– To, że duża część nabywców pojazdów bateryjnych zarejestrowanych w Polsce skorzystała w ostatnich miesiącach z programu „Mój Elektryk” świadczy o tym, że rynek napędów zeroemisyjnych potrzebuje we wstępnym okresie upowszechniania wsparcia ze strony rządu. Branża motoryzacyjna podkreślała to wielokrotnie i postulowała konieczność wdrażania takich programów w odniesieniu do pojazdów zeroemisyjnych.
- Dotyczy to również stacji ładowania i tankowania wodorem, bo choć obecnie stosunek liczby punktów ładowania do liczby pojazdów elektrycznych w naszym kraju należy do jednych z najwyższych, to pamiętać trzeba, że tylko bardzo dobrze rozwinięta sieć zapewni upowszechnienie elektromobilności w Polsce. Znajduje to także odniesienie do segmentu zeroemisyjnych pojazdów ciężarowych i dostawczych, których liczba w najbliższym czasie będzie rosnąć. I o ile samochody dystrybucyjne mogą być ładowane w bazach, o tyle dla transportu dalekodystansowego – ciągników siodłowych – niezbędna jest gęsta sieć ładowarek o bardzo wysokiej mocy wzdłuż korytarzy TEN-T.
- Od jakości tej sieci ładowania i tankowania wodorem, będzie zależała nie tylko przyszłość transportu zeroemisyjnego w Polsce, ale też utrzymanie przez nasz kraj pozycji europejskiego lidera w przewozach dalekodystansowych
– mówi Jakub Faryś, Prezes PZPM.
– Od uruchomienia programu NFOŚiGW „Mój Elektryk” – tj. od 12 lipca 2021 r. - minął już ponad rok. To odpowiedni czas na podsumowanie jego dotychczasowych wyników. Wg stanu z 01 września b.r. łączna liczba samochodów elektrycznych objętych wnioskami złożonymi przez potencjalnych beneficjentów w ramach programu wyniosła ponad 7 tys. To prawie 60% nowych pojazdów zeroemisyjnych kategorii M1 oraz N1 zarejestrowanych w Polsce od momentu startu „Mojego Elektryka”. Oznacza to, że mimo pewnych wad programu (związanych m.in. ze skomplikowanymi procedurami) czy stosunkowo późnego terminu rozpoczęcia naboru dla leasingodawców, dotacje cieszą się znaczną popularnością wśród nabywców samochodów elektrycznych w Polsce. Warto jednak pamiętać, że o dopłaty mogły ubiegać się również osoby fizyczne, które zakupiły BEV w okresie od 01 maja 2020 r.
– mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.
Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym
Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...
1 630 zł Więcej...Mini PC Homatics BOX R 4K Lite + Tuner DVB-T2 na USB
Homatics BOX R 4K Litez adapterem DVB-T2 na USB-C to...
369 zł Więcej...