Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jan Tadeusz Jakowski zamieszkały w Płocku wnioskiem z dnia 4 lipca 2022 roku, uzupełnionego pismami z 10 sierpnia 2022 roku, 2 września 2022 roku i 16 września 2022 roku, wystąpił do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego pod nazwą TVM Telewizja Mazowsze w sieciach telekomunikacyjnych operatora Multimedia Polska (Grupa Vectra) na obszarze Płocka, Płońska, Brzezin, Łowicza, Głowna, Ozorkowa, Rawy Mazowieckiej i Poddębic, oraz operatora Vectra na obszarze Łęczycy, Łowicza, Sochaczewa, Głowna, Żychlina, Gostynina i Gąbina.
Decyzja z 24 listopada br. została wydana na podstawie uchwały Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 19 października 2022 roku podjętej w związku z wnioskiem Jana Tadeusza Jakowskiego o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego w sieciach telekomunikacyjnych.
Jan Tadeusz Jakowski jest obywatelem polskim, zamieszkałym w Płocku, i prowadzi działalność gospodarczą pod firmą Jakowski Jan Tadeusz Foto-Jakowscy. Wnioskodawca wystąpił o koncesję na rozpowszechnianie programu telewizyjnego pod nazwą TVM Telewizja Mazowsze o charakterze wyspecjalizowanym: informacyjno-publicystycznym. Koncesja obowiązuje od dnia 24 listopada 2022 roku i wygasa z dniem 23 listopada 2032 roku. Koncesjonariusz rozpocznie rozpowszechnianie programu nie później niż 3 miesiące od daty udzielenia koncesji.
Program TVM Telewizja Mazowsze będzie - zgodnie z założeniami wniosku - rozpowszechniany nie mniej niż 1 godzinę na dobę 5 razy w tygodniu i skierowany do mieszkańców Płocka i powiatów w województwach mazowieckim i łódzkim, w wieku od 7 do 99 lat.
Wnioskodawca zaplanował następujące rodzaje audycji i ich minimalny udział procentowy w tygodniowym czasie nadawania programu w godzinach 6:00-23:00 (nie mniej niż): audycje informacyjne - 30 proc. (w całości realizujące specjalizację oraz w całości poświęcone tematyce lokalnej), audycje publicystyczne - 40 proc. (w całości realizujące specjalizację, w tym 20 proc. poświęcone tematyce lokalnej), dokument - 5 proc. (w całości poświęcony tematyce lokalnej), audycje o tematyce sportowej - 2 proc. (w całości poświęcone tematyce lokalnej), audycje edukacyjne - 1 proc. (w całości poświęcone tematyce lokalnej), audycje o tematyce religijnej - 1 proc. (w całości poświęcone tematyce lokalnej), audycje artystyczno-kulturalne - 1 proc. (w całości poświęcone tematyce lokalnej), oraz inne rodzaje audycji odpowiadające na potrzeby widzów - 5 proc. (w całości poświęcone tematyce lokalnej). Udział audycji realizujących specjalizację programu wyniesie nie mniej niż 70 proc. w miesięcznym i tygodniowym czasie nadawania programu w godzinach 6:00-23:00.
Tematyka lokalna skierowana będzie do mieszkańców Brzezin, Głowna, Łowicza, Ozorkowa, Płocka, Płońska, Poddębic, Rawy Mazowieckiej, Gąbina, Gostynina, Łęczycy, Sochaczewa oraz Żychlina i będzie zajmować w tygodniowym czasie nadawania programu w godzinach 6:00-23:00 nie mniej niż 65 proc.
Na program TVM Telewizja Mazowsze składać się będą produkcje własne, audycje wyprodukowane przy współpracy z innymi nadawcami oraz produkcje innych nadawców lokalnych. Produkcje własne to audycje o tematyce lokalnej, spełniające warunki specjalizacji programu. Nadawane będą m.in.:
- audycje informacyjne, to jest serwisy informacyjne, relacje z wydarzeń, transmisje obrad organów samorządowych, informacje o podejmowanych przez lokalne władze działaniach, informacje sportowe, prognoza pogody, informacje kulturalne i zaproszenia na imprezy, informatory i ogłoszenia, jak komunikaty epidemiologiczne, informacje o bezpieczeństwie na drogach, komunikaty służb miejskich, policji i straży pożarnej, urzędów i instytucji o awariach, wypadkach itp.,
- audycje publicystyczne, to jest wywiady i debaty na tematy lokalne, lokalna publicystyka samorządowa, kulturalna, sportowa i społeczna, rozmowy z mieszkańcami miasta.
Audycje powtórkowe zajmą około 50 proc. tygodniowego czasu nadawania programu. Wnioskodawca przewiduje, że audycje wytworzone pierwotnie w języku polskim mają wypełnić 90 proc. i audycje europejskie również 90 proc. kwartalnego czasu nadawania programu. Zadeklarowany przez wnioskodawcę wcześniej wymieniony udział procentowy jest zgodny z wymaganiami „Ustawy o radiofonii i telewizji” w tym zakresie. Przewidywany procentowy udział w dobowym czasie nadawania programu audycji i innych przekazów niepochodzących od wnioskodawcy, to jest niewytworzonych przez wnioskodawcę ani na jego wyłączne zamówienie, ani we współdziałaniu z innymi nadawcami wyniesie 40 proc.
Wnioskodawca wykazał regulatorowi rynku, że dysponuje możliwościami finansowymi niezbędnymi do finansowania, tworzenia i rozpowszechniania programu.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.