dodano: 2022-05-19 17:45 | aktualizacja:
2022-05-19 17:55
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: Poczta Polska
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zawnioskowanie o świadczenie na zakup odbiornika cyfrowego możliwe jest albo przez Internet, na stronie gov.pl, albo w placówkach Poczty Polskiej, zlokalizowanych na terenie całego kraju. Jak informuje Poczta Polska, zdecydowanie najpopularniejszym sposobem na uzyskanie świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego, umożliwiającego odbiór telewizji naziemnej DVB-T2/HEVC, jest wizyta w urzędzie pocztowym albo jego filii. Już przeszło
150 tys. wniosków złożono w placówkach spółki.
– Polacy niezmiennie chętnie odwiedzają placówki pocztowe i składają wnioski o dofinansowanie do zakupu odbiornika. Nasi pracownicy pomagają w wypełnieniu niezbędnych dokumentów oraz przekazują bon w postaci kodu, który można wykorzystać w sklepach biorących udział w akcji. Dziennie obsługujemy ok. 5 tys. wniosków, zatem na dniach możemy przekroczyć próg 200 tys. Pomimo imponujących liczb, proces odbywa się szybko i sprawnie – zaznacza Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Poczta Polska obsługuje wnioski o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego w związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej. Dofinansowanie do zakupu odbiorników cyfrowych uzależnione jest od rodzaju odbiornika i wynosi 250 zł w przypadku telewizora i 100 zł w przypadku dekodera.
W Polsce przejście ze standardu DVB-T na DVB-T2/HEVC odbywa się regionalnie, w czterech etapach. Pierwsze przełączenia rozpoczęły się 28 marca w województwach dolnośląskim i lubuskim. Ostatnie przełączenie nastąpi 27 czerwca.
Zakup odbiorników jest możliwy już w
ponad 2600 punktów sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.