reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Telewizja „najmniej atrakcyjnym biznesem roku” w Ukrainie

dodano: 2022-12-29 18:33 | aktualizacja: 2022-12-29 19:02
autor: RO | źródło: forbes.ua/detector.media

Ukraińskie kanały Magazyn Forbes określił kanały telewizyjne na Ukrainie "najmniej atrakcyjnym biznesem roku". Od początku wojny na pełną skalę, wiodące grupy medialne niemal całkowicie utraciły przychody z reklam, czego efektem były liczne zwolnienia pracowników i tylko częściowe uruchomienia jesiennych sezonów telewizyjnych.

Netia
Netia Ukraina kanały telewizja ukraińskie


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Telewizja w tym roku przestała być kosztowną zabawką najbogatszych. I stała się bardzo kosztowną i prawie bezużyteczną zabawką, pisze Forbes Ukraina.

Największe stacje telewizyjne w kraju straciły możliwość sprzedaży reklam, ponieważ przeszły na tryb wspólnej emisji w ramach 24-godzinnego programu informacyjnego „Jedyni Nowyny #UArazom”. Niektóre stacje grup medialnych w kolejnych miesiącach powróciły do swoich pierwotnych ramówek, by choć trochę zrekompensować koszty utrzymania.

W publikacji zauważono, że wpływ na przychody z reklam telewizyjnych miało również wstrzymanie badań oglądalności programów telewizyjnych, które nie są publikowane od końca marca. Wielkość reklamy spadła o prawie 80%, a sponsoringu - o 87%.

Z powodu spadku dochodów, nadawcy zaczęli ciąć koszty i już wiosną br. zwolnili część personelu. 1+1 Media i StarLightMedia nie uruchomiły też wszystkich programów w jesiennym sezonie telewizyjnym, a Inter Media Group w ogóle zrezygnowało z sezonu, emitując głównie powtórki.

Ponadto latem br. rynek opuścił jeden z kluczowych graczy. Media Group Ukraine Rinata Achmetowa zwróciła licencję w ramach ustawodawstwa antyoligarchicznego. Istnieje jeszcze inna wersja przyczyn decyzji Achmetowa. Polega on na tym, że "media stały się ciężarem nie do zniesienia dla właściciela, który stracił część hutniczego biznesu i nie chciał już dłużej utrzymywać drogiej telewizji". Forbes pisze, ze Achmetow zainwestował w grupę medialną 1,5 mld dolarów przez lata jej istnienia.

W ciągu kolejnych trzech miesięcy, dawni pracownicy Media Group Ukraine stworzyli nowe media, najpierw w YouTube, a później uruchamiając kanał telewizyjny My - Ukraina. 2 tygodnie po oficjalnym starcie udało się uzyskać licencję na nadawanie satelitarne i naziemne w ramach multipleksu MX-2 (DVB-T2).

Program informacyjny „Jedyni Nowyny” stał się drogą zabawką. Według publikacji, 1+1 Media co miesiąc inwestuje w transmisję około 1 mln dolarów z własnych środków, a państwo wciąż nie wypłaciło rekompensat nadawcom za brak reklam w programie.

Forbes zauważa również, że kanały telegramowe z małymi redakcjami zaczęły wygrywać "bitwę o czytelników". Najpopularniejsze kanały Truexa Ukraina i Ukraina teraz: wiadomości, wojna, Rosja przyciągnęły odpowiednio 2,7 mln i 1,8 mln użytkowników. Dla porównania, producenci serwisów informacyjnych TSN i Unian mają wielokrotnie mniej odbiorców - odpowiednio 934 970 i 874 567.

Źródło: forbes.ua  detector.media 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-7/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-7/2023

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

569 zł Więcej...