We wtorek, 12 lipca 2022 roku do zespołu Grupy Radiowej Agory (GRA) dołączył Marcin Kowalczyk, ekspert z zakresu strategii subskrypcyjnych, który objął stanowisko dyrektora do spraw transformacji cyfrowej. To nowe stanowisko w strukturach spółki, na którym Marcin Kowalczyk będzie rozwijał strategiczną dla Grupy Radiowej Agory cyfrową obecność jej marek w internecie oraz przejmie odpowiedzialność za wszystkie przychody z kanałów elektronicznych i powiązane z nimi produkty, w tym ofertę subskrypcyjną Tok FM (Agora). Jednocześnie współpracę z Grupą Radiową Agory kończy w tym roku Jarosław Śliżewski.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Cyfrowy rozwój od dawna jest priorytetem Grupy Radiowej Agory. Nasze liczne działania w tym obszarze - począwszy od rozwoju oferty Premium Tok FM po pioniersko wprowadzane innowacje technologiczne - odniosły już wiele sukcesów, ale cały czas wysoko stawiamy sobie poprzeczkę w zakresie cyfryzacji - podkreśla Maciej Strzelecki, prezes Grupy Radiowej Agory. - Współpraca z Marcinem Kowalczykiem, który wesprze nasz zespół ekspercką wiedzą, będzie nowym cyfrowym otwarciem dla marek GRA - pozwoli wzmocnić mocne strony naszej oferty i wdrażać kolejne projekty istotnie przyspieszające dynamikę cyfrowego rozwoju - dodaje.
Marcin Kowalczyk objął nowo powołane stanowisko dyrektora do spraw transformacji cyfrowej w Grupie Radiowej Agory we wtorek, 12 lipca 2022 roku. Stanął na czele zespołu, który zarządza cyfrową obecnością marek Grupy Radiowej Agory i rozwojem oferty subskrypcyjnej Tok FM. Bezpośrednimi przełożonymi Marcina Kowalczyka są Maciej Strzelecki, prezes Grupy Radiowej Agory, oraz Adam Fijałkowski, wiceprezes Grupy Radiowej Agory.
- Dołączam do bardzo silnego zespołu, który w oparciu o mocne marki GRA tworzy unikalną ofertę treści premium dla milionów słuchaczy i czytelników. Cieszę się, że będę uczestniczył w strategicznym rozwoju cyfrowego portfolio GRA, stawiając na unikalne treści, jakość doświadczenia użytkownika i technologię
- mówi Marcin Kowalczyk.
Marcin Kowalczyk jest ekspertem w dziedzinie mediów, e-commerce, subskrypcji cyfrowych i treści premium. Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy m.in. nad tworzeniem i wdrażaniem strategii w branży medialnej i technologicznej, zwłaszcza w obszarze cyfrowym. Współpracuje z Financial Times Strategies jako ekspert branżowy w programach dla polskich mediów rozwijających się w cyfrowym świecie i stawiających kroki na rynku subskrypcji. Poprzednio pracował w wydawnictwie PWN jako dyrektor do spraw strategii subskrypcyjnej i rozwoju platform (platform & membership strategy director) oraz dyrektor do spraw e-commerce i marketingu. Współpracował również z międzynarodowymi firmami dostarczającymi technologie dla mediów. Od 2018 roku jako VP Media Sector Deep.BI, spółki dostarczającej rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji m.in. dla mediów, brał udział w wielu projektach rozwoju modeli subskrypcyjnych dla polskich i europejskich wydawców. We wcześniejszych latach odpowiadał m.in. za strategię cyfrową Gremi Media Group (wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”), był też członkiem zarządu, a potem prezesem E-Kiosk - dystrybutora treści cyfrowych. Karierę zawodową rozpoczął jako dziennikarz muzyczny w kieleckich Radiu Fama i Radiu Tak FM. Jest absolwentem cyfrowych programów Executive Education w IESE (Nowy Jork), LSE (Londyn) oraz Leadership Academy for Poland.
Jednocześnie współpracę z Grupą Radiową Agory kończy w tym roku Jarosław Śliżewski, który od stycznia 2018 roku pełnił funkcję dyrektora obszarów cyfrowych Grupy Radiowej Agory. Jak informuje nadawca, jest on jednym z autorów sukcesu oferty subskrypcyjnej Tok FM oraz koncepcji rozwoju marek Grupy Radiowej Agory w świecie cyfrowym. W kolejnych miesiącach będzie finalizował rozpoczęte projekty, współpracował z Marcinem Kowalczykiem i wspierał go w poznawaniu organizacji. Przed rozpoczęciem współpracy z Grupą Radiową Agory Jarosław Śliżewski od 1991 roku pracował w Agorze i jej spółkach zależnych. Był m.in. dziennikarzem, a także współzałożycielem portalu gazeta.pl i serwisu wyborcza.pl, w tym współtwórcą pierwszych płatnych produktów cyfrowych. Był też wiceprezesem spółki Green Content - nadawcy telewizji Metro (więcej tutaj).
- Po zamknięciu uzgodnionego etapu realizacji projektów rozwojowych Jarosław Śliżewski zdecydował się rozstać z Grupą Radiową Agory. Żegnamy się z nim, dziękując mu za wiele lat owocnej współpracy i nieoceniony wkład w cyfrowy rozwój naszych marek. Jego zaangażowanie pozwoliło m.in. istotnie rozwinąć unikalny produkt, jakim jest oferta Premium Tok FM, a naszemu zespołowi wdrożyć szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych
- dodaje Maciej Strzelecki.
Grupa Radiowa Agory skupia wszystkie marki radiowe Agory - Radio Tok FM, Rock Radio, Radio Złote Przeboje oraz Radio Pogoda, a także platformę muzyczną Tuba.FM i serwis informacyjny tokfm.pl.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.