Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Od lipca 2022 r. reklamodawcom stawia się warunek, aby reklamowali się tylko na kanałach dwóch grup medialnych. Jeżeli wybiorą też innego nadawcę (przykładowo Inter), automatycznie tracą możliwość skorzystania z promocji. Wówczas wzrost ceny za umieszczenie reklamy wyniesie od 14 do 186% w zależności od liczby emisji na innych kanałach.
Przed wojną w ogólnokrajowej telewizji reklamowało się około 200-250 marek. Obecnie to jest 2-2,5 razy mniej, czyli około 100 firm reklamuje swoją markę.
Na ukraińskim rynku wykreowała się znaczna nierównowaga.
W kanałach 1+1 Media i StarLightMedia obłożenie bloków reklamowych jest na poziomie 80-90% ustawowego limitu. Można się spodziewać, że gdy limit zostanie przekroczony, zacznie działać zasada licytacji, czyli kto zapłaci więcej, to dostanie czas antenowy. To paradoks dla ukraińskiego biznesu na tle rekordowego spadku siły nabywczej.
Obłożenie czasu reklamowego w Inter Media Group wynosi od 10% do 20%. Dlatego
Inter uważa, że pozycja konkurentów nie tylko szkodzi rozwojowi grupy, ale także całemu rynkowi reklamowemu.
Sytuacja ukraińskiego rynku reklamy telewizyjnej zmieniła się w 2021 roku po upadku sojuszu trzech grup medialnych
StarLightMedia,
Media Group Ukraine i
Inter Media Group, które przez 7 lat (począwszy od 2013 roku) sprzeciwiały się
1+1 Media. Zamiast tego powstał nowy układ sił na rynku reklamy TV.
StarLightMedia i
1+1 Media połączyły część swoich działalności w
Premium TV, a
Media Group Ukraine i
Inter Media Group w
Tvoe TV. Jednak
firma medialna Rinata Achmetowa opuściła rynek w lipcu 2022 roku. Biznesmen wytłumaczył to wejściem w życie ustawy "antyoligarchicznej".
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.