reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Kolejny dobry kwartał Viaplay

dodano: 2022-07-21 11:05 | aktualizacja: 2022-07-21 13:53
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Viaplay Group/satkurier.pl

Viaplay Group Na koniec czerwca 2022 roku platforma streamingowa Viaplay miała 5,549 mln subskrybentów, w tym 4,034 mln w krajach nordyckich i 1,515 mln na rynkach międzynarodowych. Przekłada się to na wzrost o 766 tys. w ciągu trzech miesięcy, w tym o 458 tys. w krajach nordyckich i 307 tys. na rynkach międzynarodowych (na koniec pierwszego kwartału br. miała 4,783 mln subskrybentów). Viaplay Group liczy, że nowo zawarte partnerstwo z CANAL+ w Polsce pozwoli mu na dalsze zwiększanie liczby subskrybentów.

Viaplay Group
Viaplay wyniki II kw. 2022


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

- Zrealizowaliśmy kolejny kwartał, który jest zgodny z naszą strategią i celami. Dobre wyniki Viaplay w krajach nordyckich zostały uzupełnione dalszym rozwojem biznesu na rynkach międzynarodowych. W wyniku tego i naszego nowego partnerstwa B2B w Polsce, aktualizujemy nasz cel dotyczący liczby subskrybentów Viaplay na koniec roku z 7 mln do 7,3 mln. Cel dotyczący liczby subskrybentów w krajach nordyckich pozostaje niezmieniony po aktualizacji w zeszłym kwartale [4,8 mln mln - przyp. red.], podczas gdy cel w zakresie liczby subskrybentów na rynkach międzynarodowych zostaje podniesiony z 2,2 do 2,5 mln - poinformował Anders Jensen, prezes i dyrektor generalny Viaplay Group.

Platforma streamingowa Viaplay jest dostępna w krajach nordyckich (Dania, Finlandia, Islandia, Norwegia, Szwecja), bałtyckich (Estonia, Litwa, Łotwa), Holandii, Polsce i Stanach Zjednoczonych. Jeszcze w 2022 roku Viaplay ma zadebiutować w Wielkiej Brytanii, a następnie w 2023 roku w Kanadzie, Austrii, Niemczech i Szwajcarii.
 
Anders Jensen, prezes i dyrektor generalny Viaplay Group, podczas prezentacji wyników za II kw. 2022 r.

Viaplay wystartował w naszym kraju 3 sierpnia ub.r. Jest dostępny w cenie 34 zł miesięcznie. Oferuje filmy i seriale, w tym własne produkcje Viaplay Originals, a także transmisje na żywo (zobacz, jakie prawa sportowe na polski rynek posiada Viaplay). Grupa nie podała, ilu dokładnie subskrybentów ma w Polsce.

Viaplay podtrzymuje cel, by do końca 2025 roku zwiększyć bazę subskrybentów do 12 mln, w tym do 6 mln w krajach nordyckich i do 6 mln na pozostałych rynkach, oczywiście biorąc pod uwagę zbliżające się debiuty w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Austrii, Niemczech i Szwajcarii.

Subskrybent Viaplay jest definiowany w raporcie grupy jako „klient, który ma dostęp do Viaplay i dla którego udostępniona została metoda płatności. Viaplay Group raportuje tylko opłacone subskrypcje, w przypadku których płatność została otrzymana bezpośrednio od klienta końcowego lub od organizacji partnerskiej”.

Przychody Viaplay Group za drugi kwartał br. wyniosły 3,725 mld koron szwedzkich, w tym 1,57 mld SEK z subskrypcji platformy Viaplay, 1,149 mld SEK przychodów Viaplay Studios i z subskrypcji kanałów linearnych oraz 1,006 mld SEK z reklam. Dochód netto Viaplay Group wyniósł 175 mln SEK.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii VOD/OTT


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5679) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2 Signal T2-Mini HEVC

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki Signal dla Naziemnej Telewizji...

149 zł Więcej...

Antena TELE System PF85 grafit

Włoska, stalowa antena podświetlana PF85 znanej firmy TELE System, z...

159 zł Więcej...