reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Rinat Achmetow bez licencji na kanały i platformy

dodano: 2022-07-21 20:04
autor: RO | źródło: detector.media

SCM Rinat Achmetow Ukraińska Narodowa Rada ds. telewizji i radia cofnęła licencje dla 15 firm należących do ukraińskiego biznesmena Rinata Achmetowa. Regulator podjął taką decyzję 21 lipca br. na posiedzeniu zamkniętym. Ponadto licencje utraciły platformy płatnej telewizji Xtra TV (satelita, DTH) i Oll.tv (OTT). W tej chwili los abonentów tych usług jest nieznany, choć same usługi na razie działają.

Media Group Ukraine
Media Group Ukraine


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Czego mogą spodziewać się klienci popularnej na Ukrainie platformy satelitarnej Xtra TV oraz jak ta decyzja wpłynie na przyszłość pakietu TV w Polsce w ramach usług internetowych Polsat Box Go i WP Pilot?

Media Group Ukraine jest grupą medialną należącą do Rinata Achmetowa, który 11 lipca oświadczył, że jego firma inwestycyjna SCM wycofuje się z biznesu medialnego. Jednocześnie wyjaśnił, że zrezygnuje na rzecz państwa ze wszystkich licencji na nadawanie naziemne i satelitarne oraz licencji na media drukowane i portali internetowych na Ukrainie. Wkrótce powinno się wyjaśnić, jaka będzie przyszłość mediów Achmetowa.

Wszystkie kanały Media Group Ukraine kontynuują emisję naziemnie, satelitarnie i w sieciach kablowych, ale nie produkują żadnych treści. Obecnie koncentrują się na maratonie informacyjnym „Jenyni nowyny #UArazom”, tworzonym przez innych nadawców. Kanały MGU zaprzestały tworzenia tego programu. Główny kanał telewizyjny Ukraina wyprodukował pożegnalne podsumowanie o pracy grupy medialnej w czasie wojny. Link do wideo na Facebooku.

Decyzja o rezygnacji z licencji jest podyktowana wchodzącą w życie ustawą antyoligarchiczną. Achmetow wyjaśnił, że ukraińskie władze dążą do likwidacji oligarchicznego systemu na Ukrainie. Zgodnie z zapisami w ustawie, oligarchami uważane się osoby, które biorą udział w życiu politycznym, a jednocześnie mają znaczny wpływ na media i są właścicielami przedsiębiorstw o pozycji monopolistycznej, a ich wartość aktywów przewyższa milion razy minimum socjalne. Ustawa istotnie uderza w największych oligarchów.

Holding medialny Media Group Ukraine zrzesza ogólnokrajowe kanały telewizyjne Ukraina, Ukraina 24, Futbol 1, Futbol 2, Futbol 3, NLO TV, Indigo TVSzakhtar TV, a także regionalne stacje Donbas TV, 34 kanal (Dniepr), TV5 (Zaporoże), Sigma TV, MTW (Mariupol) i portale internetowe Sogodni, Nowyny i inne. W marcu Forbes poinformował, że Achmetow stracił 9,5 mld dolarów od początku wojny na pełną skalę, ale utrzymał pierwsze miejsce w rankingu najbogatszych Ukraińców. Jego fortunę oszacowano na 4,2 mld dolarów.

Przed wojną Forbes szacował wartość MGU na 200 mln dolarów. Przychody grupy medialnej w 2021 r. wyniosły 467 mln hrywien, a skonsolidowana strata wyniosła 936 mln hrywien.

Źródło: detector.media 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2 GIP Box Mini HEVC

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki GIP dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

539 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q + TelevioTV 3m-ce

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

389 zł Więcej...