Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody Sky za trzeci kwartał 2022 roku wyniosły
4,253 mld dol., w tym 3,51 mld dol. z DTH, 273 mln dol. z treści i 471 mln dol. z reklamy. Jednocześnie
koszty operacyjne i wydatki Sky wyniosły 3,553 mld dol., a
skorygowana EBITDA 701 mln dol. Każdy z tych wskaźników finansowych został dotknięty spadkami w porównaniu z trzecim kwartałem 2021 roku.
Przychody zmniejszyły się o 14,7 proc., koszty o 11,5 proc., a EBITDA aż o 27,9 proc.
Jak poinformował Comcast, na ogólny spadek przychodów Sky złożyły się:
wzrost przychodów w Wielkiej Brytanii (napędzany wyższymi przychodami z usług internetowych i komórkowych) oraz
spadek przychodów w Niemczech i Włoszech.
Przyczyną spadku skorygowanej EBITDA były wyższe koszty operacyjne, w tym zwłaszcza z tytułu sportowej oferty programowej - niektóre mecze zostały przesunięte na trzeci kwartał przed Mistrzostwami Świata 2022, jak również z tytułu wyższych kosztów sieci bezpośredniej wynikających ze wzrostu biznesów dostępu do Internetu i telefonii komórkowej. Te wyższe koszty operacyjne zostały częściowo skompensowane niższymi kosztami produkcji programów rozrywkowych.
- Nasz zespół nadal rozważnie radzi sobie w trudnym i szybko zmieniającym się okresie makroekonomicznym i geopolitycznym w Wielkiej Brytanii i Europie - odniósł się do wyników Sky Brian L. Roberts, prezes i dyrektor generalny Comcast Corporation.
Sky świadczy swoje usługi na 6 europejskich rynkach:
Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Włoszech.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.