reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Powstała europejska koalicja na rzecz VOD. Członkami m.in. TVN, Viaplay i Netflix

dodano: 2022-05-11 14:02
autor: Anita Kaźmierska | źródło: European VOD Coalition/satkurier.pl

European VOD Coalition 10 maja br. dostawcy usług wideo na życzenie oficjalnie powołali do życia European VOD Coalition - europejską koalicję na rzecz VOD. Nowo powstałe stowarzyszenie będzie zajmować się sprawami rodzimego sektora usług streamingowych. Jednym z zadań koalicji będzie współpraca z decydentami i regulatorami w całej Europie w imieniu firm, które inwestują i rozpowszechniają treści audiowizualne w ramach swojej podstawowej działalności komercyjnej. Wśród 14 członków koalicji znaleźli się m.in: Grupa TVN, Netflix, Sky, NENT Group (Viaplay) i Warner Bros. Discovery.

European VOD Coalition
European VOD Coalition


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
European VOD Coalition zrzesza dostawców usług wideo na życzenie, którzy podzielają wspólne wartości oraz inwestują i rozpowszechniają treści audiowizualne w Europie. Członkami koalicji są:
  • CHILI,
  • FilmDoo,
  • NBCUniversal,
  • Netflix,
  • Nokzedoc,
  • Nordic Entertainment Group AG,
  • Paramount,
  • Pickbox,
  • Sky,
  • Sooner,
  • StarzPlay,
  • TVN,
  • Univerciné Belgium,
  • Warner Bros. Discovery.

Według Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego, w latach 2010-2020 sektor VOD w Europie wzrósł wykładniczo o 3000 proc. Żaden inny europejski sektor medialny nie odnotował takiego wzrostu. Obecnie więcej Europejczyków ogląda treści poprzez transmisję strumieniową niż w jakikolwiek inny sposób – przyciąga ich różnorodność treści oraz szeroki wybór usług i ofert. Oczekuje się, że na koniec bieżącego roku liczba subskrypcji VOD w UE wyniesie 140 mln.
 

- Usługi streamingowe VOD, takie jak nasz Viaplay, to najszybciej rozwijające się i najbardziej innowacyjne firmy medialne i rozrywkowe w Europie. Inwestujemy w zrównoważoną i zróżnicowaną produkcję treści w całej Europie, aby zapewnić konsumentom bogaty wybór programów lokalnych i międzynarodowych. Niezbędne jest kształtowanie polityki zorientowanej na przyszłość, aby zachęcić do tego europejskiego sukcesu, odzwierciedlić szybką ewolucję preferencji konsumentów i zapewnić ciągłe inwestycje operatorów sieci w europejską infrastrukturę dostarczania Internetu. Nigdy nie było w Europie większego zapotrzebowania na treści wideo ani możliwości rozwoju dla talentów i twórców treści - powiedziała Julia Maxwell, Vice-President of Regulatory and Public Affairs w Nordic Entertainment Group.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy streamingowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2022

12 zł Więcej...