reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Polska: 10,8 mln abonentów płatnej telewizji

dodano: 2022-07-01 16:10 | aktualizacja: 2022-07-04 14:28
autor: Anita Kaźmierska | źródło: UKE/satkurier.pl

telewizor pilot UKE telewizja Na koniec 2021 r. w Polsce było 10,8 mln abonentów płatnej telewizji, wynika z „Raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2021 r.” opracowanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Nadal najpopularniejszym typem dostępu do usług był dostęp satelitarny (49,5 proc.), choć udział telewizji satelitarnej spadł w ubiegłym roku o 2 proc. na korzyść telewizji IPTV, która zwiększyła swój udział do 14,2 proc. Telewizja kablowa utrzymała stały poziom zainteresowania abonentów (36,1 proc.). Ilu abonentów pay-tv na koniec 2021 r. miał Polsat Box (Cyfrowy Polsat) ,a ilu CANAL+?

UKE
Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2021 roku UKE


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ilu jest abonentów pay-tv w Polsce? Ilu ma Polsat Box, a ilu CANAL+?

Rynek usług płatnej telewizji w Polsce uszczuplił się w 2021 r. o nieco ponad 20 tys. abonentów do 10,8 mln na koniec grudnia, jednocześnie minimalnie zwiększając swoją wartość do 6,7 mld zł (wzrost o 0,04 mld zł).

Podmioty z największym udziałem w rynku pod kątem przychodów to CANAL+ (25,7 proc.), Cyfrowy Polsat (23,9 proc.) oraz UPC Polska (16,5 proc.). Cyfrowy Polsat jako jedyny z powyższego grona zwiększył swoje udziały w tym segmencie o 0,3 p.p.

Średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) w 2021 r. wyniósł 51,9 zł – 0,40 zł więcej niż w roku poprzednim.

Wskaźnik penetracji usługami płatnej telewizji wyniósł 93 proc., co pozycjonuje Polskę powyżej średniej unijnej (88,3 proc.).

Pod kątem liczby abonentów największe udziały w rynku niezmiennie należały do Cyfrowego Polsatu (Polsat Box) - 29,1 proc. (spadek o 1 p.p. w stosunku do 2020 r.). CANAL+ odpowiadał za 19 proc. (mniej o 0,1 p.p.). Z wskaźników penetracji wynika, że Cyfrowy Polsat miał na koniec 2021 r. 3,14 mln abonentów pay-tv, a CANAL+ 2,05 mln.

UPC Polska udało się przyciągnąć o 0,6 p.p. więcej klientów (13 proc.), Orange Polska mogło pochwalić się wskaźnikiem penetracji 9,2 proc. (spadek o 0,2 p.p.), Vectra odnotowała wzrost o 0,2 p.p. do 7,9 proc., Multimedia Polska spadek z 5,2 proc. do 4,3 proc., Netia wzrost o 0,4 p.p. do 2,9 proc., Inea od kilku lat stabilnie raportuje 1,7 proc. udział w rynku, Toya urosła z 1,3 proc. do 1,4 proc. Pozostali przedsiębiorcy zwiększyli swój zasięg o 0,9 p.p., do 11,6 proc.
 
Udziały operatorów w liczbie abonentów płatnej telewizji w Polsce

Satelita, kablówka czy IPTV - co dominuje w Polsce?

Najpopularniejszym typem dostępu do usług był dostęp satelitarny (49,5 proc.; spadek o 2 p.p.). Telewizja IPTV zwiększyła swój udział o 2 p.p. do 14,2 proc., tym samym według prognozy UKE do 2025 r. może osiągnąć poziom 17,1 proc. Telewizja kablowa utrzymała poziom zainteresowania abonentów (36,1 proc.).
 
Udziały w sposobie dostępie do usług pay-tv w Polsce

Jakie są prognozy?

Rozwój telewizji satelitarnej, według prognozy UKE, do 2025 r. zakłada zwiększenie zainteresowania usługą i tym samym wzrost udziału telewizji satelitarnej w rynku płatnej telewizji o 7 p.p. (56,5 proc.).

Szacunkowo udział telewizji kablowej na rynku płatnej telewizji będzie malał. W 2025 r. zainteresowanie usługą miałoby spaść do 27 proc., co stanowiłoby aż 9,1 p.p. mniej niż w 2021 r.

Biorąc pod uwagę trend wzrostowy w zakresie telewizji IPTV, można przypuszczać jego utrzymanie się w kolejnych latach. W 2025 r. zainteresowanie usługą miałoby wzrosnąć do 17,1 proc., o około 3 p.p. więcej niż w 2021 r.


Dane do raportu zostały dostarczone przez samych operatorów, którzy są zobowiązani do przedkładania UKE, do dnia 31 marca, danych za poprzedni rok kalendarzowy dotyczących rodzaju i zakresu wykonywanej działalności oraz wielkości sprzedaży usług.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polskie platformy


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini

Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...

99 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

549 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2 Wiwa H.265 PRO HEVC

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki Wiwa dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...