Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Zagrożenie jest przede wszystkim dla małych nadawców, ponieważ ich rentowność jest niska. Te kanały, które nie są opłacalne, mogą opuścić antenę. Nie oczekuję żadnych rewolucji w 2022 roku, ale na horyzoncie drugiej połowy 2023 r. krajobraz może się zmienić poprzez zmniejszenie liczby kanałów, mówi Aleksander Zacharow.
Według
Stowarzyszenia Agencji Komunikacji Rosji (AKAR), rynek zakończył pierwszy kwartał 2022 r. wzrostem 5%. Wyniki za drugi kwartał będą mniej różowe, ponieważ już w maju łączne wpływy reklamowe zmniejszyły według różnych szacunków o 34-47%. Sam
Gazprom-Media w maju odnotował spadek 37%. Dramatyczny spadek jest spodziewany w okresie od czerwca do sierpnia bieżącego roku. Jeżeli w pierwszej połowie sytuację w jakiś sposób poprawiły kary dla odchodzących reklamodawców, to w przyszłości nie zrekompensuje to już spadku przychodów reklamowych.
Możliwe, że dotacje państwowe na reklamę krajowych marek częściowo wygładzą spadek, ale według
AKAR, przeznaczenie na ten cel 500 mln rubli wygląda bardzo skromnie.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.