reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

USA: Streaming po raz pierwszy wyprzedził kablówkę

dodano: 2022-08-23 17:13
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Nielsen/satkurier.pl

Stany Zjednoczone USA Czas spędzony przez amerykańskich widzów na oglądaniu treści w usługach streamingowych był w lipcu br. po raz pierwszy w historii dłuższy niż czas spędzony na oglądaniu przez nich telewizji kablowej. Streaming odpowiadał za rekordowy 34,8% udział w całkowitej konsumpcji, podczas gdy telewizja kablowa 34,4%, a telewizja satelitarna i naziemna (ujęte w kategorii broadcast) za 21,6% udział. Dane pochodzą z raportu The Gauge firmy Nielsen.

Nielsen
Nielsen The Gauge lipiec 2022


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Całkowity czas spędzony w lipcu 2022 roku na oglądaniu treści przez amerykańskich widzów (grupa wiekowa 2+) bardzo przypominał wynik zarówno z lipca 2021 roku. Z tą różnicą, że przed rokiem zupełnie inny był rozkład metod oglądania, co dowodzi, że zachowania widzów nadal się zmieniają.

W lipcu 2021 roku streaming był daleko z tyle za telewizją kablową, podczas gdy w lipcu 2022 roku te dwie metody oglądania się zrównały, z niewielką korzyścią na rzecz streamingu. Oznacza to, że streaming po raz pierwszy w historii amerykańskiego rynku wyprzedził kablówkę.

Należy jednak zauważyć, że streaming nadal ma znacznie mniejszy udział w rynku niż telewizja linearna ogółem: 34,8% kontra 61,5% (cable + bradcast).
 
  lipiec 2021 lipiec 2022 Zmiana
Broadcast 23,8% 21,6% -9,8%
Cable 37,7% 34,4% -8,9%
Streaming 28,3% 34,8% +22,6%

Czas spędzony w lipcu br. na streamingu wynosił średnio prawie 191 mld minut tygodniowo. Wśród platform streamingowych, Prime Video, Netflix, Hulu i YouTube w lipcu br. ponownie zdobyły rekordowe udziały, po rekordach w czerwcu. Netflix reprezentował największy udział w ogólnej oglądalności treści wynoszący 8%, wzmocniony przez prawie 18 mld minut oglądania samego serialu „Stranger Things”.

Oglądalność sportu odnotowała największy spadek w kategorii telewizji kablowej, o 34% w porównaniu z lipcem 2021 roku, kiedy rozpoczęły się Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii VOD/OTT


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

Odbiornik TechniSat DIGIPLUS UHD S

DIGIPLUS UHD S to najnowszy flagowy dekoder uznanej, niemieckiej firmy...

1 190 zł Więcej...

Miernik Combo GTMedia V8 Finder Pro DVB-S2/T2/C

Miernik marki GTMedia dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

499 zł Więcej...