Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W oświadczeniu nadawcy stwierdzili, że fuzja nie ma już żadnej wartości strategicznej.
Po rozmowach z
Autorité de la Concurrence i pomimo proponowanych dodatkowych środków zaradczych wydaje się, że do zatwierdzenia fuzji wystarczą jedynie środki strukturalne obejmujące co najmniej zbycie kanału
TF1 lub kanału
M6. W rezultacie strony uznały, że planowane połączenie nie ma już żadnego uzasadnienia strategicznego.
Nadawcy wyrażają ubolewanie, że urząd ochrony konkurencji nie wziął pod uwagę tempa i zakresu zmian zachodzących we francuskim sektorze nadawczym.
Już przed fuzją stało się jasne o obawach organu regulacyjnego. Bouygues i
RTL Group zobowiązały się do rozdzielenia swoich agencji reklamowych na okres 3 lat w celu uzyskania zgody na połączenie ich kanałów.
Zgodnie z propozycjami,
Bouygues i
RTL Group staliby się właścicielami odpowiednio w 30% i 16% nowej grupy, po nabyciu 11% udziałów przez
Bouygues od
RTL za kwotę 641 mln euro.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.