dodano: 2022-10-06 23:22 | aktualizacja:
2022-10-07 12:02
autor: Łukasz Knapik |
źródło: satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W projekcie zmiany „Karty Powinności TVP S.A. na lata 2020-2024” czytamy, iż TVP może rozpowszechniać program TeenTV, jeżeli pozwolą na to dodatkowe środki ze źródeł, o których mowa w artykule 31 ustęp 1 ustęp 2 „Ustawy o radiofonii i telewizji”, co zostanie wskazane w planie programowo-finansowym.
TeenTV to program wyspecjalizowany ze względu na odbiorcę, skierowany głównie do
dzieci i młodzieży w wieku 10-16 lat. Program pełni funkcje w zakresie edukacji i rozrywki nastolatków - realizowane także w ramach powiązanego z programem serwisu online. Łącznie służą one stworzeniu zaufanej i bezpiecznej przestrzeni dla tych odbiorców przez zapewnienie im w sposób linearny i nielinearny dostępu do treści bez nadmiernej przemocy, a jednocześnie dopasowanych do potrzeb i zainteresowań nastolatków służących odkrywaniu i rozwijaniu pasji, kształtowaniu relacji i funkcjonowaniu w grupie, sprzyjających postawom prozdrowotnym, radości z życia i dzielenia się z innymi, z uwzględnieniem rozrywki, zabaw, gier, sportu i relaksu. Kluczowe gatunki: film i serial animowany, film i serial fabularny, audycje edukacyjne, audycje rozrywkowe.
Oferta programowa TeenTV bazować będzie na dotychczasowej ofercie programowej TVP, produkcji własnej oraz zakupionych formatach i audycjach.
Audycje realizujące wyspecjalizowany charakter programu będą zajmowały nie mniej niż 78 proc. czasu w tygodniowym czasie nadawania w godzinach 6:00-23:00, w tym: edukacyjne - 73 proc. (audycje o charakterze poznawczym, poradnikowym ,formy udramatyzowane, dokumentalne, seriale i filmy animowane), rozrywkowe - 5 proc. (koncerty, festiwale, widowiska artystyczne, magazyny, seriale i filmy fabularne); emisja programu - nie mniej niż 17 godzin na dobę.
Program TeenTV rozpowszechniany będzie po jego utworzeniu w systemie teleinformatycznym, a z czasem w miarę możliwości będzie rozpowszechniany także w innych sieciach telekomunikacyjnych. Uwzględniając zachodzące zmiany w sposobie konsumpcji mediów wśród młodych widzów, ważne jest, aby oferta kierowana do tej grupy była dostępna zarówno w linearnej telewizji dostępnej online (uwzględniając preferencje tej grupy odbiorców do korzystania z treści online), jak i dedykowanym serwisie multimedialnym. Dlatego proponuje się zaliczenie TeenTV do programów wyspecjalizowanych rozpowszechnianych w systemach teleinformatycznych i w innych sieciach telekomunikacyjnych. Ponadto programowi TeenTV towarzyszyć będzie multimedialny serwis tematyczny dla tej samej grupy odbiorców.
Z planowanego podziału budżetu Telewizji Polskiej wynika, że
TeenTV mógłby zostać uruchomiony już w 2023 roku, z 15 mln zł w pierwszym roku działalności i 20 mln zł w kolejnym.
Przypomnijmy, iż w 2021 roku pojawiła się informacja o planach uruchomienia przez TVP stacji TVP Teen
(więcej tutaj). Dodajmy, że w portfolio Telewizji Polskiej są obecnie dwa kanały adresowane do dzieci - TVP ABC (jego oferta skierowana jest do dzieci w wieku 4-12 lat oraz ich rodziców, opiekunów i nauczycieli) oraz TVP ABC 2 (dzieci do 6 lat)
(więcej tutaj).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.