reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Pierwszy na świecie pociąg wodorowy Coradia iLint. [wideo]

dodano: 2022-08-29 20:35
autor: Janusz Sulisz | źródło: Alstom

Coradia iLint alstom pociąg wodorowy 360px Francuska firma Alstom ogłosiła uruchomienie pierwszego na świecie pociągu wodorowego Coradia iLint. Powstała pierwsza na świecie regularna trasa pasażerska, która będzie obsługiwana wyłącznie pociągami wodorowymi. Zaprezentowano ją w Dolnej Saksonii, pomiędzy miastami Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde i Buxtehude. Zasięg pociągu wodorowego Coradia iLint od Alstomu wynosi 1000 km.

Alstom
Coradia iLint alstom pociąg wodorowy 760px


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ten pociąg regionalny na wodór emituje jedynie parę i skroploną wodę, pracując przy niskim poziomie hałasu. 
14 pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi należy do Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG). LNVG rozpoczęło poszukiwania alternatyw dla pociągów z silnikiem diesla już w 2012 roku, co dało impuls do rozwoju ekologicznych pociągów w Niemczech. Inni partnerzy projektu tego światowego debiutu to przedsiębiorstwo kolejowe i transportowe Łaba-Wezera (evb) oraz przedsiębiorstwo gazowo-inżynieryjne Linde.

Na trasie między Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde i Buxtehude, evb na zlecenie LNVG będzie obsługiwał 14 pociągów regionalnych Alstom napędzanych wodorem, stopniowo zastępując 15 pociągów z silnikiem diesla. 
Będą one tankowane codziennie i przez całą dobę na stacji paliw wodorowych Linde. Dzięki zasięgowi 1000 kilometrów bezemisyjne zespoły trakcyjne Alstom modelu Coradia iLint mogą pracować przez cały dzień na jednym zbiorniku wodoru w sieci evb. We wrześniu 2018 r. odbyła się udana próba trwająca prawie 2 lata z dwoma przedseryjnymi pociągami. Taki pociąg wodorowy był też testowany w Polsce.

- Pierwszy na świecie pociąg wodorowy, Coradia iLint, pokazuje nasze wyraźne zaangażowanie w ekologiczną mobilność w połączeniu z najnowocześniejszą technologią. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy wprowadzić tę technologię do użytku seryjnego w ramach światowej premiery wraz z naszymi wspaniałymi partnerami

– mówi Henri Poupart-Lafarge, dyrektor generalny i prezes zarządu Alstom.


 

Pomimo licznych projektów elektryfikacji w kilku krajach, znaczna część europejskiej sieci kolejowej pozostanie niezelektryfikowana na dłuższą metę. W wielu krajach liczba pociągów z silnikiem diesla w ruchu jest nadal wysoka, na przykład w Niemczech ponad 4000.

Alstom ma obecnie 4 kontrakty na pociągi regionalne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi. 
Dwa są w Niemczech: pierwszy z 14 składami pociągów Coradia iLint w regionie Dolnej Saksonii, a drugi dla 27 pociągów Coradia iLint w obszarze metropolitalnym Frankfurtu. Trzeci kontrakt pochodzi z Włoch, gdzie Alstom buduje 6 pociągów wodorowych Coradia Stream w regionie Lombardii – z opcją na 8 kolejnych. Czwarty kontrakt dotyczy Francji na 12 pociągów wodorowych Coradia Polyvalent współdzielonych w  
czterech różnych regionach Francji. W Polsce nikt o tym nie myśli, choć poniekąd nasz kraj ma duży potencjał jeśli chodzi o wodór, a diesel drogi.

Wodorowy skład Coradia iLint był pomyślnie przetestowany m.in. w Austrii, Holandii, Polsce i Szwecji.

 


Źródło: alstom.com  nakolei.pl  cnn.com

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Technologia wodorowa


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

259 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

130 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 299 zł Więcej...