości 34,1 mln zł). Odnotowano spadek o 11,8 proc., co spowodowane jest m.in. wyższymi kosztami energii elektrycznej i spowolnieniem na rynku reklamowym. Zysk netto Grupy spadł o 45,5% rok do roku, osiągając poziom 213 mln zł. Wskaźnik całkowitego zadłużenia pozostawał na niskim poziomie 1,07x (dług netto/EBITDA LTM). Zadłużenie brutto na koniec I kwartału 2022 roku wyniosło 11,266 mld zł.

Skorygowany FCF (free cash flow - wolne przepływy pieniężne) po odsetkach za I kwartał 2022 roku wyniósł 160 mln zł (w okresie 12-miesięcznym 1,249 mld zł, wykazując spadek o 13,3% w stosunku do wyniku uzyskanego w IV kwartale 2021 roku). Jak informuje Grupa, do uzyskanego wyniku FCF przyczynił się wzrost kosztów OPEX i kosztów odsetkowych oraz pierwsze inwestycje w ramach realizacji Strategii 2023+, jak również obniżenie zobowiązań handlowych.
 

– W obliczu wyzwań natury geopolitycznej i makroekonomicznej pozytywnie oceniamy realizowane przez nas wyniki operacyjne oraz stabilny i powtarzalny wzrost przychodów detalicznych. Koncentrujemy się na dalszej budowie ARPU i jednoczesnym dopasowaniu kosztów do nowych wyzwań. Silna kondycja finansowa i duże zasoby płynności umożliwiają nam przyspieszenie realizacji projektów z segmentu Czystej Energii, co zapewni rozwój naszego biznesu w kolejnych latach – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus.

Działania na rzecz Ukrainy

Grupa Polsat Plus uruchomiła szereg działań w ramach wsparcia i solidarności z obywatelami Ukrainy w obliczu wojny, m.in.: zapewnia uchodźcom bezpłatne usługi telekomunikacyjne i telewizyjne, przekazała środki finansowe na start akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy”. Więcej można przeczytać tutaj.

Jako polska firma Grupa Polsat Plus przykłada dużą wagę do społecznej odpowiedzialności biznesu. Dlatego od pierwszych dni rosyjskiej inwazji priorytetem dla niej było zapewnienie uchodźcom z Ukrainy bezpłatnej łączności i kontaktu z rodziną w postaci darmowych starterów i usług telekomunikacyjnych.
 

– Dostarczamy bieżące, rzetelne informacje o sytuacji w Ukrainie w naszych kanałach informacyjnych i portalach. W ramach usług telewizyjnych udostępniamy bezpłatnie pakiet popularnych kanałów ukraińskich. Wsparliśmy akcję „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” – mówi Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus. – Jednocześnie sytuacja, w której się znaleźliśmy, ma ogromy wpływ na segment energetyczny w całej Europie. Utwierdza nas to w przekonaniu o konieczności przeprowadzenia szybkiej transformacji energetycznej naszego kraju i słuszności podejmowanych przez nas działań w tym obszarze – dodaje.


Najważniejsze dane operacyjne za I kwartał 2022 roku dla segmentu usług B2C i B2B:
  • Łącznie Grupa Polsat Plus świadczy ponad 20 mln usług płatnej telewizji, telefonii i Internetu.
  • Liczba klientów usług multiplay wzrosła o 73 tys. r/r (3%) do 2,5 mln.
  • Liczba usług kontraktowych u klientów B2C wzrosła o ponad 200 tys. (1,6%) r/r do ok. 13,4 mln.
  • Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C wzrósł do 69,8 zł (+3,9% r/r).
  • Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) niezmiennie jest na bardzo niskim poziomie 6,8% w skali roku i spada.
  • Wzrosła liczba usług prepaid (m.in. w związku z dystrybucją darmowych starterów dla obywateli Ukrainy) – do 2,8 mln. Jednocześnie wprowadzone zmiany ofertowe przełożyły się na pokaźny wzrost ARPU – o 10,3% r/r, do poziomu 17,2 zł.
  • Klienci Cyfrowego Polsatu i Plusa przetransferowali ok. 487 PB danych (wzrost o 10% r/r).
  • Łączna liczba klientów B2B wynosi ok. 70 tys., a każdy z nich generuje średniomiesięcznie blisko 1,4 tys. zł przychodu.

Najważniejsze dane operacyjne za I kwartał 2022 dla segmentu mediowego:
  • Kanały Grupy Telewizji Polsat były w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 23,2% (8,3% kanału głównego oraz 14,9% kanałów tematycznych).
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły zgodnie z rosnącym rynkiem. Zwiększyły się o 0,6% r/r do 273 mln zł, a udział Grupy w rynku reklamy TV wyniósł 28,4%.
  • Grupa Polsat-Interia zajmuje wiodącą pozycję na rynku wydawców internetowych – posiada już 21,2 mln użytkowników portali miesięcznie, którzy co miesiąc generują średnio ok. 2,2 mld odsłon.
  • Grupa nabyła udziały w projekcie deweloperskim zlokalizowanym w ścisłym centrum Warszawy – Port Praski.
 
Kliknij, aby powiększyć

1) Zmiana r/r skorygowana o deltę interconnect
2) EBITDA z pominięciem wyniku EBITDA NetCo oraz kosztu wsparcia Ukrainy


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polsat Box


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena TELE System PF85 grafit

Włoska, stalowa antena podświetlana PF85 znanej firmy TELE System, z...

159 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2 Wiwa H.265 Mini HEVC

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki Wiwa dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...